|
|
| King of Clubs |
Jag tror verkligen inte att saker var bättre förr. Det är sånt gamlingar säger för att dom inte hajar ett dyft av dagens ungdom, samhälle osv..
Det finns ju saker som var bättre förr naturligtvis, men generellt tycker jag saker är bra som dom är.
Vad syftar ni på egentligen grabbar, rent konkret? |
|
|
| RebeL9 |
Det finns en sak som åtminstone inte var bättre förr. Tjejerna såg INTE snyggare ut förr!
Titta bara på gamla 80-talsfoton av skolklasser. Man blir skraj bara man ser nån tjej :)
Jisses vilka frisyrer och vilken klädsel.
Fast en sak var dock bättre förr. Förr kunde man bli slagen och det klassades som slagsmål. Idag klassas all slagsmål som misshandel.
I dont like that word x(
Och så var jag inte heller antisemit förr vilket också var bättre. :DDDDDDDDD |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by robstar
Ja , men om man skulle ställa alla Bra å dåliga saker på en våg , så skulle de luta åt de Dåliga sakernas håll...
Om vi ser på dom stora sakerna i världen...de e dom som inte blir bättre.
Att Konsum har fått nya miljö vänliga plastpåsar väger inte lika tungt lixom.;)
Nu babblar ja igen...
Taaa! :D |
hehehe |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by RebeL9
Titta bara på gamla 80-talsfoton av skolklasser. Man blir skraj bara man ser nån tjej :)
Jisses vilka frisyrer och vilken klädsel.
|
Hehe förstår vad du menar. Samtidigt så kommer folk säga så om din frisyr om 20 år. Och tycka att deras tjejer\killar ser mycket bättre ut. Det handlar helt om vad du växer upp i för tillvaro. :)
Slagsmål
Kommer ni ihåg tiden då ett slagsmål slutade när någon låg ner, då en fejd avslutades i och med detta, inte tog sin början?
Nu för tiden är det knivar i lår, Uzis i tinningen och nunchakas över njurarna. Kan vi inte, snälla, gå tillbaka till knytnävarna?
Detta tycker jag dock är så jävla sant. Och jag har tänkt på detta många gånger! Allt trappas upp. Och allt går ner i åldrarna. Ett slagsmål förr i tiden var mellan 2 personer. Den som förlorade fick ge sig, inte återkomma dagen därpå med halva släkten och en Bazooka.
Mycket var bättre förr. Och mycker var sämre. På 80-talet sa man också att allt va bättre förr. Det gjorde man säkert på 60-talet oxå.
Tror ni att världen var typ hyper duper bra 1100 talet?
Enligt mig får man nog gå tillbaka till stenåldern för att hitta den värld vi BORDE leva i. I symbios med djur och natur :) |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by robstar
Ja! De va bättre förr.
|
Sokrates skrev:
"Våra dagars ungdomar uppträder ohövligt, föraktar auktoriteter, har ingen respekt för äldre människor och pratar när den borde arbeta. De unga reser sig inte längre när äldre kommer in i ett rum. De säger emot sina föräldrar, skryter på bjudningar, glufsar i sig efterrätten vid matbordet, lägger benen i kors och tyranniserar sina lärare"
Detta var för 2400 år sedan och världen har fortfarande inte gått under. Det tillhör varje generation att klaga på nästkommande generation och göra revolt mot föregående generation. It´s the way of life! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|