|
|
| robstar |
| quote: | Originally posted by reveal
gärna höja den
varför inte till 21 som var den tidigare gränsen |
Jo visst..så kan man ju höja åldern på systemet ...när man ändå håller på menar ja...:rolleyes:
Skulle nån höja den till 21 igen så skulle ja förmodligen blir as pissed å strunta i att rösta (senare i livet asså)
Om dom inte vill ha min röst nu så får dom den aldrig.
Dom kan lika gärna spotta mej i ansiktet! |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
ac dom inte bara fraktade saker genom sverige....dom stannade även till och förvarade vissa transporter i sverige.... |
har jag missat nåt, eller hur kom ni in på detta?
jag kan inte se några direkta nackdelar med att gränsen för när folk får rösta ska höjas i så fall...antingen det eller sänkas till 16...
|
varför just 16? |
|
|
| Vizay |
har jag missat nåt, eller hur kom ni in på detta?
|
de e en lång historia...du får nog läsa inlöäggen tidigare för att förstå :)
för att man har gåt tut grundskolan då och om man inte har gått i nån riktig tattarskola så bör man ha kännedom om vad alla partierna står för och vilken linje dom har osv osv |
|
|
| reveal |
för att man har gåt tut grundskolan då och om man inte har gått i nån riktig tattarskola så bör man ha kännedom om vad alla partierna står för och vilken linje dom har osv osv |
tror inte att många 16åringar vet tillräckligt mycket (om de olika partiernas idéer alltså)
visst finns dom, men det är väldigt få |
|
|
| Vizay |
tror inte att många 16åringar vet tillräckligt mycket (om de olika partiernas idéer alltså)
visst finns dom, men det är väldigt få |
finns lika många kunniga 16åringar inom det området som det finns kunniga 20åringar...allt handlar om hur mycket man vill engagera sig i sammhället.....inte hur gammal man är |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|