return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 
Off topic: Detta hände mina polare

robstar
quote:
Originally posted by reveal
gärna höja den
varför inte till 21 som var den tidigare gränsen

Jo visst..så kan man ju höja åldern på systemet ...när man ändå håller på menar ja...:rolleyes:

Skulle nån höja den till 21 igen så skulle ja förmodligen blir as pissed å strunta i att rösta (senare i livet asså)
Om dom inte vill ha min röst nu så får dom den aldrig.
Dom kan lika gärna spotta mej i ansiktet!
reveal
quote:
Originally posted by Vizay
ac dom inte bara fraktade saker genom sverige....dom stannade även till och förvarade vissa transporter i sverige....

har jag missat nåt, eller hur kom ni in på detta?

quote:
jag kan inte se några direkta nackdelar med att gränsen för när folk får rösta ska höjas i så fall...antingen det eller sänkas till 16...

varför just 16?
Vizay
quote:
har jag missat nåt, eller hur kom ni in på detta?

de e en lång historia...du får nog läsa inlöäggen tidigare för att förstå :)

quote:
varför just 16?

för att man har gåt tut grundskolan då och om man inte har gått i nån riktig tattarskola så bör man ha kännedom om vad alla partierna står för och vilken linje dom har osv osv
reveal
quote:
för att man har gåt tut grundskolan då och om man inte har gått i nån riktig tattarskola så bör man ha kännedom om vad alla partierna står för och vilken linje dom har osv osv

tror inte att många 16åringar vet tillräckligt mycket (om de olika partiernas idéer alltså)
visst finns dom, men det är väldigt få
Vizay
quote:
tror inte att många 16åringar vet tillräckligt mycket (om de olika partiernas idéer alltså)
visst finns dom, men det är väldigt få

finns lika många kunniga 16åringar inom det området som det finns kunniga 20åringar...allt handlar om hur mycket man vill engagera sig i sammhället.....inte hur gammal man är

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden