return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 
De draad voor de beginnende producers!!!!

DjMorpheus
Het is inderdaad niet verstandig om meteen een hele hardwarestudio aan te schaffen.

Ikzelf heb een aantal maandjes met Reason 2 gewerkt, maar ik was er nooit zo heel tevreden over (terwijl dat puur aan mijzelf ligt hoor). Ik vond de sequencer nooit echt makkelijk te gebruiken en Reason heeft geen ondersteuning voor VST´s en rechtstreeks audio-in.

Een aantal weken geleden heb ik de overstap gemaakt op Logic 5.5.1 wat tot nu toe zeer goed is bevallen. De sequencer is overzichtelijker (vind ik dan) en er zijn ontelbare routingsmogelijkheden. Ook kan je alles groeperen door naar een bus te sturen, deze samen eq´en, noem het maar op. Ook kan je gebruik maken van sidechain, iets wat Reason standaard niet heeft (zal misschien wel mogelijk zijn hoor op een of andere moeilijke manier in reason 2.5).
Omdat ik ook pas geleden een Virus C heb aangeschaf, werkt voor mij Logic uitstekend. Het is gemakkelijk naar audio bounchen en deze dan te bewerken met effecten.
Als je echt met hardware wilt gaan werken raad ik Logic aan. Leercurve is wel zeer stijl zeggen ze maar je kan er echt ongeloofelijk veel mee.

Logic schijnt ook stabieler te zijn dan Cubase. Dit laatste heb ik ook maar gehoord hoor. Ik heb Cubase nog nooit geprobeerd (zo veel geld heb ik namelijk nie).
DjRV
gebruik sinds een tijdje cubase sx en dat bevalt behoorlijk.
vind zelf ook de sequencer van Reason brak,maar via rewire kan je toch weer reason usen in cubase.
DjMorpheus
quote:
Originally posted by DjRV
gebruik sinds een tijdje cubase sx en dat bevalt behoorlijk.
vind zelf ook de sequencer van Reason brak,maar via rewire kan je toch weer reason usen in cubase.

Klopt, daar heb je ook 100% gelijk in. Maar ik was op zoek naar 1 pakket die het allemaal in zich had ivm performance.
Pjotr G
quote:
Originally posted by TranceZoner
Wat ik een beetje jammer vindt, is dat (niet om te flamen hoor!) bijv. Raoel zegt dat hij ook wil gaan producen, en hij doet er (zo lijkt t) heel luchtig over. HET IS ZO MOEILIJK!!!

Het maakt in principe toch niet uit hoe luchtig iemand erover doet, ook voor beginners kan muziek maken een hele mooie hobby zijn, zolang dat de insteek maar is. Je moet gewoon niet verwachten er iets uit te trekken, terwijl mensen als ik wel bereid zijn er ontzettend veel in te pompen :). Maar zo is dat met veel hobby's. Ben het er wel mee eens dat de ontwikkeling naar producties op niveau een lange lange weg is. Maar je wordt ook steeds kritischer op jezelf. Het gaat om het proces, als je daar geen voldoening uit haalt, kun je er beter niet aan beginnen.
azior
quote:
Originally posted by Pjotr G
Het maakt in principe toch niet uit hoe luchtig iemand erover doet, ook voor beginners kan muziek maken een hele mooie hobby zijn, zolang dat de insteek maar is. Je moet gewoon niet verwachten er iets uit te trekken, terwijl mensen als ik wel bereid zijn er ontzettend veel in te pompen :). Maar zo is dat met veel hobby's. Ben het er wel mee eens dat de ontwikkeling naar producties op niveau een lange lange weg is. Maar je wordt ook steeds kritischer op jezelf. Het gaat om het proces, als je daar geen voldoening uit haalt, kun je er beter niet aan beginnen.

hier ben ik het helemaal mee eens... je kan niet verwachten dat jij een nieuwe grootheid in dancemuziek wordt, maar daarom kan het nog wel een geweldige hobbie zijn, die toch veel muziekliefhebbers bedrijven!
om verder te gaan op eerdere posts: natuurlijk is producen moeilijk, maar het bespelen van een instrument is ook moeilijk... en wie gaat er nou tegen iemand die heel graag saxofoon wil spelen zeggen "nee tis moeilijk dus je moet het niet gaan doen"? je kunt het juist stimuleren, en de persoon laten uitvinden dat het moeilijk is: wie ben jij om hem dat te onthouden?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland