|
|
| basvh |
Snitz en ik zitten te kijken om in produceer spullekes te investeren. Net zoals eerder wordt gezegd vind ik het echt een gekloooi om met de muis geluidjes te maken/vervormen. Maar omdat Snitz en ik nou niet echt super veel verstand ervan hebben, wil ik graag vragen wat nou slim is om in te investeren.
Alles software matig?
Mac G4 aanschaffen?
Sequenzers?
Drum COmputers?
midi controllers?
van iemand oude analoog studio 2e hands kopen?
Snitz en ik zijn wel van mening dat het zker kwaliteit moet hebben, dan maar iets duurder.
ik hoop dat iemand ons beetje op weg kan helpen? Robert? Passiva? misschien. |
|
|
| Pjotr G |
ik adviseer je om ABSOLUUT NIET in een keer een complete studio aan te schaffen. Elk los apparaat heeft gewoon echt tijd nodig om goed te leren kennen, en ik vind t altijd zo vreselijk mensen te zien in n mooie studio die er niks mee kunnen. In principe is duurder vaak beter, maar goedkoper is prima tot je uit jezelf voelt dat je iets mist dat ander spul kan oplossen. Dit denken overigens heel veel mensen te voelen terwijl het probleem ligt bij hun eigen ontwikkeling.
Je wilt beginnen, mijn advies is koop Fruity Loops en ga lang kloten. Het is heus niet zo dat dat alleen voor poep amateurs is, er zijn genoeg releases mee in elkaar gestoken. Als je naar poep klinkt ligt dit meestal bij jezelf en niet bij je apparatuur.
Of: het gaat om de kok, niet om de keuken :) |
|
|
| Passiva |
Jup Pjotr G heeft gelijk. Als ik jullie was zou ik eerst beginnen met Cubase/Nuendo/Logic en wat softsynths. Zo geef je niet verschrikkelijk veel geld uit in 1 keer en kan je het allemaal proberen. Het handige van deze programma's is dat je dan altijd hardware erbij kan aanschaffen (wat jullie blijkbaar willen), omdat audio recorden ook ondersteund is.
Ik zelf gebruik grotendeels Reason. Ben hier ooit mee begonnen en het is mij goed bevallen. De kwaliteit van software (ook fruity) is lang niet zo slecht als iedereen denkt, alleen moet je er goed mee om kunnen gaan. Naast Reason gebruik ik ook Cubase SX om mijn synth te besturen. |
|
|
| TranceZoner |
Hey Pjotr G, een tijd geleden (1jaar) hebben wij volgens mij ook al over producen gepraat, maar dan op het Engelse forum 'Production Studio'...
Wat ik een beetje jammer vindt, is dat (niet om te flamen hoor!) bijv. Raoel zegt dat hij ook wil gaan producen, en hij doet er (zo lijkt t) heel luchtig over. HET IS ZO MOEILIJK!!! Ik doe het al vet lang, net als Pjotr G btw, en ik leer nog steeds dingen... Je wordt steeds beter. Tuurlijk is producen Supertof, maar het is echt niet makkelijk... Drums, baslijnen, melodien, strijkers, mooie breaks, vette intro's, arpegs en ga zo maar door, het is errug moeilijk soms.... ;)
Maar goed;);)
Ehm..... Reason2.5 is de nieuwste versie en als je geen hardwaresynths hebt dan is dit IMO het beste wat je kan krijgen. Zoals Pjotr G al zei is de bekabeling echt vet, je kan op ontelbaar veel manier routen waardoor je de vetste sounds kan krijgen. Verder kan je de interne synthesizers, de 'subtractor' en de 'malstrom graintable' ook tweaken waardoor je je eigen sounds kan maken, al is dat niet makkelijk! Makkelijke manieren om dit programma zijn er weinig, en daar komt bij dat je ook van versie 2.0 de goede 'soundpools' moet hebben, zoals de 'Reason Factory Sound Bank' en de 'Orkester Sound Bank'..
Heb je al wel wat hardwaresynths dan zou ik denk ik gaan voor Cubase of Logic idd, en als je daar een tijdje mee pielt en ouwehoert dan kom je er vanzelf achter hoe t werkt en gaandeweg wordt t steeds beter. Als je vragen hebt dan ben ik er mensen,
Adios! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|