|
|
| aRGee |
Ik gebruik altijd Madtracker 2.2 om nummers in elkaar te knutselen het is zoals de naam al zegt een tracking programma, wat inhoud dat je vooral met samples werkt, die je in verschillende tracks zet.
M´n samples maak ik met allerlij Vst-programmaatjes(+ orion platinum als host) en cooledit.
Ik heb Fruityloops/Reason en Orion platinum ook geprobeerd, maar ik ben toch te gewend aan die tracker-style, waarmee ik veel sneller strakke beats en synthpartijen kan neerzetten.
Het mooie van een tracking programma is dat je veel creatiever te werk moet gaan om gaan om het gewenste resultaat te krijgen, waardoor je behoorlijk inzicht krijgt met wat je allemaal kan doen met een paar simpele effecten. |
|
|
| ScuL |
ik heb HEEL lang met trackers gewerkt.
produceer namelijk al vanaf 1993 en ben dus begonnen
met een simpel 4 kanaals DOS-trackertje.
verder heb ik ook nog gewerkt met ScreamTracker en ImpulseTracker.
FastTracker heb ik altijd klote gevonden. geluidsqualiteit kwam nooit boven de 22KHz uit met een SoundBlaster en ik kon niet overweg met de toetsen.
heb nooit goed kunnen wennen aan die Windows programma's.
Rebirth, Reason, CuBase, Fruityloops.. heb ze allemaal wel tig keer geïnstalleerd en er weer afgegooid omdat het niet lukte.
nu heb ik dan eergisteren eindelijk eens een compleet nummer kunnen invoeren en het klinkt niet slecht moet ik zeggen. een stuk beter dan vanuit modplug. het lijkt wel alsof mijn hele CoolEdit 'ingebakken' is in de produceer-omgeving :D
reverbs, delays, flanger, compressor.. alles zit erin.
nouja het resultaat is wel te horen vind ik :)
ben met je eens dat een tracker intensiever werken is, hiermee kun je wat makkelijker aan de slag als je een leek bent. maargoed ik moet ook met de tijd mee :( |
|
|
| John |
| quote: | Originally posted by ScuL
nu heb ik dan eergisteren eindelijk eens een compleet nummer kunnen invoeren en het klinkt niet slecht moet ik zeggen. een stuk beter dan vanuit modplug. het lijkt wel alsof mijn hele CoolEdit 'ingebakken' is in de produceer-omgeving :D
reverbs, delays, flanger, compressor.. alles zit erin.
nouja het resultaat is wel te horen vind ik :)
|
post die link dan es..ik wil die track horen:)
mijn grote probleem is altijd dat als ik lang met iets bezig ben..ik zo gewend ben aan die bagger die ik maak dat ik et niet eens meer slecht vind...dat gebeurd pas als ik een 'normale' track opzet:p
ik heb trouwens ook cubase sx..maar ikke nie snap:conf:
et enige wat tot nu toe gelukt is is re-wire met reason... dan druk je op cubase in play en gaat reason spelen..steeloflexmegageweldig... heb er dus nog niet echt veel aan gehad:p |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by John
post die link dan es..ik wil die track horen:)
mijn grote probleem is altijd dat als ik lang met iets bezig ben..ik zo gewend ben aan die bagger die ik maak dat ik et niet eens meer slecht vind...dat gebeurd pas als ik een 'normale' track opzet:p
ik heb trouwens ook cubase sx..maar ikke nie snap:conf:
et enige wat tot nu toe gelukt is is re-wire met reason... dan druk je op cubase in play en gaat reason spelen..steeloflexmegageweldig... heb er dus nog niet echt veel aan gehad:p |
ow knaken.
die link doet het niet.. dit is de goeie:
http://www.xs4all.nl/~wmbakker/scul/mp3/new.mp3
precies, bij die programma's kun je beter een handboek kopen :conf: |
|
|
| TimeportE |
ik produceerde eerst altijd met mod plug tracker.. mijn intros waren altijd wel redelijk okeej maar ik kreeg met mod plug zelden een leuke melodietje in elkaar. en dan na een tijd vin je de intro ook nix meer aan! :D
heb nog nooit echt met reason gewerkt.. wil dat dus wel gaan doen, maar bij mod plug haal je je samples uit bv andere traxx.. met reason meot je ze dan allemaal maken of hoe werkt dat?..
is reason echt moeilijk, zit er een tutoriol bij ofzo?.. :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|