|
|
| WhiteRussian |
Inte alls nåt om trance, men eftersom det faktiskt snackas en hel massa annat skit på den svenska sektionen tänker jag posta detta iaf, :)
Svensk forskning är politiskt styrd
Lita inte för mycket på vad staten säger till er, ;) |
|
|
| Aendy |
Det trodde jag redan alla visste. Det är väl klart den är politiskt styrd. Om du säger till din mamma att du vill ha en tjuga så att du kan köpa mjölk är det större risk att du får det än om du ber din mamma om en tjuga till drinkparaply, det troligaste svaret från mamma lär vara, -vad ska du med det till? Samma sak med forskningsanslag. Om du hittar något att forska på som är relevant för de bestämmande är det större chans du får det beviljat än om du forskar på något som inte är lika relevant. Den som bäst kan motivera vinner. Det säger sig självt.
Däremot kan man få forskningsanslag från andra håll än de styrande. Ta mitt mjölk/drinkparaplyexempel till en barägare och dennes springpojke så hade nog svaret varit något annat. Eller?
(Ja, jag vet att man kan blanda drinkar på mjölk så ansträng er inte) |
|
|
| WhiteRussian |
Du har juh uppenbarligen inte läst arikeln grabben...
Den handlar juh om hur politiska åsikter systematiskt blockeras för att de är ovälkommna.
Varför tror du att dem blåser upp en artikel nåt enormt om att man kanske kan få Parkinson av MDMA, men inte ens NÄMNER en artikel av minst lika duktiga forskare som säger motsatsen?
Politik, förstås... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Du har juh uppenbarligen inte läst arikeln grabben...
|
Nä, jag har ju en Compaq V55 skärm (se tidigare tråd) så min hjärna skulle aldrig klara av det utan att explodera. Allt är politik men det bör väl vara så i en demokrati? Svårt att få precis jämlikhet. |
|
|
| AC. |
utan att orka läsa mer än de tjockstilta svarta i början, så vill jag främst peka ut att nu i dåliga tider bör det satsats mer på forskning specielt som det är en säkerinvestering för framtiden och nu pratar jag nog inte riktigt den typen av forskning vitryssen skriker om... dvs inte forskn ing som är till för att bevis hur farlig mdma är eller att rökning ger cancer
(är det bara jag som kan se lite ljus i dagen i och mot att våran alles så hatade rosengren har avgått?) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|