|
|
| Aendy |
| Flera låtar som jag redan innan tyckt varit riktigt bra har jag upptäckt är ännu bättre när jag funnit låtarna med vocals. Ex är Spoiled & Zigo - More & More, Planet perfecto - Bullet in the gun m.fl. Vilka mer har jag missat? |
|
|
| RebeL9 |
låtar där vocals inte funnits från början utan slängts in i efterhand (som i Spoiled & Zigo - More and More) måste vara det enklaste sättet att förstöra en bra låt. Fy fan för denna massakrering. Ta bara exemplet 4 Strings - Into the night. Originalet utan vocals är hur bra som helst. Men så blev låten populär och man var visst tvungna att slänga in lite snabbt och slarvigt ihopsatta vocals för att kunna nå den breda massan.
URK URK och åter URK.
Vocals i trancelåtar passar bara när själva originallåten är tänkt att ha vocals. Då kretsar allt kring vocalsen. Som i fallet Paul Oakenfold - Southern Sun, Chakra - Love Shines Through, Lange - Follow Me etc. |
|
|
| AnD |
vocalsen i spoiled & zigo - more & more är horribla (instrumental mixen äger däremot).
bullet in my gun har jag nog aldrig hört utan vocals =p. . den är skön i varje fall... |
|
|
| Aendy |
| Ärligt??? Är det bara jag som är förtjust i vocalsen i More & more? !!! |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ärligt??? Är det bara jag som är förtjust i vocalsen i More & more? !!! |
ja bara du :P |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|