|
|
| Carte Blanche |
Report
Waar zal ik eens beginnen. We zijn vertrokken vanuit Ede-Wageningen en hebben ons voorbereid op een lange reis richting Thialf. Niet wetende dat dit nog wel eens langer kon gaan duren dan we zouden denken.
Enfin, om kwart voor zeven eindelijk de trein richting Utrecht. Utrecht overstappen op de trein richting Leeuwarden. Rond negen uur begon de stemming er al aardig in te zitten en we hadden er al zin in. Wij druk discussieren over bepaalde zaken. Zegt een man die klaarblijkelijk mee aan het luisteren was in eens : "Moeten jullie
naar Heerenveen dan?, dan heb je een probleem, je zit zo dadelijk in Groningen"
:mad: FIJN!!! :mad:
** sprong in tijd ** half twaalf eindelijk voor de deur van Thialf.
Controle's gingen lekker snel, prima. Dus eerst maar even wat bekenden opzoeken die zo slim waren om met de auto te gaan. Gevonden. Astrid was nog aan het draaien. Was wel aardig, maar ik ben niet zo een Astrid fan.
Ik kwam binnen en vroeg me af of het geluid nog werd afgesteld of zo. Het volume was werkelijkwaar gewoon vervelend zacht. Ik kan me om voorgaande ID&T feesten een toch iets beter geluids volume herinneren. Dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit :) Achter in was het of zacht, of helemaal niet of slecht.
Maar goed, dat overleef je wel.
Decoratie? Tja, low-budget volgens mij... weinig aan gedaan, maar dat boeit mij eigenlijk ook niet zo heel veel. Hoewel het verantwoordelijk kan zijn voor een stuk van de sfeer natuurlijk. Maar dit kan toch wel beter. Vond de zaal ook wat aan de kleine
kant.
Licht en special-fx waren voor in de zaal goed geregeld, vooral de bewegende stellage die aan de truss heen en weer bewoog vond ik wel grappig. achter in de zaal was het echter weer een stuk minder. Vuurwerk bij Gielen was wel relaxed.
Gaderobe, toiletten, eten e.d. is eigenlijk altijd wel goed geregeld bij ID&T, weinig over te klagen. Jammer dat je voor de toiletten moet betalen, maar dat is verder ook geen wereld ramp.
Bezoekers waren op zich ook wel aardig hoewel er een beetje een 'loom' sfeertje hing. Ik had een beetje het idee dat iedereen zich zelf op een laag pitje had gezet... het dak
bleef er zeg maar gewoon op. Dit heb ik ook wel eens anders gezien. Helaas. Aantal bezoekers viel mij ook wel tegen eigenlijk, maar dat zie ik meer als een voordeel in dit geval. Je kan overal lekker snel bij en als je het ff zat bent kan je ff ergens rustig gaan relaxen.
De dj's, ik vond blank en jones niet zo heel bijzonder in het begin, later vond ik ze wel iets beter worden. Redelijke platenkeus dus. Maar dat zijn niet de namen waar ik uiteindelijk voor ben gekomen.
Talla2xlc was wel relaxed, goede platenkeus wel aardig gevarieerd. Dumonde vond ik ook wel goed maar ik heb ik beter horen draaien Gielen vond ik dit keer (sorry) niet bijzonder draaien mede door zijn matige platen keus hoewel hij natuurlijk wel vette nummers heeft. De afsluiter, bas & ram waren echt vet! Die hebben de avond nog geopend op Qlimax. Top!
Cafe del Mar (marco v remix) en het TE thema nummer hoef ik voorlopig niet meer te horen :)Wel relaxte nummers, maar die heb ik over de hele avond toch aardig wat keertjes voorbij horen komen.
Al met al heb ik het toch goed naar mijn zin gehad, de hele avond flik staan dansen (/ stampen) en aan het eind van de avond met een gevoel van voldoening naar het station gelopen. Naar huis gereisd en lekker mijn bedje in gedoken na een hete douche.
Het was tof maar het is zeker niet het beste wat ik tot nu toe heb meegemaakt. De vorige Trance Energy was in mijn mening echt super vet. Deze viel dan misschien een beetje tegen.
Better luck next time, thanx voor de toffe avond mensen,
Signed, CB.
**ps** het blijft toch een kwestie van smaak :) |
|
|
| Optimus |
| Ede? Was je ook op Addiction?:D |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by Optimus
Ede? Was je ook op Addiction?:D |
Hehehe... da's ook ut 1e waar ik aan dacht :toothless |
|
|
| Flipper01 |
Ik ben wel benieuwd hoe Bellie het heeft ervaren..
Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij naar dit soort feesten ging. |
|
|
| SnuggLe |
Trance Energy was voor mij wel aardig, ik heb er 4 dagen gewerkt. Heb 53 uur in 4 dagen gedraaid..gemiddeld dus zo'n 13 uur per dag.
We waren er met 12 man en moesten om 06:00 donderdag beginnen.
Wat heb ik gedaan? Wel lachen dingen, oa. die grids (die vierkanten met veel licht erin) die over het publiek bewogen opgebouwd, heb met het geluid geholpen en ook moest ik de draaitafels / cd mixers etc. op het main podium opbouwen en aansluiten. Dat was errug gaaf! Vette apparatuur man. Voor Johan Gielen moest er speciaal een of andere cd-speler zijn scheen. Ook nog in de handen gehad. Die gek draait dus gewoon vanaf cd :) Wat nou live? :p
Ook wel leuke dingen meegemaakt. We sliepen bv. in een bejaardenthuis cq. hotel in Wolvega midden tussen de bejaarden. Je kan daar in Friesland de vrouwen niet van de koeien onderscheiden :)
Mijn munten ben ik ook kwijt, allemaal verkocht. Heb er ook Magik 3 voor gekocht, die was maar 5 euro of 2,5 munt :) Die serie wil ik sowieso compleet hebben.
Van het feest zelf heb ik maar 2,5 uur meegekregen, omdat we de hele dag al gewerkt hadden en we de volgende dag weer om 7:30 zouden moeten beginnnen. Heb nog even met dhr. Johan Gielen zitten praten dat was wel lachen. Mafkees is het.
Verder DJ Joop en Astrid een stukkie gezien, maar was niet zoveel bijzonders.
Er was inderdaad bezuinigd omdat er maar ongeveer 13.000 mensen zouden komen, ivm meerdere grote feesten die dag etc. Zo was er was weinig tot geen aankleding, en zou die bewegende grid in eerste instantie nog spectaculairder worden. Ook de garderobe is verplaatst naar binnen en was er minder crew en licht/geluid. Kan ik me goed voorstellen dat ID&T dat doet. Toch was het verder nog wel een geslaagd feest.
Veel mensen zitten wel te zeuren over het publiek en dat het te soft is, maar dan moet je gewoon niet gaan. Dat kan je vantevoren weten.
Jammergenoeg heb ik geen foto's kunnen maken omdat mijn camera dus kapot was.
Greetz,
SnuggLe |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|