|
|
| mindshooter |
Håller med om att man bör tycka synd om folket som dörr i afghanistan oxå...men det har inte med dom som dog i WTC att göra...
Att hålla en tyst minut för dom betyder inte att du stöttat USA över huvudtaget. Det betyder att du bryr dig om dina medmänniskor. Det var oskyldiga människor som dog. Och det tycker jag att man kan hålla en tyst minut för. Sen är det som sagt dumt att man inte gör det för Afghaner men det är inte WTC offrens fel. Varför håller ni inte själva en tyst minut för Afghanerna? Det är väl ändå saken i sig som betyder nåt. Skit i vad andra gör.....
Själv var jag ute och sprang på orienteringsrunda när det var tyst minut och det hade jag ingen aning om :rolleyes: |
|
|
| WhiteRussian |
Visst kan man tycka synd om dem som dog i terrorattackerna, det gör jag iaf, men USA "definetly had it coming" så att säga...
Helt absurt att man i USA inte förstår _varför_ terrorattackerna hände, Bush tror att det var "ren ondska" :haha:
Förresten är Bush farlig på riktigt, nästan i klass med Pinochet, och Stalin. |
|
|
| [nils] |
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Visst kan man tycka synd om dem som dog i terrorattackerna, det gör jag iaf, men USA "definetly had it coming" så att säga...
Helt absurt att man i USA inte förstår _varför_ terrorattackerna hände, Bush tror att det var "ren ondska" :haha:
|
QUE?! :conf:
nu får du gå in lite djupare så att jag också kan se det från _den sidan_ (!) :wtf: |
|
|
| WhiteRussian |
USA behöver olja för att överleva som nation.
Det finns inte någon väl utbyggd kommunal trafik förutom i de absolut största städerna.
Bensin kostar runt 4-5 spänn litern i USA. För att kunna fortsätta att leva som invånarna i USA gör behöver dem massor med olja. Därför har USA miltärbaser i Jordan, Saudiarabien, Kuwait mm. Skulle du tycka om ett land som hade militärbaser i Sverige?
Detta är bara ett exempel på USAs övergrepp mot framförallt Mellanöstern. Klart fan folk blir förbannade, dem som blir mest förbannade blir terrorister. Om Bush bombar sönder Irak kommer vi få ännu fler terrorister.
Tur att man bor i Sverige, hoppas vi aldrig går med i NATO :nervous: |
|
|
| reveal |
| usa har tex även militärbas(er) på island, och island tycker att det är jättebra... har island nån olja? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|