|
|
| eieregooie |
| Jah, met de pitch ken inderdaad ook wel... maar ut is minder snel en dat kan een nadeel zijn... |
|
|
| TranceFool |
Als je idd een string op de achtergrond hebt, of iig een melodietje of wat hoor je dit heel erg snel als je em op de platter of de plaat afremt.....vaak probeer ik het dan met de pitch. Bij een bass en een basslinetje vind ik het makkelijker om gewoon via de platter of de plaat te corrigeren.
Over het corrigeren op de plaat: Zoals Jukx ook al zei, als je een beetje een kromme plaat hebt is afremme op de plaat echt heel erg irritant. Vaak weet je van jezelf wel of de plaat beetje krom is. Alstie helemaal gaaf is rem ik het liefst af op de plaat zelf, anders gewoon op de platter. Maar bij mijn tafels (Stantons) moet ik de platter redelijk 'stevig' afremmen wil ik de plaat afremmen, een tikje is niet voldoende bij mij, maar dat zal wel aan de kwaliteit van de tafels liggen :) |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Als je idd een string op de achtergrond hebt, of iig een melodietje of wat hoor je dit heel erg snel als je em op de platter of de plaat afremt.....vaak probeer ik het dan met de pitch. Bij een bass en een basslinetje vind ik het makkelijker om gewoon via de platter of de plaat te corrigeren.
|
ik vind het maar irritant met alleen de pitch corrigeren. net als wat eieregooie zei, het is een stuk langzamer. met de plaat of platter is veel sneller en, voor mij, ook nauwkeuriger.
als je een melodietje hebt is het trouwens ook makkelijk om in dat geval de andere plaat -dan meestal zonder melodietje- te corrigeren.
| quote: | | Over het corrigeren op de plaat: Zoals Jukx ook al zei, als je een beetje een kromme plaat hebt is afremme op de plaat echt heel erg irritant. Vaak weet je van jezelf wel of de plaat beetje krom is. Alstie helemaal gaaf is rem ik het liefst af op de plaat zelf, anders gewoon op de platter. Maar bij mijn tafels (Stantons) moet ik de platter redelijk 'stevig' afremmen wil ik de plaat afremmen, een tikje is niet voldoende bij mij, maar dat zal wel aan de kwaliteit van de tafels liggen :) |
dat zou juist beteken dat je een oersterke motor hebt wat dan weer duidt op hele goeie kwaliteit! :D |
|
|
| TranceFool |
| Jah de plaat corrigeren die je uitmixt is idd ook handig ja :). En ja, dat van die platter....wat is veel afremmen he? :D |
|
|
| eieregooie |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Maar bij mijn tafels (Stantons) moet ik de platter redelijk 'stevig' afremmen wil ik de plaat afremmen, een tikje is niet voldoende bij mij, maar dat zal wel aan de kwaliteit van de tafels liggen :) |
Dat ligt er maar net aan hoe ver ze uit elkaar lopen niet waar? ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|