|
|
| mantisnl |
| om ff trug te komen op de koptelefoons: ik heb een sennheiser hd200 en ik moet zeggen dat dat dingetje ook heerlijk klinkt en vooral ook zit! (hij weegt maar heel weinig en is lekker flexibel, duz geen pijn aan je hoofd na n paar uur draaien) hij is gloof ik ook iets van 60 euro, duz niej al te duur! |
|
|
| DJ Bor |
die HD200 is inderdaad vet relaxed.
een vreind van mij heeft die ook.
Hij is lekker licht. Maar ik heb hem us in een discotheek geprobeerd, hij gaat niet zo hard.
Dat is wel een nadeel.
Verder is ie gewoon lekker om thuis mee te dj-en:D
Heeft iemand trouwens ervaring met die technics headphones, ik denk dat ik die wil gaan aanschaffen. |
|
|
| Ding Chavez |
| quote: | Originally posted by DJ_Siesta
- Bij het remmen: ALTIJD op de SCHIJF!!! Dus waar die strobe-stipjes zitten! NOOIT op de PLAAT! Waarom is een lang verhaal, maar ik weet uit eigen ervaring dat dit echt het best werkt.. |
Waarom niet? Ik heb veel betere controle over het afremmen als ik het randje van de plaat afrem, dan dat ik het bij die bolletjes doe. Zie ook niet waarom dit bv meer slijtage zou opleveren...
GreetZ, DC |
|
|
| AlFerox |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Waarom niet? Ik heb veel betere controle over het afremmen als ik het randje van de plaat afrem, dan dat ik het bij die bolletjes doe. Zie ook niet waarom dit bv meer slijtage zou opleveren...
GreetZ, DC |
slijtage is het punt niet.
afremmen op de platter is gewoon véél nauwkeuriger.
zeker als je echt een miniscuul klein tikje af moet remmen om hem weer precies gelijk te krijgen. bij de plaat zelf gaat dit dus nauwelijks, omdat die dan veel te veel afremt.
bovendien: als je een kromme plaat hebt staat die meteen stil als je hem maar een beetje aanraakt aan de zijkant. dat zou toch desastreus voor het verloop van je set zijn :D |
|
|
| New Wave |
Het corrigeren van een plaat is telkens anders.
Als je bij een goedkope SoundLab aan je schijf zit dan is dat gigantisch kut.
Bij mijn belddrive zit ik het liefst gewoon aan me plaat.
Bij de direct drive,ken je makkelijker aan je schijf zitten dan je plaat..maargoed, heel veel mensen leren het op hun eigen manier.
Als je op jouw manier het nauwkurigst werkt, dan maakt de aanraking dus niets uit. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|