return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
en intressant iakttagelse

Beamish
har nere ar det ju inte direkt svart att hitta folk som gillar trance, hardhouse, progressive osv. Och efter att jag snackad en hel del med dom sa ar det mycket gnall pa dom. Valdigt manga verkar tycka att klubblivet i Nederlanderna har blivit alldeles for mainstream. ID&T fester som Sensation osv ar inte vad dom brukade vara tydligen for nu gar en stor del av dom som gar dit, dom gar inte dit for att dom alskar musiken och allt kring den. Dom gar dit bara for att kunna saga att de har varit dar. Har stott pa flera som gnaller over framst Gielen och en hel del pa Tiesto att dom har blivit for mkt mainstream. 643 med Tiesto gar exempelvis pa MTV har nere ett pat ganger varje dag.

Tank vad olika det kan vara, har haller dessa killar pa att tappa sin gamla trogna publik for att de blivit for kommersiella och mainstream medan hemma i Sverige tycker jag iaf att scenen ar liten, valdligt liten.
reveal
intressant...

jag tror att de flesta här gärna ser att fler börjar gilla trance etc, för musikens skull, men ingen är väl sugen på att det ska bli mainstream... även om det inte hade gjort nåt om det fanns lite fler ställen att gå till
King of Clubs
Om det nu en dag blir mainstream i Sverige, så skulle jag bli lack. Fast egentligen så borde man kanske bli glad eftersom det ändå når ut till en bredare publik och gör genren större.. Fast kommersiella intressen skulle väl förstöra en del... Jag är lite kluven när det gäller det här.. Vet inte riktigt vad man ska tycka..

Om man ser 643 på tv så borde man ju egentligen bli glad.. Det är ju bättre än att behöva lyssna på Britney eller någon av hennes kloner.
SWE_TRANCE
Jag tror att vi "har det bra" som vi har det, att inte musiken är mainstream här...

Då blir det säkert såsom Beamish beskriver det...

För att någon riktigt stor DJ ex. Tiesto, PvD skulle komma så krävs det nog ett mkt större intresse, och för att det ska bli mer intersse i det hela så måste det köras i radion (typ mainstream)...

Vad vet jag, bara en tanke..!
mindshooter
som jag sagt förut...om trance blir maintstream så hamnar vi lätt där där många andra befinner sig nu. där musiken slutar att handla om musik och istället blir en vara att tjäna pengar på.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden