|
Lange Docklands... jaja, jag veta att ni vet.
|
|
|
| Glorie |
| Mindshooter...Det där var riktigt braaaaaaaa (laddade ner filmen) wooohoooo, va imponerande..jälar vad duktig du e! Va trist att d inte lät er komma in....er show skulle vart grymt så mycke bättre än vad nånting på dockan va assååå :( |
|
|
| Icarus |
Personligen ogillar jag öronproppar, därför att jag inte hör ett skit då. Allt blir suddigt och man hör bara basen. Jag var på Kinetic i Linköping, två veckor innan TA 3, och hade öronproppar då, och jag tyckte inte alls om det. Airbase lirade då också "Cygnus X - Positron (AVB Remix)", men det märkte inte jag förrän i slutet, då jag kliade mig i högra örat. Jag fick nog efter en kvart. Jag hörde inte ens musiken för guds skull. Min åsikt är att öronproppar är poänglösa. Den enda lösningen på problemet är att ha lägre volym. På dockan i fredags struntade jag i proppar, trots att jag redan har tinnitus. Det var jobbigt vissa stunder, eftersom man klart och tydligt märkte att det var för j*vla högt ibland. Det var om proppar det.
Festen var bra. Lange var tveklöst bäst. Airbase och Andreas körde två näst intill identiska sets, med känt och nytt. Men det ändrade Lange på. Han ändrade stil och stämning, och körde ett underbart set med bra balans mellan progressive, melodic och lite halvhårt. Det märktes vilken ö han kommer från. Massor av brittiskt material. Dock förstörde han mitt intryck med sin nya låt, "Don't think it, feel it", som har usla vocals. Bra låt, men hemsk röst. Och det lät uselt också med så hög volym. Annars var han utan tvekan bäst. Tvåa kommer nog Splint, trots att han klantade sig en gång i början. Tyvärr var jag för utmattad för att njuta av hans spelning fullt ut. Men jag vill betona att jag tycker att Airbase, Andreas och Splint var lika bra.
Airbase öppnade med "Angel" (precis som på Kinetic för två veckor sen), men personligen tycker jag inte att det är någon av hans bästa. Men det blev mycket bättre än så. Det var helt underbart att höra nya Ayla låten till exempel. Jag hade gärna hört lite mer av hans eget.
Andreas var också jävligt bra, i och med att han vågade dra till med lite klassiker, ex. "Autumn tactics" och "Out of the blue". Fick igång folket jävligt bra måste jag säga.
Det var några repriser också, ex. "Ligaya" och "Seven Cities (AVB Remix". Det blev förresten ballongsläpp andra gången den spelades.:D Ganska roligt att trampa på. Och bollen öppnades förstås igen, precis efter att jag hade skitit och kommit tillbaks till golvet, så jag fick inte stå precis under den.
Sammanfattningsvis, en jävligt bra fest, trots TRÄNGSEL. (Man överlevde längst ut vid väggarna.)
Jävligt snälla och pratglada vakter förresten!:D
Betyg: 8.6 / 10.0 |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Glorie
Mindshooter...Det där var riktigt braaaaaaaa (laddade ner filmen) wooohoooo, va imponerande..jälar vad duktig du e! Va trist att d inte lät er komma in....er show skulle vart grymt så mycke bättre än vad nånting på dockan va assååå :( |
Man tackar :) nuförtiden är jag nog snäppet bättre än det där (hade övat i 2 månader där, nu har jag kört i snart 4)
Hoppas verkligen att kunna etablera mig på lite klubbar och köra för pengar så kan man skippa lite jobb på donken och bara göra det man tycker e kul!
Tycker det är lite tråkigt att dom inte kunde anställa oss för gratis inträde... Well well..some other time :)
Icarus: Synd att du tycker så, men det är väl förmodligen en smaksak, syftet för öronproppar är som sagt att stänga ute väldigt låga och väldigt höga frekvenser så det låter underligt att du bara hör bas. Själv tycker jag nog att även om det skulle ta lite död på upplevelsen så skulle jag föredra öronproppar framför att inte höra vad folk säger på grund av ett pip i örat som ligger på över 70 db... Det finns många människor som har pip som är högre än testsignalen på TV, och kom ihåg att tinnitus aldrig blir bättre...bara sämre....det är som att äta av en kaka. Du kan inte få tillbaka det du redan ätit, bara låta bli det som finns kvar. |
|
|
| Kraith |
| quote: | Originally posted by Icarus
Personligen ogillar jag öronproppar, därför att jag inte hör ett skit då. Allt blir suddigt och man hör bara basen. |
Det där beror helt på kvaliteten på öronpropparna. De billiga är precis som du säger, man hör bara ett basmuller. Om du inte har provat lite olika typer (dyrare) så skulle jag rekommendera det. Jag brukar köpa öronproppar på apoteket, en orange-färgad variant med lite utplattad bakända, som jag klipper av ett par mm av. De tycker jag dämpar ganska "jämnt" över frekvenserna. Annars kan man ju köpa ett par musikerproppar, men de är dyra.
Jag har också lite småtinnitus, så jag har alltid öronproppar, även när jag går på "vanliga" klubbar. Som sagt, det kan bara bli värre... :( |
|
|
| Ravesquad |
| Enda gången jag haft öronproppar var på Kraftwerk i Solnahallen -92, men i fredas behövdes det inte.. Håller med föregående postare att detta va nog helt klart det bästa jag varit på i Sverige musikmässigt. Så jäkla bra trance precis hela tiden. Tyckte nog Lange o Airbase va bäst o Andreas...riktigt riktigt skön kväll.. Heja Rotor! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|
|