|
|
| mindshooter |
Det mesta jag har hört från moderaterna har varit Complete bull om ni ursäktar utrycket.
Typ som att bygga en ring runt sthlm med motorväg för att avleda trafiken från innerstan. Det var den enda miljösatsning dom kunde komma på när jag frågade representanter som var i min skola.
Sen snacker om att slopa individuella löner. Suck....om alla har samma lön finns det ingen anledning att jobba hårt längre. så tycker jag iaf. Ärligt talat verkar alla partier vara rätt pucko o kolan :p
Dom samlades i Aulan i min skola och skulle svara på frågor. Slutade med nåt sorts Ricky lake program där dom bara snackade skit om varandra istället för att säga bra saker om sig själva. Det gjorde att man förstod hur dåliga alla var i grunden :p
Jo tack nu vet man allt dåligt om alla partier. Ni har min röst: Blank |
|
|
| WhiteRussian |
| quote: | Originally posted by NordLight
Tja Vitryss!
Nu blev jag lite förvånad. Du har ju alltid gått i klinsch för mer självbestämmande & individualism... inte ett apatiskt kollektiv, planekonomi & diktatur :D :D :D ;).
Varför är hon farlig?
Greetz
NordLight |
haha, :)
Jo visst tror jag mycket på självstämmade och individualism, men Moderaterna är så grymma dubbelmoralister...
Seriöst, M vill alltså höja straffen för naroktika brott (grovt innehav ger redan nu ungefär 3 gånger så högt straff som om man kör ihjäl nån full.) Samtidigt vill dem låta alkohol, som är en betydligt farligare drog än många andra, vara tillåtet att sälja dygnet runt.
Hörde Bo Lundgren debattera rätt bra för varför alkhol ska kunna säljas dygnet runt, höll med om det mesta.
För att han sedan i nästa sekund förklarar hur hemskt och farligt allt knark är.
M vill mer eller mindre avveckla arbetsrätten. Dem öppnar för ett samhälle med fler klyftor.
Sen är jag iof ingen jätte sosse/vpk:are, jag är nog snarare en slags (till-vänster-om-mitten-liberal) :p
Men min kärnfråga är just narkotika och hur det ska behandlas, därför kan jag inte rösta på M.
Kristina Axén Olin tycker t.ex att man inte ska ge pengar till tiggare, att det ska vara tillåtet för polisen att tvångstesta 12-åringar för narkotika utan föräldrarnas tillstånd, samt vill inhandla vattenkanoner för att peppra demonstranter med _fast_ polisstyrelesen i STHLM inte vill ha några och förstår att det leder till en upptrappning av våldet.
Jaja, tycker jag iaf, ;) . Men men, om 4 år finns mitt parti, inget hyckleri där iaf, jag ska se över narkotikalagarna, sänka arbetsgivaragiften, höja biståndet, gratis kollektivtrafik, avveckla försvaret... jag har massa saker på min dagordning, :p |
|
|
| Vizay |
ryssen jag ser fram emot att röta på det partiet :D
om du lyckas med allt det där har du iaf en given väljare här ;) |
|
|
| Gaby |
| JAg röstar alltid på vänster men jag vill endast att dom ska vara med i ett hörn, INTE styra. Någon som inte glömmer dom svaga i samhället helt enkelt. |
|
|
| AC. |
M eller KDS, får se hur de båda partierna artar sig i slutspurten
är inget större fan av lundgren :\ saknar bilt |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|