|
It dicht
|
View this Thread in Original format
| magrec |
Het gaat lekker in clubland...
iT is niet meer
Uitbater Edwin van Kollenburg (48) stopt ermee. ''Ik heb het dertien jaar gedaan. Het is mooi geweest.'' Van Kollenburg noemt als reden huurverhoging en het aflopen van contracten. Bovendien zijn er volgens hem steeds minder 'extravagante mensen' in Amsterdam. "Er was een tijd dat iedereen, ook hetero's, extravagant gekleed ging. Maar na een tijdje verveelde dat. Iedereen is weer terug in zijn ouden doen. Jammer is het wel. Het hele uitgaansleven in Amsterdam ligt op zijn gat."
iT...
De iT werd in 1989 door de Oostenrijker Manfred Langer geopend. De danstempel groeide uit club van internationale allure. Travestieten, homo's, hetero's, nationale en internationale bekendheden gingen er uit om gezien gezien te worden.
Na de dood van Langer kwam de klad erin. Dieptepunt was een politie-inval op zoek naar drugs en wapens. Hoe en wat er verder gaat in het pand aan de Amstelstraat is op dit moment nog niet bekend.
enigste goede nieuwes wat ik nu al hier en daar heb gehoord is dat kremlin weer in september opengaat, we will see..:) |
|
|
| MaGiK54 |
| Amsterdam is echt dood aan het gaan zeg qua stappen. Hoe kan dit zo opeens. Is het het beleid van de gemeente of laat iedereen A'dam links liggen qua stappen. |
|
|
| -TAIS- |
| Is niet alleen in Amsterdam zo hoor. Overal zit de klad erin. Teveel grote feesten waar iedereen zijn euro's nu uitgeeft alsof het guldens zijn. Als je naar 1 groot feest gaat ben je net zoveel geld kwijt als 2x naar een club, dus de mensen hebben het geld eerder op en gaan minder vaak naar een club... |
|
|
| Cosmic Guy |
| Ik vind het helemaal niet erg dat de IT dicht gaat, die tent heeft mij nooit getrokken. Dat Kremlin daarentegen weer opengaat vind ik wel weer goed nieuws. |
|
|
| basvh |
| jammer dat het weg moet, het hoort toch wel beetje bij de nederlandse house cultuur. en het is wereldberoemd. |
|
|
| Donna |
De IT was ooit de geweldigste toko qua gekdoenerijtjes in nederland,idd het uitgaansleven ligt op zn reet door de vele feesten naar mijn id,kvinnet allemaal nie zo erg,de tenten werden allemaal reteduur,zo worden ze maybe gedwongen weer wat aantrekkelijker voor het publiek te worden,prijzen lager en meer werk besteden aan een goede avond stappen voor het publiek zodat t weer aantrekkelijk wordt:)
Mij benieuwen wat de nieuwste rage gaat worden in uitgaansland,want mensen worden grote feesten ookal wat moe......
Welke slimmerik gaat hierop inspelen en zet daarmee de nieuwste trend:) |
|
|
| Blik |
| De Danssalon in Eindhoven is ook al weg, er komt een eetcafé voor in de plaats :rolleyes: |
|
|
| franzelare |
De IT gaat dus NIET dicht!!!
alleen de eigenaar stopt ermee en dat betekend dus niet dat de IT zelf dicht gaat!!! |
|
|
| franzelare |
AMSTERDAM - De eigenaar van de iT stapt desnoods naar de rechter om uitbater Edwin van Kollenburg te dwingen de discotheek aan de Amstelstraat voort te zetten. Van een huurverhoging is geen sprake, zegt advocaat P. Twaalfhoven van de eigenaar, de Nedstede Groep. Van Kollenburg heeft nog een huurcontract dat 'nog maanden doorloopt'.
Van Kollenburg kondigde gisteren aan dat hij de iT sluit vanwege een huurverhoging en een 'gebrek aan extravagante mensen'. Komende zaterdag zou hij voor het laatst een Hollywoodparty organiseren.
Voor Nedsteds kwam het besluit om te stoppen als een verrassing. ''Van Kollenburg heeft als huurder de verplichting het pand in gebruik te hebben. Hij kan niet zomaar zeggen: ik stop ermee. De eigenaar heeft een belang: de beleggingswaarde moet in stand blijven. Bij leegstand dreigt kraakgevaar.''
Mocht Van Kollenburg volharden in sluiting, dan stapt de eigenaar naar de rechter voor een 'vordering ingebruikname'. Twaalfhoven wil niets zeggen over onderhandelingen met nieuwe huurders.
Horecaondernemer Carlo Pitzalis en televsiepresentator Evert Santegoeds zouden een doorstart willen onder dezelfde naam, maar met een nieuw management. De zaak dan zaterdag 21 december feestelijk worden heropend, aldus Pitzalis.
''Financieel is alles rond,'' zegt Pitzalis. ''Alleen moeten de contracten nog definitief worden getekend.'' De nieuwe opzet voor de discotheek, waar ruim 1400 bezoekers in kunnen, ligt momenteel op de tekentafels. Pitzalis en Santegoeds willen de ruimte ook gaan gebruiken als televisiestudio voor hun eigen televisieproducties. Daarnaast willen ze megasterren naar de iT halen om er miniconcerten te geven.
Ooit was de iT Nederlands meest spraakmakende discotheek, waar internationale beroemdheden niet zelden het beeld bepaalden. Na de dood van oprichter Manfred Langer ging het bergafwaarts.
bron: het parool |
|
|
| jploveparade |
Sorry maar ik ben er een keer geweest in 1995 op een donderdag, maar toen was de tent al ten dode opgeschreven...
Laten ze er maar weer een Disney bioscoop van maken zoals het oorspronkelijk was |
|
|
| NiTro |
| De iT sluit niet, Edwin van Kollenburg stopt er zelf alleen mee. (Bron SBS6 nieuwsflits van gisteravond) |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by franzelare
De IT gaat dus NIET dicht!!!
alleen de eigenaar stopt ermee en dat betekend dus niet dat de IT zelf dicht gaat!!! |
| quote: | Originally posted by NiTro
De iT sluit niet, Edwin van Kollenburg stopt er zelf alleen mee. (Bron SBS6 nieuwsflits van gisteravond) |
het is maar goed dat TA van die oplettende lezers heeft :p |
|
|
|
|