return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 
BPM aan z'n end?

AlFerox
BPM?

wat is dat?? is dat hetzelfde als only-djs?
zou wel jammer zijn.. daar hadden ze altijd veel goeie platen vind ik!
TranceFool
Ik weet er ook niks van, zo heel erg vervelend zijn want ik koop daar erg vaak platen.....

WEL kreeg ik net gisteren mail van iets nieuws wat BPM heeft gemaakt (ik kan er niet op inloggen, beetje vaag), maar das een site, in de vorm van only-djs alleen in het groen, alle platen kosten daar maar 3,5 euro. Dus dat van teveel platen inkopen zou best weles goed kunnen :)
-TAIS-
Dit is echt onzin. Sowieso kan Pascal nooit zijn zakken vullen wat je zegt, want het is zijn zaak niet, hij is geen vennoot ofzo, hij staat daar gewoon onder contract als 1e verkoper (hij kan de zaak dus ook niet opdoeken). Dus of het nou goed of slecht gaat met de zaak, hij zal daar niets van merken, want hij werkt gewoon voor een baas en krijgt alleen maar z'n loon uitbetaald, verder niets. (ik ken hem, vandaar dat ik dat weet)

En BPM zit samen met OnlyDJs in een pand. BPM is wel een winkel, een normale platenzaak waar je gewoon platen kunt uitzoeken, luisteren etc. Ze hebben echt onwijs veel op voorraad, dit komt omdat het magazijn van OnlyDJs er dus aan vast zit. Als ze iets niet in de winkel hebben liggen, pakken ze het uit het magazijn. Simpel.

En wat het inkopen en 3kwart van de platen retourneren betreft: onzin.

Only DJs is juist redelijk geavanceerd, er wordt ingekocht wat er besteld is (natuurlijk, als er een bekende plaat wordt gereleased, koop je er wat meer in, maar niet 4x het aantal dan wat je kan verkopen. Geloof mij, ze bestaan al behoorlijk wat jaartje, Pascal werkt er al zo lang, hij weet ondertussen heus wel uit ervaring hoeveel er ongeveer verkocht). Dus doordat er Wish Lists enzo op de site bestaan, kunnen hun vrij goed zien hoe groot de vraag is voor een bepaalde plaat, vandaar ook dat ze dan redelijk goed kunnen inschatten hoeveel ze moeten verkopen.

Wat dat blind inkopen betreft: uiteraard gebeurd dat. Als jij hoort dat Cafe Del Mar door Marco V geremixed wordt en op plaat uitkomt, koop je die plaat sowieso in als bedrijf. Ook al heb je geen idee hoe goed die plaat is, je weet gewoon dat een nr als Cafe Del Mar en de naam van Marco V als remixer goed verkoopt. Puur een kwestie van bekende namen.
Maar ik moet wel zeggen dat Pascal heel veel promos van te voren opgestuurd krijgt (echt veel!), dus hij hoort van de meeste platen wel meteen of ze goed zijn of niet, voordat hij iets inkoopt.

Dus het verhaal is onzin (kan jij ook niets aan doen, jij hebt het ook maar gehoord :))

Mag ik trouwens vragen waar je dit gehoord hebt ofzo (hoeft niet hoor, mag anders ook in PM ofzo :))?
-TAIS-
quote:
Originally posted by TranceFool
Ik weet er ook niks van, zo heel erg vervelend zijn want ik koop daar erg vaak platen.....

WEL kreeg ik net gisteren mail van iets nieuws wat BPM heeft gemaakt (ik kan er niet op inloggen, beetje vaag), maar das een site, in de vorm van only-djs alleen in het groen, alle platen kosten daar maar 3,5 euro. Dus dat van teveel platen inkopen zou best weles goed kunnen :)

Dat is Only-wholesale.com. Dat is voor bedrijven, die kunnen daar in grote aantallen platen inkopen. Vandaar ook dat de prijs daar lager is :)
eieregooie
quote:
Originally posted by -TAIS-

Mag ik trouwens vragen waar je dit gehoord hebt ofzo (hoeft niet hoor, mag anders ook in PM ofzo :))?

Kga geen namen noemen, maar ik heb 't gehoord van mensen die bij de platenlabels werken en iemand die al 15 jaar in de platenhandel zit.

Maar goed, jij kent Pascal beter dan ik neem ik aan... Misschien dat zijn baas dan z'n zakken aan het vullen is? BPM is een internationaal bedrijf. Je hebt ook BPM Duitsland en Engeland... Stel het gaat nie helemaal goed, welke zou je dan het eerste sluiten? Ik denk dat ik ut wel weet hoor...

Maar laten we hopen dat het goed blijft gaan! Hoe het met only-dj's zit weet ik ook niet...

Grtz!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland