return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Watching the waves (svenson & Gielen mix)

Vizay
asså ere bara jag som tycker att dom har rippat sin egna låt "Beauty of Silence" å lagt den med nya toner....uppbyggnaden av låten e fan exakt lika dan juh :/

sen har dom dessutom valt exakt samma ljud som i Beauty of Silence och twisted (förutom diverse vågor och sånt som ligger i bakgrunden)....verkar ju som om deras fantasi har tagit slut totalt (ere ens dom som gjort den eller ere en fake) :conf:

bättre kan ni S&G (tycker jag iaf)
mindshooter
Det är juh altför ofta så tycker man... Det är juh lite dubbelt det där. Dom gör ett nytt alias varje gång dom hittar ett nytt sound...och det slutar med att har man hört 1 låt från ett alias så har man hört alla låtar från det. Ta Silverblue som ett exempel. Väldigt lika låtar. Men snubben som gjort dom ligger bakom diverse andra mästerverk under andra namn. Som inte alls har samma sound. Tycker att dom ibland borde hålla sig till en liten skara namn.

Samtidigt har man juh förväntningar...har man hört en låt som tiesto gjort under namnet Tiesto...då vill man juh att mixen han gör på nästa låt ska ha samma sound..för det är det man förväntar sig.
Det är juh alltid jobbigt när det inte finns någon skillnad alls dock....som i ditt exempel :)
Vizay
jo asså de stör mig inte då soundet e ganska lika som t.ex. S&G's twisted å beauty of silence (hackande synthar med samma synthljud osv osv...)

men då dom gör såhär blir jag riktigt riktigt besviken....med tanke på att dom är bland dom större producenterna inom trancescenen....

nae personligen har jag börjat att tycka mindre å mindre om det dom släpper under svenson & gielen namnet.....däremot har jag inget å klaga över när dom går som airscape eller diverse andra namn :)

synd att dom inte hänger på sånna här forum dom större producenterna....dom skulle kunna få mycke feedback så dom kunde förbättra sina låtar mer åt publikens smak... :)
RebeL9
heh då ska du kolla in deras senaste remix:
Divine Inspiration - The Way (Svenson & Gielen remix)
totalt värdelös.
Tycker att de har blivit usla. Remixen på watching the waves var kass.
de har gjort ett mästerverk och det lever de på (The Beauty of silence). Sen dess bygger alla deras remixar på den (fast bara sådär 1000 gånger sämre).
en av deras få remixar som e riktigt bra var nog deras första remix Factor 9 - Release Me (Svenson & Gielen remix). Den låten var unik eftersom dess buildup var vackrare än själva refrängen =)
Vizay
jo release me remixene ju jäkligt bra....lika så låtarna beauty of silence å twisted...,men annars har dom egentligen inte släppt så mycket som e värt att lyssna på :/

dock e gielen fortfarande en jävligt grym DJ :)

btw ere bara jag eller scratchar han i sitt livesett från TE under Brooklyn bounce - club bizzare ?

bra låter det iaf till skillnad från jean *insert very evil grin here*

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden