return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
ID&T organiseert mogelijk danceparty in Gelredome

-TAIS-
Uit de Apeldoornse Courant van vandaag:

quote:

ARNHEM - Een danceparty in de stijl van Dance Valley of Sensation. Als het aan de directie van Gelredome ligt, wordt volgend jaar een dergelijk nachtfeest voor 25.000 bezoekers in het Arnhemse stadion gehouden.

Gelredome vraagt de gemeente om een nachtvergunning voor het evenement dat een proef is.

Inmiddels is contact opgenomen met het Amsterdamse bedrijf ID & T. Dit is de bekendste organisator van massale muziekevenementen in Nederland waar duizenden liefhebbers van dancemuziek uit binnen- en buitenland op afkomen. Als locaties werden al het Heerenveense Thialf stadion, de Amsterdamse Rai en de Utrechtse Jaarbeurs gebruikt.

"We willen in Gelredome een soortgelijk evenement houden als Sensation", zegt A. ten Wolde, financieel directeur van ID & T. Het evenement Sensation trok begin juli 35.000 mensen naar de Arena in Amsterdam en was daarmee een van de grootste indoordancefeesten die ooit in de wereld zijn gehouden.

De feesten beginnen om tien uur zaterdagavond en gaan door tot zondagochtend zeven uur. Stadion Gelredome heeft geen nachtvergunning, maar wil in eerste instantie een eenmalige vergunning van de gemeente Arnhem bemachtigen voor een proef met nachtelijke activiteiten in het stadion. Als het een succes wordt, hoopt Gelredome vaker een nachtelijk feest te kunnen houden.

De stadiondirectie heeft die wens inmiddels neergelegd bij het Arnhemse college van burgemeester en wethouders. Daar wordt nu bekeken of een nachtvergunning wordt verstrekt. Gelredome heeft een eerste overleg gehad met buurtbewoners, voornamelijk afkomstig uit Elden, over de mogelijke komst van het evenement. "Er is ons veel aan gelegen dat de proef een succes wordt, vandaar dat we met alle partijen goed overleggen", zegt J. van Amstel, plaatsvervangend directeur van Gelredome.

J. Purmer van de Dorpsraad Elden heeft persoonlijk geen contact gehad met de directie van Gelredome over het dance-feest. "In principe ben ik tegen evenementen, die 's nachts plaatsvinden. Wij zijn zeer benauwd voor de overlast van het komende en gaande verkeer. En je weet niet in welke toestand mensen daarvan vandaan gaan." Hij kondigt aan zich zeker te verzetten tegen het plan.

De Armhemse politie heeft al aangegeven mee te willen werken aan een eventuele proef. Zij maakten daarom deel uit van een delegatie die bij dancefeesten elders in het land is geweest om de gang van zaken rond zo'n evenement te bestuderen. Ook vertegenwoordigers van Gelredome en de GGD waren daarbij aanwezig.

ID & T wil nog niets loslaten over de precieze inhoud van het feest. Ze weten nog niet welke dj's zullen draaien als het doorgaat. Zij willen eerst de toestemming van de gemeente Arnhem afwachten en hopen binnen twee maanden duidelijkheid te hebben.

Het evenement moet in 2003 plaats hebben. De organisator heeft verschillende data verspreidt over het jaar doorgegeven die in aanmerking komen voor het feest.

Mocht de danceparty er komen, dan gaat een lang gekoesterde wens voor Gelredome in vervulling. Van Amstel: "Wij zagen enkele jaren al aankomen dat deze party's een succes zouden worden. Als het aan ons had gelegen, hadden we dit jaar al zo'n feest in Gelredome gehad. We moeten alleen rekening houden met omwonenden en het feit dat we geen nachtvergunning hebben."

Gelredome is, zo vindt Van Amstel, bij uitstek geschikt, voor het houden van mega dance-feesten. "In tegenstelling tot de andere locaties waar ze nu worden gehouden, is Gelredome speciaal ontworpen voor muziekfeesten. Alle faciliteiten zijn aanwezig." Problemen met geluid verwacht Van Amstel niet. "Het geluidsniveau overstijgt dat van popconcerten niet. Het is als het ware een grote discotheek."

Nu maar zien of het echt ID&T wordt en of de vergunning afgegeven wordt.
Flipper01
Ik hoop het wel!!
Ik had het ook al gelezen in de krant en ben erg benieuwd of het gaat lukken. Er is namelijk al eens eerder sprake geweest dat er een dancefeest zou komen, maar toen ging het niet door ivm de vergunningen. Maar ID&T zou op zich wel meer voor elkaar kunnen krijgen. Ze wilden iig binnen 2 maanden reactie van de gemeente Arnhem dus ik wacht in spanning af!
Lijkt me wel vet zo'n feestje naast de deur! Maar eerst iig Dancepop
TimeportE
beter!! das dan lekker dichtbij!! :)
Dr. Kuipers
Zekerz wel chill, redelijk in de buurt ook.

Ik vroeg me ook al af of het ooit nog eens zou gebeuren een dancefeest in Gelredome.

Als Britney daar mag zingen dan moet er toch ook stampuh party gegeven moeten kunnen worden...

Oja, ben weer terug uit Portugal :D
ampburner
quote:
Originally posted by TimeportE
beter!!

ligt eraan wat voor 'concept' (het woord bij ID&T :p ) ze erbij bedenken... straks krijg je Gielen Solo! :p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland