return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 
Woningschaarste (in de randstad)

DJ Bladerunner
Ik woon op het platteland, maar hier is dat net zo hoor. Ten eerste een huis in je uppie kopen lukt never nooit. Daarvoor moet je echt 2 inkomens hebben. Voor een beetje huis betaal je, net zoals je al zei, zo'n 2 ton euro. Huren is dan dus de enige oplossing. Maar bij ons is het vaak zo dat de huurhuisjes altijd eerst naar gescheiden personen uit een buurgemeente gaan. Dat is echt een rage hierzo. Echt irritant. Ik ben 25 en wil nou toch wel echt het huis uit. Sommige vrienden en vriendinnen van mij zijn al langer op zoek en dus nog zonder resultaat.Ik werk al een jaartje of 5, dus huren zou echt geen probleem zijn. (dan toch maar wat minder platen kopen).

Ze moeten gewoon goedkope beginnershuizen bouwen. Er worden hier in de regio alleen maar grote huizen gebouwd.
Otte
Net even gekeken op forum.fok.nl (Raoul bedankt!)maar ik ben dus laaaang niet de enige met dit probleem. Er blijven een aantal opties over:
- emigreren naar pak 'm beet Friesland en iedere dag 3 uur heen en terug reizen, of
- tot m'n 30e bij pa en ma wonen en zelf een 1/2 ton euro bij elkaar sparen (-geen- platen meer kopen dus) of
- juist platen kopen en internationaal doorbreken als dj en verhuizen naar Monaco
Ik ben er nog niet uit. Alle opties klinken kut, behalve de dj optie!

Otte
Miss Proximus
quote:
Originally posted by Otte

- emigreren naar pak 'm beet Friesland en iedere dag 3 uur heen en terug reizen, of
Otte

friesland? tjong

succes ermee. ik wil al tijden verhuizen maar in leeuwarden zijn er ongeveer 0,0 woningen te huur..de koopwoningen zijn BELACHELIJK duur

ik heb me 2 jaar geleden vast in Amsterdam ingeschreven..als ik dan over 2/3 jaar klaar ben met school dan kan ik misshien nog iets vinden in de ruimte rondom die stinkstad :p
Optimus
quote:
Originally posted by Miss Proximus

ik heb me 2 jaar geleden vast in Amsterdam ingeschreven..als ik dan over 2/3 jaar klaar ben met school dan kan ik misshien nog iets vinden in de ruimte rondom die stinkstad :p

je huurde toch juist een woning omdat je nergens aan vast wilde zitten?:D (dacht ik)
Chicane
Gezellig, lampje er bij, gordijntje... :P nee sorry Proxy :D

Maar goed, ik ben dus met mijn toenmalige vriendin een beetje gaan zoeken naar koop en huurwoningen. In de regio Den Haag/Zoetermeer/Leiden is het best wel allemaal te doen qua aanbod en prijs. We wouden graag boven het winkelcentrum van Zoetermeer iets hebben en die kans was groot dat we daar ook iets konden kopen, zei het niet dat de lieverd het niet lang daarna het uitmaakte :D
Leidschendam, Voorburg (niet aan te raden, onbetaalbaar), Den Haag (ja, zelfs bij scheveningen vlakbij het strand hebben we nog iets betaalbaars weten te vinden!), Zoetermeer, en al die plaatsen bieden genoeg ruimte aan. Van massaflat tot rijtjeshuis en villa... en komt nog es bij dat je als er geen file is, je binnen een half uur in Amsterdam ben, nadeel is.. probeer de A4 maar eens uit in de spits :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland