|
Voetbalseizoen 2010 - 2011 (pg. 3)
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Progrez
Er zijn spelers die een soort Vlaamse nationale ploeg verkiezen boven de Rode Duivels in de huidige vorm. Dat is niet langer optrekken met mensen waar ge beter mee kunt praten. Dat heet afstoten.
Let op: voor mij moeten de Rode Duivels niet blijven bestaan. Ik voel niet de minste binding met een bende sjakoche-dragende salonvoetballers. Ik stel alleen maar objectief vast. |
dat zijn dan zéér domme Vlaamse spelers die niet beseffen dat het overgrote deel van het talent uit Wallonië afkomstig is. Als Vlaamse nationale ploeg zal er mogelijk meer eenheid zijn, op dat moment zal die ploeg gewoonweg talent tekort komen. Alleen met De Bruyne en Lukaku ga je je ook niet kwalificeren als de rest voor het overgrote deel middelmaat is. Bovendien zijn ze nog te jong om al onmiddellijk de hele kwalificatieronde op hoog niveau te spelen.
en idd, met deze bende heb ik ook absoluut geen binding meer. Als het op 3 september België - Duitsland is supporter ik voor Duitsland. Die zullen onze roze mietjes eens laten zien wat het is om als ploeg op het veld voor je land te strijden, ... en tegenwoordig hebben ze ook nog eens goede spelers en spelen ze zelfs leuk voetbal. |
|
|
| djcresto |
Het is een beetje zielig dat onze enige onbetwistbare titularis een 19-jarige knaap is. Hazard kan geweldig voetballen. Debruyne maakt ook een blitsstart. Die blijft niet lang in België als hij zo blijft spelen. Bij de rode duivels moest hij van op rechts komen en dat was niet zijn ding. Ik blijf voorstander van spelers op hun normale positie te laten spelen bij de nationale ploeg. Dan zal je centraal achterin moeten kiezen tussen Van Buyten, Kompany en Vermaelen. Centraal in het midden tussen Defour, Fellaini en Vertongen. Rechtsmidden is een gezonde Legaer veruit het gevaarlijkst. Op links is de tandem Deschacht - Van Damme misschien het beste alternatief. Tenzij we daar een afhangde spits plaatsen.
Over de competitie. Verwacht wel de titel voor Anderlecht. Dat Genk en Mechelen voorlopig goed presteren ben ik wel blij om. Dat zijn beiden ploegen met een zeer grote aanhang. Als Gent supporter vermoed ik dat zij een zeer moeilijk seizoen zullen hebben. Ze zullen mogen blij zijn als ze binnen de eerste 6 zitten. Gelukkig is het geluk aan hun zijde en hebben ze 6 op 9 behaald de eerste 3 matchen. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| zelden zo'n spelleiding gezien ... pure schande gewoon :whip: :whip: |
|
|
| Gladius |
van die penalty op akpala was niets aan. zoals verbist zei: schouder tegen schouder, en hij laat zich volgens mij gewoon vallen.
die offsides daarentegen, tja, dat zijn inderdaad zware fouten |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Gladius
van die penalty op akpala was niets aan. zoals verbist zei: schouder tegen schouder, en hij laat zich volgens mij gewoon vallen.
als die fase van Blondel penalty is, dan die van Akpala zeker. naast de penaltyfase van Mechelen die sowieso twijfelachtig is, is bovendien ook de eerste goal zéér discutabel. Een zogezegde fout van VDH lag aan de basis van de corner waarop de goal valt en waarbij mogelijk zelfs hands wordt gemaakt.
De andere penaltyfases voor Brugge hebben ze op studio 1 niet eens laten zien trouwens. Brugge had wel drie penalties kunnen krijgen, maar natuurlijk laten ze op de vrt, zoals wel zo vaak, maar de helft van de discutabele fases ter sprake komen. Ze laten het zelfs nog zo uitschijnen dat Mechelen verdiend op 0-2 kwam en een goede eerste helft speelde. Ze waren geen haar beter dan Brugge, niet in de eerste helft en al helemaal niet in de tweede.
PUUR amateurisme is het daar gewoonweg op de vrt redactie. De enige persoon die bekwaam is in het Belgische sportlandschap is eigenlijk Peter Vandenbempt; nuchter en neutraal in zijn commentaar hoewel het een Anderlecht supporter is. 90% van de overige redactieleden zijn gewoonweg mislukte journalisten die hun loopbaan proberen te redden door in de sport te gaan; Raes en Joos op kop. Joos is met zijn commentaren over tackles, fairplay en erehaagjes gewoonweg een karikatuur aan het worden. Belachelijk voor iemand die zelfs niet eens het woord fairplay kent wanneer hij zelf op een voetbalveld stapt(e). |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
Joos is met zijn commentaren over tackles, fairplay en erehaagjes gewoonweg een karikatuur aan het worden. Belachelijk voor iemand die zelfs niet eens het woord fairplay kent wanneer hij zelf op een voetbalveld stapt(e). |
dat moet ge mij toch eens uitleggen hoor, ik vind Joos veruit de beste commentator in België. Altijd het juiste enthousiasme (zr belangrijk voor mij), en hij ziet vaak dingen die de anderen niet zien, nét omdat hij zelf voetbalt. Dat van die fairplay heeft mij nooit echt gestoord.. ? |
|
|
| Config |
dat was toch een zuivere penalty mijn gedacht. Iedereen is het erover eens, zijn benen worden gewoon vanachter em weggeschoffeld.
En inderdaad, die zware strafschopfout op Hoefkens zat niet eens in de samenvatting, echt flagrant.
Over Joos.. jah, in het begin was ik toch iets positiever over hem. Komt inderdaad soms raar uit de hoek. Maar heeft ontegensprekelijk wel veel verstand van voetbal. |
|
|
| FCB_Fanatic |
dat moet ge mij toch eens uitleggen hoor, ik vind Joos veruit de beste commentator in België. Altijd het juiste enthousiasme (zr belangrijk voor mij), en hij ziet vaak dingen die de anderen niet zien, nét omdat hij zelf voetbalt. Dat van die fairplay heeft mij nooit echt gestoord.. ? |
Joos kent zelf niet het woord flairplay als hij het veld opstapt en is een enorme mekkeraar. Zoiets wilt zich dan profileren als iemand die fairplay hoog in het vaandel draagt. Vrij hypocriet!
Als commentator vind ik hem nog iets of wat meevallen, maar vooral als journalist / moderator in Studio 1 op maandag is hij samen met Raes volledig incompetent. Dat programma is amateurisme ten top en puur weggegooid belastingsgeld. Daarnaast pretendeerd hij ook nog dat zijn mening de énige waarheid is. Hij is eigenlijk vooral goed wat betreft spelers ophemelen en hypes creeeren. Verder stoort het mij tegenwoordig dat sportjournalisten in het algemeen van iedere tackle een rode kaart willen maken. Als ze zo verder gaan is dit zelfs nadelig voor het Belgisch voetbal op internationaal vlak. |
|
|
| MikeVee |
Go Germany !!!
 |
|
|
| Config |
| Kheb juist 5 euro gewonnen ;p |
|
|
| MikeVee |