return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Hoe is iedereen een tranceaddict geworden?

quote:
Originally posted by SnuggLe

Helemaal mee eens! Jukx, je hebt gelijk. Die hype begint er zeker aan te komen. Want:

1) Trance staat steeds meer in de top40!
2) Trance krijgt veel meer airplay & komt steeds meer op TV
3) De populariteit van feesten zoals Trance NRG neemt steeds meer toe

Met hardcore ging het zo echt precies hetzelfde! Diegene die dat niet in willen zien zijn blind.... dat is mijn mening. Trance begon als gewone stroming binnen de house (Hardcore ook), toen werd het steeds en steeds populairder (Hardcore ook), waarna het ook steeds commercieeler begon te worden (Hardcore ook!!!). Hardcore is daardoor naar de knoppen gegaan. Trance ook? Ik hoop het niet..snik snik.
Daarom zoeken nu meer en meer mensen andere stromingen op
zoals progressive. Dit is een soort van uitvlucht. De populariteit van progressive ligt alleen aan het feit dat Trance steeds commercieeler wordt...

Greetz,
Snuggle

Wij begrijpen elkaar Snuggle!! Joepie, eindelijk weer is iemand die er hetzelfde over denkt! :D

Maar ohja, deze thread ging over hoe iedereen een tranceaddict is geworden....
Mmmm, lees maar een willekeurige post in deze thread... bij mij is het ook zo ongeveer gegaan.

LATER!
Waar mee was t allemaal ook al weer mee begonnen,o ja dat was in '92 toen ik het 4us opliep.In die periode was het nog echt underground.Het was de zelfde periode dat de gabber en hardcore opkwam.
En dit was oa 1 van de eerste trance nrs wat ik toen had>trilithon-trance dance

luister en huiver :-))
ik luister al vanaf mijn 6de naar house muziek, mijn nicht was toen helemaal gek van al die houseparty cd's en die heb ik ook nog allemaal op bandje thuis liggen, daarna kocht ik ook allemaal van die yabba dabba dance cdtjes en nog iets later hardcore, toen dat iets te eentonig begon te worden ben ik overgestapt op trance. Nu ik eindelijk een goeie site als deze heb gevonden waardoor ik veel meer toegang heb tot allerlei underground tracks wordt mijn interesse voor trance steeds groter.
Nou bij mij is het ook met eurodance begonnen. Ik hield van wat snelheid en van een aardige bass er onder. En ik hield tegelijkertijd ook wel van het melodische van oude synthesyzer muziek. En die twee kwamen samen in trance. Dus dat is de reden waarom die muziek mij erg bevalt. Maar dat geeft nog niet aan hoe ik het heb ontdekt, dat volgt nu:

Ik woonde in 1997 in Noord- Oost Brabant in een huis waar we geen kabelaansluiting op mijn kamer hadden. Dus moeest ik het met de gewone ontvangst doen. Daar kon ik toen maar heel slecht 538 ontvangen en dat was de reden dat ik het ook maar amper luisterde. In datzelfde jaar zijn we verhuist naar een adres met kabelaansluiting door het hele huis, dus dat betekende 538 op de radio en TV. Toen ging ik vanwege mijn eigen TV steeds vaker 's avonds in mijn kamer zitten om daar TV te kijken. Maar dat was ook niet altijd alles zodat de radio steeds vaker aanging en toen een keer Dance Trends hoorde op vrijdag avond. Klonk heel aardig en anders dan het toen uitgemolken euro dance genre. Dus dat wekte mij interesse. Zo belandde ik vanzelf bij Van Diepen's Dance Department en daar horrde ik al vrij snel (eind 1997) DJ Cross die toen nog gewone trance draaide. Dat wilde ik wel vaker horen en aangezien hij vaak kwam in Dance Department werd ik een vaste luisteraar. Zo hoorde ik dus in juni/juli 1998 voor het eerst neen stukje van Tiesto (was meen ik ook Tiesto's eerste keer). Ik heb toen alleen de laatste vier nummers gehoord en dat klonk wel goed (oa Allure - Rejected en Nunca - House of Doom). Maar toen wist ik nog niks van die gast, dus die was ik eigenlijk al weer aan het vergeten. Totdat hij weer in oktober 1998 verscheen op Dance Department. Daar sloeg toen de vonk over met een set die kwalitatief ongeevenaard was voor die tijd. Nummers zoals Gouryella - Gouryella zijn nu nog boeiend. Dat heeft bij mij het vuur aangewakkerd en zo ben ik uitgegroeid tot een volwaardige aanhanger van trance.
hey loopcontrol ook de weg gevonden naar het forum hier. :P

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland