return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 
wat vindt jij de meeste rotte plaat om te mixxen?

ScuL
ik heb nog wel 'n voorbeeld (wel 'n hardstyle plaat):
Atlantic Wave - Love Killer

begint in de intro met BPM 138.4 na enige basslines is dat al opgelopen tot 138.7. zodra de main lead erin komt + beats is de BPM gestegen naar 139.0 als ik de BPM aan het einde van de plaat nog eens meet kom ik op een BPM van 140.4. (duidelijk gestegen dus).

ik heb ook nog wel een paar Trance voorbeelden maar dan moet ik even zoeken.
AlFerox
quote:
Originally posted by ScuL
ik heb nog wel 'n voorbeeld (wel 'n hardstyle plaat):
Atlantic Wave - Love Killer

begint in de intro met BPM 138.4 na enige basslines is dat al opgelopen tot 138.7. zodra de main lead erin komt + beats is de BPM gestegen naar 139.0 als ik de BPM aan het einde van de plaat nog eens meet kom ik op een BPM van 140.4. (duidelijk gestegen dus).

ik heb ook nog wel een paar Trance voorbeelden maar dan moet ik even zoeken.

en je weet ook dat die BPM meters vaak niet betrouwbaar en nauwkeurig zijn?
dat is dus ook (één van) de reden(en) waarom het wordt afgeraden BPM meters te gebruiken.

heb me laten vertellen dat het zelfs productioneel onmogelijk is om de BPM tijdens een plaat zomaar te laten variëren omdat je dan met verschillende secties (ofzo) zou moeten werken.
ahp2002
chiller twist - stringz ultd (shelley mix)

probeer maar eens, niet zo gek dat tiesto er veel problemen mee heeft op zn nieuwe ISOS cd
ScuL
quote:
Originally posted by AlFerox

en je weet ook dat die BPM meters vaak niet betrouwbaar en nauwkeurig zijn?
dat is dus ook (één van) de reden(en) waarom het wordt afgeraden BPM meters te gebruiken.

heb me laten vertellen dat het zelfs productioneel onmogelijk is om de BPM tijdens een plaat zomaar te laten variëren omdat je dan met verschillende secties (ofzo) zou moeten werken.

klopt maar ik heb gegronde redenen om er wel van uit te gaan dat de meting correct is.

ik weet wel het één en ander van het produceren van platen en ja het klopt inderdaad dat de meeste platen bestaan uit een samenhang aan loops & riffs, maar het is wel degelijk mogelijk om per 'sectie' .. (ik noem het liever een pattern) 't globale tempo te variëren.

nu even terug op 't eerste..
als ik er van uit zou gaan dat de BPM meter niet klopt, en ik leg er een plaat naast met een identieke snelheid gaan ze na verloop van tijd toch mislopen, dat kan eigenlijk alleen maar voorkomen als de BPM van één van beiden variabel is (of je hebt je pitch niet goed afgesteld natuurlijk maar ik heb het nu over 2 platen met een identieke snelheid). dat wekt bij mij in ieder geval de indruk dat er iets niet helemaal spoort in de snelheid ondanks of die BPM meter nou een correcte weergave geeft of niet..

(ik zal zo nog eens zoeken naar een ander voorbeeld duurt ff ;))
No-s
En ook, Moby - Thousand

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland