return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 
ID&T Magazine: Sounds, Lifestyle and More

Chicane
Afgelopen donderdag was het dan zover, naast de wekelijkse braderie en ganzenmarkt, lag dan nu ook eindelijk het eerste exemplaar van ID&T Magazine in de schappen van de locale krantenboer. Aan mij de taak als allergrootste ID&T fannaat om dit stukje literatuur te beoordelen. Ik kan je nu alvast meedelen: SCHOKKEND!! (In negatieve zin).

De cover:
Covers hebben als doel mensen te lokken als mieren op zoete hoening en vliegen op zo'n ranzige vliegenstrip waar je telkens tegenaanloopt als deze bij de deuropening hangt. Ook de marketmachine van ID&T heeft deze input meegekregen en als output een ontzettend mooie cover opgelevert. Hulde! De cover van deze editie bevat een mooie mevrouw midden in een weiland waar de madeliefjes en paardebloemen in de bloei staan. Deze mooie mevrouw kijkt uit haar ogen alsof ze wil zeggen: koop mij!
Daarnaast zijn de steekworden en globale inhoud op de cover in de stijl en lettertype van afgelopen shockers (grijs, paars, geel, wit). Met grote letters pronkt daar: "Er is geen bewijs dat matig XTC-GEBRUIK schadelijk is" Een quote van ene Jaap Jamin van Unity over drugs, media en overheid.
Een andere lokmiddel is dat je misschien een van de gelukkig ben die een Sensation ticket (geen idee of het White, Black of beide is) in zijn of haar blad kan vinden.

Waardering: 08/10

De backcover en pagina 1:
De backcover is, zoals het woord al zegt, de achterkant van de cover. Ook hier treffen wij een schone mevrouw aan, gehult in een soort van hotpants achtige zwembroekje en haar buste voorzien van een topje, dat rijkelijk gevult is zegmaar ;). Deze mevrouw loopt over een strand, surfplank in de aanslag, met natuurlijk een helderblauwe zee op de achtergrond dat kalmpjes zijn weg naar de branding vind. "New Axe lasts 24 hrs" en een Axe Dimension (met de nieuwe spuitkop) vult klein het rechter hoekje aan de onderkant.
Pagina 1 siert met een vluchtig overzicht wat je kan verwachten in dit magazine, bovenin pronkt in het ID&T-HardTrance-groen een foto waarin luitjes weer de handjes in de lucht doen, in een mistige omgeving waar groen/gele lampen hun voorzien van het enige lichtpunt in de duisternis. Daaronder kleine fototjes van zaken die belicht worden op de betreffende paginanummer.

Waardering: 07/10

Inhoudsopgave:
Hier treffen wij een duidelijk overzicht aan van de onderwerpen die jou de komende 30 minuten (als je snel leest) gekluisterd aan dit blad moeten houden. Verdeeld in deze onderwerpen: Selector, Sounds, Lifestyle, And More. Precies de ondertitel van ID&T Magazine dus. Kort en krachtig, duidelijk. Verder valt er weinig over te vertellen.
Naast het kolom met de inhoudsopgave vinden wij de toegezonden brieven en commentaar + antwoord sectie. Deze keer eindelijk eens geen geslachtsgemeenschapproblemen, relatiebemiddeling of de laatste La Lopez roddels, maar normale brieven over (het nu verouderde) shockers. Brief 1 bevat een punt van kritiek over wegwerp camara's en de deurbeveiliging die ze verboden, terwijl het op alle ID&T feesten toegestaan is om wegwerpcamera's mee te nemen (zolang het maar geen professionele apparatuur is, want ID&T wil het monopoly op party-pics van hun evenementen behouden). Brief 2 gaat over het re-broadcasten van shockers sets.

Algemene indruk na het vluchtig doorbladeren:
Het eerste wat opvalt als je even snel er doorheen bladerd zijn de pagina vullende reclame advertenties en aankondigen voor evenementen (voornamelijk, of zelfs eigenlijk alleen maar ID&T evenementen). Natuurlijk moet zo'n blad ergens door gefinancierd worden. ID&T is een jong bedrijf, trekt jonge mensen aan (dance trekt nou niet bepaald de oudere garde aan nee) en jonge mensen zuipen, roken en kopen nu eenmaal op commando (gevolg van de media). Daarom zul je vooral sigaretten, drank en kleding advertenties tegenkomen. Gelukkig in geringe mate, het is niet zo dat je 1 pagina tekst en 2 pagina's reclame krijgt, integendeel.
Onder het motto van beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen vinden we op pagina 9 een fotocolumn met feestbeesten en hun reactie op hun kleding, iets wat we ook terug vinden in de veelheid aan Ministry Of Sound bladen die circuleren. Wat dan wel weer positief aan dit item is, is dat er een aantal zeer goed uitziende mevrouwen in de galerij staan.
Nog een fotogalerij, maar dan van de luitjes van ID&T radio zelf kan je vinden op pagina 25. Nu kun je een beetje een beeld vormen bij de stem die je hoort op de radio. De meest 'opvallende' (laten we het daar maar op houden) personen zijn toch wel Roog, Dave Leusink, Robin Albers, Mike van Loon (Head Kandi), Koen van Tijn en DJ Faro... ik zou zeggen, blader effe snel naar die pagina in de winkel voordat je hem koopt...

Item "Selector":
'Selector' is een steekwoord waar ID&T de laatste tijd mee loopt te pronken sinds hun nieuwe radioprogramering. Ikzelf ben er nog niet achter wat het inhoud, maar het zal vast wel betekenig hebben. Voorlopig in dit blad staat 'Selector' voor een aantal items dat in de spotlight wordt gezet.
Allereerst vinden wij hier een column zoals elk blad dat heeft. Deze keer is het de eer aan Duncan Stutterheim, de D in ID&T. De column gaat over politiek. Pim Fortuyn, Ether-frequentie veiling en Trance Energy VS Burgemeester. Leuk, maar niet echt hoogstaand commentaar, jammer. Denk dat het simpel gehouden moet worden voor de doelgroep.
Onder de column treffen we een aantal kwootjes aan van DJ's. Daarnaast een promotie/advertentie voor Bloomingdale (een initiatief van ID&T ook weer).
Bladeren we even door, vinden we op de volgende pagina iets waar ik me mateloos aan irriteer.. juist: een beachbooze test! Oftewel, een drankjes test. Zonder veel commentaar worden alle drankjes natuurlijk als lekker aangeprezen, misschien ook omdat de fabrikant in hetzelfde blad paginagroot adverteert? Helaas, dit item kunnen we met een gerust hart indelen in de categorie "Break-Out". Jammer..
Cliptip is een item voor de favorite ID&T dance videoclip.. deze keer is het, taadaaa een ID&T productie, namelijk Awakening van Rank1. En uiteraard ook de flyer van de maandverkiezing, dat naar de Amsterdamse MAZZO gaat. Verder nog wat losse itempjes die opzich wel de moeite waard van het lezen zijn.
Helemaal de top-flop award gaat naar de pagina DJ Leerpagina, waarbij je elke maand in 10 stappen leert DJ te worden. De eerste tip, "ga er 100% voor..." jongens jongens jongens, wat moet dit voorstellen? Wat wel weer leuk is, is de DJ tips van Armin van Buuren, die hebben nog enige vorm van nut en zin. Tenslotte is er de DJ Dokter (Michel de Hey) die lezersvragen beantwoord.
Maar wat lezen we nu? ID&T doet zijn huiswerk zeer slecht. Een ernstig iets! Vol trots kondigen ze aan dat 'hun' Michel de Hey mag gaan draaien bij Pete Tong in de Essential Mix. Leuk en aardig, lezen we even verder dan beweren ze dat nog maar 2 nederlanders Michel tot nu toe zijn voorgegaan, te weten Sander Kleinenberg en Lucien Foort. Haal nu diep adem en tel tot 10 voordat je in woede uitbarst. Want we weten allemaal dat de koning van Nederland, meneer Tijs Verwest in september 2001 ook zijn kunsten mog vertonen achter de tafels van de Engelse BBC Radio 1.

Waardering: 05/10

Interviews, reportages en recensies:
Eindelijk een item wat de plank eens niet mis slaat. Eindelijk iets wat echt leuk is om te lezen! Allereerst zijn er de DJ recensies hun aankomende producten. De spits wordt afgebeten door Luke Slater, Jazzanova, X-Press 2 en last but certainly not the least Paul Oakenfold. Mauro Picotto verteld zijn lifestory in een 3 pagina's lange verhaal, wat interessant was om te lezen. Verder kunnen we de meningen en verhalen lezen van Marco V, Armin van Buuren, Speedy J, Rank1, Laidback Luke, 100% Isis, Ronald Molendijk, Joost van Bellen en Miss Bunty (vocalist). De echte ID&T fanaat (dus degene die weten dat New Dance Radio = SLAM FM = ID&T Radio) valt meteen op dat bijna al deze mensen regelmatig over de vloeren van ID&T lopen, hetzij voor hun periodieke radiosessie, hetzij dat ze gecontracteerd zijn, hetzij dat ze hun muziek een keer op een ID&T label uitgebracht hebben.
Wat echt toegevoede waarde aan het blad is, is de evenementen kalender voor zowel binnen als buitenland. Zeer nuttige informatie!
Het punt nadert dat we bij de CD-recensies aankomen. Dit moet normaal een beetje maak-het-of-kraak-het gehalte hebben, en niet al te zuinig omgaan met commentaar en kritiek. Helaas, weinig tot eigenlijk geen albums vallen door de mand of worden meteen aangeprezen als kwaliteits bierviltje. Natuurlijk scoren ID&T label compilaties en albums hoge ogen in de recensies, iets wat niet echt goed is voor de objectiviteit van de recensie. Jammer jammer jammer... het is dat de interviews leuk zijn om te lezen, anders stond er weer een onvoldoende op het rapport.

Waardering: 06/10

Item "Fashion"
Ik ben totaal geen kuddedier en mijn kledingstijl wordt nog altijd door mezelf bepaald en niet door advertenties of andere meelopers. Daarom kan ik voor deze rubriek niet objectief zijn. Toch moet dit onderdeel meegewogen worden in het eindoordeel. Dus om toch wat woorden vuil te maken aan deze nutteloze verspilling van papier: Ik zal never nooit in de kleding lopen die op deze pagina's geshowt worden. Twix Talent en ID&T kunnen het goed vinden met elkaar en dat blijkt wel weer uit deze pagina's. Het stoort me mateloos dat ID&T niet objectief kan zijn en ook es lekker iets kan afzeiken (lees de CD-recensies maar eens voor de gein).
Sorry, maar ik vind bij de huidige danscultuur het geen reet uitmaken wat je draagt. Uitzondering natuurlijk wel Sensation White en Black en Kremlin dat je zoveel mogelijk in de kleuren van het decor en omgeving loopt om de avond helemaal perfect te maken.
Maar ik heb gewoon geen behoefte aan sluip-reclame voor schoenen, spijkerbroeken, horloges, tassen, en al dat soort meuk. Ieder zijn mening en ik hoop dat iemand die zich wel hiervoor interesseert een mooi verslag kan schrijven erover.

Waardering: 04/10

Eindoordeel:
Ik had hoge verwachtingen van dit blad. Slam Magazine stelde mij altijd diep teleur en helaas zet ID&T Magazine deze trend door. Er wordt teveel gekeken naar het grote doelgroep dan de kleine harde kern. Oke, ik kan begrijpen dat er ook gestreeft wordt naar winst. Maar moet winst echt ten koste gaan aan kwaliteit en onafhankelijkheid? Dit blad is 1 grote commerciele troep en spoort aan tot het vooral kopen van de geadverteerde producten, die daarbij verre van goedkoop te noemen zijn. Mijn ID&T gekte zet mij aan om dit blad te blijven kopen, ik ben tenslotte echt onwijze fan van ID&T. Hun muziek op de radio (lees: NIET HUN CD COMPILATIES) zijn van opperbeste kwaliteit en hun evenementen zijn naar mijn mening nummer 1 van de wereld te noemen. Vraag een buitenlander naar een feest en meteen komt hij op de proppen met een ID&T evenement als Innercity, Sensation of Trance Energy.
Als ik geen die-hard ID&T fanaat was geweest bleef het kopen van dit blad bij deze eenmalige aktie. Tel daarbij op het aantal keer dat het woord 'jammer' in mij recentie voorkomt en de uitkomst is zeer droevig. Het blad heeft geen meerwaarde dan een gemiddelde Break-Out en al dat soort kiddo bladen. Zelfs de comic-strip op de laatste pagina stelt geen ruk voor en is daarbij niet eens mooi getekend ook. Om toch nog even iets positiefs te melden, de kwaliteit van de foto's is echt superieur. Ook de advertenties voor ID&T Evenemten zijn zoals altijd echt supermooi. Het blad heeft zijn uiterlijk helemaal mee, daar is niks negatiefs over aantemerken, maar de inhoud is gewoon zwaar waardeloos.

Tellen we even de scores bij elkaar op en delen door het aantal: 8 + 7 + 7 + 7 + 5 + 6 + 4 = 44 / 7 = 6.29
Dit resultaat komt voornamelijk dus echt door het uiterlijk, zonder zou het echt zwaar bedroevend zijn. Op hoop van zegen leest zo'n ID&T pipo dit en is editie 2 al een heel stuk beter dan dit hoopje apekotsch :D

Winkelprijs: 3,50 Euro
Jaarabbonement: 25 Euro (incl eenmalig gratis CD'tje)
DjRV
je dacht toch niet dat ik dit ging lezen??????
meteen flamen met die hap,lang leve TA!!!!!!!!

:whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:

:D
Thommie
Best hoge punten nog voor
"schokkend in negatieve zin" eigenlijk :)

Maar wat is dat.. Mr. ID&T keert zich tegen ID&T? :D
Menno
quote:
Originally posted by Chicane
Jaarabbonement: 25 Euro (incl eenmalig gratis CD'tje)

Menno heeft zich maar zo'n abonnement aan laten smeren. De CD van Rank 1 krijg ik erbij hoop ik :). Je betaalt dus maar maar 5 euro voor dat abonnement.
ben het met Chicane eens over het cijfer, er staat niet zo heel veel boeiends in.
Ik ben ook nog lid van SLAM maar dat is helemaal bagger, het is te hopen dat het 2e nummer van ID&T better wordt dan het 1e maar zeker beter dan SLAM.

[off topic] Vanavond om 10 uur op MTV een special met Marco V en Rank 1[/off topic]
!_PeTrUs_!
Goed bezig Chicane. Eindelijk een normale thread/post.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland