return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 
Rank1 Video... Trance Energy (ska det va hehe inte sensation) 2002 =)

MiB
quote:
Originally posted by Trancefella
*dreggel*

snälla! får abstinens! ARGH!
ps. Sensation? e inte det TE???? :conf:

sorry...jag som skrev fel ska va TE =)) hehe... aja...

ok håller på och encodar om den till svcd nu och kommer göra som så... hela releasen är följande:

01:Rank1 - Live at trance energy 2002 ca 31min
02:Rank1 - Airwave (ej live)
03:Rank1 - Such Is Life (ej live)
04:Rank1 - Such Is Life Live At Sensation 2001
05:Rank1 - Awakening (ej live)

och gör allt till en bin/cue så när den bränns upp blir den så att man kan se i en standalone dvd och byta låt och så... blir finemang... tar bara en fruktansvärd tid att encoda den stora... (seg dator) men men...det tar sig... =) så den blir i 15mb's rar filer som alla releaser typ o sen bin/cue.. =)
SteveTranz4ever
Fan snyggt jobbat MiB... Man får väl skaffa sig en DVD...

Vad använder du annars för att encoda å så till bin som du gjort nu i detta fall då du har en massa olika också...
Har en vass burk nu så jag kommer börja med lite tyngre grejjer nu... Kan typ inte så mycket bara...
MiB
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Fan snyggt jobbat MiB... Man får väl skaffa sig en DVD...

Vad använder du annars för att encoda å så till bin som du gjort nu i detta fall då du har en massa olika också...
Har en vass burk nu så jag kommer börja med lite tyngre grejjer nu... Kan typ inte så mycket bara...

nu när jag gjorde detta använde jag bara TMPGEnc heter det... men va tvungen o dela på filmen o ljudet först för det va nåt strul med divx:en... så det e rätt ballt o göra om man har en film som man själv gjort o bara lägga in egna mp3or i bakgrunden... hehe...

men sen har vi en svcd release grupp me som rippar svensktextade filmer =)) men den går o kolla i som vanligt med i typ powerdvd eller nåt... om man inte vill bränna den så är det bara köra genom daemon tools och "mounta" in cue filen =))

blah... suck... 3:45 timmar nu som e encodat.. tid det ska ta...

men men =)) den som väntar på nåt gott... kvallen blir ju inte 100% som en svcd men om man kör ut till tvn så blir det helt ok...
dbl
*drägel*
vill ha
MiB
stora filen klar nu... ska se om jag kan lösa det så man kan få lite bättre bild om inte så får det va bra med det som det är... bara köra ut till tvn så blir det kanon... (precis kollat) ska köra dom enkla videona nu... sen göra nfo .sfv och rara det... kommer bli en officiel rls som kommer hamna på isonews förhoppningsvis...

...kommer mera update senare hehe...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden