return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 
mp3-mixers

AnD
Traktor är ok, men alldeles för mkt datorprogramkännsla och för lite dj kännsla... auto bpm match o allt vad det heter...

pcdj finns ett program som heter. (www.pcdj.com)
det är helt ok tycker jag. fast inga eq's dock :( finns bpm räknare men de är manuella så de är lätta att hålla sig borta ifrån, finns stöd för 2 ljudkort och det. Jag lärde mig beatmatcha med pcdj innan jag började med vinylspelare. Pierre Jerksten (p3 remix programledaren) använde sig av det när han sände p3 remix live från växjö medan han själv satt i göteborg :crazy:

VTT - virtual turntables är också ganska bra. (http://www.carrotinnovations.com/)
Ser väldigt fult ut, men man kan lägga in skins och liknande...

automixbpm eller vad det heter tycker jag personligen är smått värdelöst :P... dålig ljudkvalitet och det ser ut som ett budget-barn-datorspel
AC.
mixmiester är väldigt bra om det inte bästa för att göra enga mixar i och med att du inte mixar live så att säga
www.mixmiester.com
klart värt att kollain
SWE_TRANCE
BPM Studio PRO är ett annat alternativ...
Vizay
PCDJ Red whippar ju aaset av de flesta....snabbstartat, lätt å lära sig å framför allt.....det andra ljudkortet man har som monitor laggar inte efter som i traktor...

traktor är också rätt nice men det är lite för mycke automatik i det hela med autoBMP match å grejer...de e helt enkelt inte äkta (man kan t.ex. se om låtarna går it akt med hjälp av grafiska verktyg istället för å lyssna....hur ofta händer det i verkligheten)
reveal
quote:
Originally posted by Vizay
man kan t.ex. se om låtarna går it akt med hjälp av grafiska verktyg istället för å lyssna....hur ofta händer det i verkligheten

det finns väl många mixers som klarar det?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden