return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
MP3 / Music Management

raoel
Ik heb zojuist gezocht, maar volgens mij is hier nog nooit een topic over geweest. Daarnaast wat op internet gezocht, maar vaak wat oudere onderwerpen gevonden. Omdat hier veel muziekfreaks komen daarom zoek ik hier maar mijn heil.

De vraag:
Hoe delen jullie je digitale muziek in? ofwel; MP3 Management

- Software
- Mappenstructuur
- Combinatie

Wat voor software en/of mappenstructuur gebruiken jullie en waarom?

Zoals iedereen hier heb ik veel MP3's op mijn PC. Laatst heb ik heel veel losse nummers op mijn PC gekregen en deze wil ik samen met de losse nummers die ik al had netjes in gaan delen.

Albums deel ik als volgt in:
mappenstructuur:
1: 2 Genres: pop/rock of dance
2: map (artiest - album)

Dat werkt voor mij goed, maar met de losse nummers heb ik graag meer onderverdeling in de genres.

Voorheen heb ik wel wat structuur aangebracht in mijn losse collectie door een mappenstructuur op genre, maar daar heb ik al lang niks mee gedaan.

Met software kun je alles in één map gooien (eventueel nog meerdere) en dan zelf playlisten aanmaken en gebruik maken van de ID3 tag om te sorteren op genres. Maar wat als je na verloop van tijd over wil stappen naar andere software om je muziek af te spelen / te ordenen? Is het wel compatibel? Of stel; je raakt je playlisten kwijt?

Daarom zat ik te denken aan een combinatie van een mappenstructuur en software. Zo heb je te allen tijde een indeling van je muziek op genre. Met behulp van software kun je nog playlisten maken.
Siesta
ik maak meestal per week een mapje aan, waar ik alle gedownloade in komt. Ik maak geen structuur aan de hand van de stylen want ben niet zon hokjesdenker (maar wel te lui om dat zo te doen)

Als ik iets niet kan vinden, gebruik ik windows zoekmachine :)
BaRTeZ
- Mapje voor nieuwe albums, om ze een paar keer te luisteren
- Daarna alle albums op alfabetische volgorde (Map A, B, C etc, met een speciale Global Underground map :P)

- Mapje Live Sets

- Mapje 'nieuw' voor nieuwe singles/vinyls
- Mapje vinyl voor oudere singles/vinyls (die niet op dvdr staan)

- Losse tracks

:)
Chicane
Ik maak een mapjes structuur en laat de filename onaangetast. Had voorheen per letter van het alfabet een mapje, maar dat werkt vreselijk irritant, dus alles in de root van dat mapje mikken. Duurt even met inladen soms als je meer dan 5000 submappen hebt.
Smirnoff
Ik heb een HD met MP3-Vinyl/CDR en een HD met MP3-Albums
En dan nog 1 voor software en 1 voor films.

In die mapjes heb ik mapjes van 1995 tot 2008 en dan alles op datum erin staan...

Alleen heb ik het laatst willen koppelen aan m,n mediacenter maar die trekt het niet omdat er gevoon te veel nummers in staan denk ik.

Iemand een idee hoe je de tijd van het inladen en zoeken van nummers kan versnellen ?

Het gaat wel via het netwerk trouwens.
Files staan boven op PC en speel het beneden af op mediacenter.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland