|
|
| Antony |
Als sporty-beta voelde ik mij geroepen om de sport thread te scheiden in sport en competitie int algemeen, en onze eigen sportieve prestaties! Het is misschien geen goei timing, nu zowat alle competities op hun einde lopen, maar toch. Je hebt hier dan toch een plaatsje waar je kan komen pronken met titels en ereplaatsen of waar je troost kan komen zoeken na degradatie en verlies... Kunnen mekaar misschien ook helpen met trainingschema's en dergelijke.
Zal ik anders beginnen, heb deze weken zo men ups en downs :)
Speel al 16 jaar basketbal bij Mercurius BBC in Berchem. Dit seizoen kampioen gespeeld in 3de provenciaal met slechts 1 verliesmatch, competitie zit er sinds gisteren op. Volgend jaar gaat de club over naar 2de provenciaal, maar ik ga plaats ruimen en een plekje bij de reserven zoeken omdat ik me meer ga concentreren op mijn nieuwe hobby, namelijk =>
Competitiezwemmen. Ben een goeie 5 maand geleden begonnen in de ZOM, een kleine familiale club (Zwemclub Otters Mortsel). Wist niet dat ik er aanleg voor had, en heb nu spijt dat ik er zo laat mee begonnen ben. Gisteren was mijn 3de wedstrijd al meteen de "international youth swimming cup" in het olympisch bad de Wezemberg. Waar ook onze olympische atleten rondliepen, voelde me dus nog ni echt op men plaats. Moest de 100m vrije slag doen. En nu komt dé down: uitsluiting wegens valse start. De jongeman naast mij zag ik veel te vroeg vertrekken, en zonder ervaring ga je gewoon mee het water in. Krijgt geen 2de kans zoals bij atletiek. Dus pech gehad en volgende keer beter...
Ik hoop hier van jullie veel meer te mogen lezen want ben wel benieuwd welk talent hier almaal zit. :p |
|
|
| Push2005 |
Ik heb vele sporten gedaan als klein ventje en erna; maar vond in bijna geen enkel m'n draai.
Ik ben 2 jaar keeper geweest toen ik in het lager onderwijs zat; daar was ik gewoon average in; maar ik ben voetbal kotsbeu geworden :D
Sinds m'n 10 jaar ben ik beginnen zwemmen. Nooit competitie maar wel op professioneel niveau met triatleten. Daar was ik wel goed in; heb dikwijls mee gedaan aan schoolcompetities, provenciale/regionale kampioenschappen en regelmatig een gouden of zilveren medaille meegepikt.
Daarnaast heb ik ook nog tryouts gedaan van basket, roeien, budokai-do, tennis, waterpolo, ... maar ook dat geraakte ik beu.
Ik weet alleszins wel dat mijn sportieve hoogtepunten al enkele jaren achter me liggen. Na je 18 jaar ga je er toch op achteruit; en de laatste 2 jaren doe ik ook een stuk minder :p |
|
|
| Devilex |
Ik heb toen ik nog op de lagere school zat aan atletiek en veldlopen gedaan, vooral interscholen verband dan.
In het secundair blonk ik ook nog redelijk uit in lopen maar toen ben ik beginnen uitgaan en was het gedaan met de fysiek.
Nu begin ik wel de draad terug op te nemen, heb me vorig jaar een mountainbike gekocht en heb al aan enkele TT's meegedaan. Maar mede door het uitblijven van warm weer ben ik er dit jaar nog niet veel mee buiten gekomen. |
|
|
| Bl@ckOut |
| Ik heb vroeger eigenlijk nooit echt veel aan sport gedaan, pas in het middelbaar ben ik tot de constatatie gekomen dat de fysiek wel beter mocht en ben ik beginnen lopen en heb ik toen ook meegedaan aan de schoolcompetities volleybal en zo. Ondertussen speel ik reeds verschillende jaren zaalvoetbal en sinds enkele maanden ben ik met ju-jitsu begonnen. Dit laatste was gewoon een ingeving van het moment aangezien ik altijd wel een vecht/verdedigingssport wou doen, het was er echter nooit van gekomen en ik vond enkel zaalvoetbal een beetje te weinig. Dit doe ik nu 2 keer per week plus dus een tweetal keer per maand zaalvoetbal. |
|
|
| Antony |
Had ni zo snel vechtsport verwacht. (kveronderstel toch da diene Budokai-do da ook is? :p )
@ Devilex: ook wedstrijden Ju-jitsu van plan in de toekomst? Heb sport-lo gedaan in't middelbaar. En me't school da ook paar keer gaan doen. Was altijd wel leuk, enkel da basiszitje dee vreed veel zeer aan men tenen ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|