|
|
| Devilex |
Alé ik zal de eerste zijn ;)
Rond 22u aangekomen in Hasselt en het was al file van op de ringweg.
We zijn ons moeten gaan parkeren achter de Kinepolis want alles stond echt al stampvol en het werd er niet beter op. Aan de ethias arena zelf stond er ook al een enorme massa volk te drummen. De doorgang naar binnen was zo smal dat ze telkens maar een hondertal personen tegelijk naar binnen lieten. Na veel gedrum eindelijk binnen geraakt.
Op dat moment was er een dj bezig aan de een warming up en de zaal was al aardig volgelopen. Om 23u was het dan de countdown en mocht Dr. Alban zijn intrede maken. Dr. Alban die vergezeld was van enkele achtergrondzangeressen kreeg de zaal direct van de grond met "Look Who's Talking Now", gevolgd door "Sing Haleluja" en tenslotte zijn grootste hit "It's My Life".
Na Dr. Alban verscheen Culture Beat die openden met "Mr. Vain". Verder brachten ze ook nog "Got To Get It" en "Inside Out" en nog een medley van hun andere nummers.
Na deze 2 optredens was het Dj Ward die nog een uurtje hits draaide uit de 90's.
Ondertussen de toiletten eens gaan zoeken en dit was een echte ramp!
Ik schat dat er aan elke toilet ongeveer 500 man stond aan te schuiven, het was dan ook niet verwonderlijk dat er wildplasserij alom was.
Hierna gingen de optredens verder, 2 Brothers On The 4th Floor brachten "Never Alone", "Dreams" en "Come Take My Hand".
Dan 2 Fabiola met het grootste deel van hun repertoire waaronder "Lift U Up" en Snap die met hun hits de zaal ook volledig ondersteboven kregen.
Nadien was het dan de beurt aan Sash, ik dacht dat hij vooral eigen werk ging draaien maar de set was redelijk gevarieerd.
Regi heb ik niet meer aan het werk gezien want ik was serieus moe aan het worden :(
Het viel me wel op dat de artiesten er duidelijk zelf enorm van genoten om hun nummertjes nog eens te kunnen brengen voor zo een uitgelaten menigte. Het was dus een geslaagde avond al kon er organisatorisch wel nog wat beter, onder andere meer toiletten. |
|
|
| IgnazZio |
| Tiens, waar heb ik dat nog gelezen ;) |
|
|
| FenixStyle |
Zal dan ook maar ff mijn verslagje doen.
Waren al de ganse middag in Hasselt, dus geen last gehad van files ofzo. Rond 21u15 binnengegaan, hooguit 10-15min geduurd eer we in de hal stonden. Muziek werd toen verzorgd door Dj Ward, die al meteen wat hitjes draaide. (Scatmaaaan!!! :p )
Om 23u was de zaal behoorlijk vol gelopen, en was het tijd voor de eerste optredens:
Dr. Alban: Vond hem de minst interessante naam op de affiche. Hij zong z'n drie grootste hits Sing Halleluljah, It's My Life en Look Who's Talking. Sfeer zat er al meteen in.
Culture Beat: Had hen later op de avond verwacht, maar ze begonnen al meteen na Dr Alban. Hun eerste nummer was direct Mr Vain. Dusja, heel de zaal ging volledig los. Wel jammer dat ze een of andere remake zongen, en niet de originele versie..Daarna zongen ze ook nog Inside Out, Got To Get It en nog ne medley. Afsluiten deden ze door nog eens Mr Vain te spelen, die voorafgegaan werd door een acepalla waarop heel de zaal uit volle borst meezong. Kiekenvel! :crazy:
Snap!: Vond het iets minder dan verwacht. Om een of ander reden vond ik dat Rhythm is a dancer er niet volledig door leek te komen. Verder speelden ze nog Exterminate, The Power en, o dank u wel, Eternity!!!!
2 Brothers On The 4th Floor: Toch ook wel een van de namen waar ik echt naar uitkeek. Ze brachten Never Alone, Dreams en Come Take My Hand. Alledrie platen met heel veel emotie in, was dus echt wel kiekenvel. Had ook gehoopt op Mirror Of Love, maar die speelden ze helaas niet. De act op zich was trouwens ook echt goed, het was te zien dat ze er beiden echt van genoten. (nog schoon madam trouwens, ondanks de vele jaren die er reeds verstreken zijn!)
De laatste live-act was de naam waar de meesten toch wel op hadden gewacht... 2 Fabiola speelde een echte thuismatch, en de zaal ging dan ook volledig los van de voorste tot laatste rij. Ze begonnen met de "We Love The 90's". Daarna was het de beurt aan dé hit Lift U Up. Memories, memories,.. :crazy: De overige hits (I'm On Fire, Freak Out, Flashback, Magic Flight) kwamen aan bod in een medley.
Helaas hebben we geen primeur gekregen van de nieuwe échte single "Blow Me Away" (We Love The 90's is namelijk niet echt bedoeld als nieuwe single, dat was gewoon als anthem). Blijkbaar wou de organisatie dit niet omdat dit een nieuw nr is en dus geen "90's". Had nog gehoopt dat Zohra zou langskomen (zeker toen Patje maar bleef zeggen dat ze haar er echt graag bij hadden gehad, maar ze niet wou toegeven, dacht ik dat ze er toch zou zijn.. Maar helaas..)
Daarna werd er als 'tussendoortje' door de twee nieuwe zangeressen even acapella "Killing Me Softly" van The Fugees gezongen. Respect!! Afsluiten deden ze met Nunca - House Of Doom. Laatste keer volledig los gaan, en toen was ik echt bekaf! :)
Ff bezoekje gebracht aan het wc om wat te verfrissen. (waar ik overigens op ene minuut binnen was, Devilex heeft dus blijkbaar de verkeerde toiletten gekozen). Daarna terug gegaan waar Regi bezig was.
Moet toegeven dat hij me best wel kon boeien met z'n setje. Al was het wel een vrij standaard 90's-setje, in feite niet zo verschillend met wat Dj Ward al de hele avond draaide. Hoogtepunt van zijn set was toen hij The Mackenzie - Innocence draaide en plots Jessy op het podium live kwam zingen! :crazy:
Als afsluitende act was er nog Dj Sash. Had totaal geen idee wat ik van hem moest verwachten. Zijn set was meer dan behoorlijk, al vond ik het best wel vreemde set bij momenten. Natuurlijk zaten z'n eigen platen erin, een deel dikke classics (ATB - 9PM, Zhivago - Celebrate The Love, Robert Miles - Children,...), alsook een paar vreemde nummers. (remixen van Aqua - Barbie Girl, Vengaboys - Boom Boom Boom bijv :p). Afsluiten deed hij met Colour The World waarbij Dr Alban nog even kwam meezingen.
Het laatste uurtje was het dan weer de beurt aan Dj Ward waarbij hij voornamelijk voor retro koos. Vond het wel de ideale manier om de avond af te sluiten. Op het einde ook nog eventjes de hele foute toer op door Spice Girls - Wannabe te draaien, al was het qua sfeer wel cava toen :p De slotplaat was, zoals ik al verwacht had, Universal Nation.
Vond het echt een memorabele avond, zowaar een van de beste feestjes ooit! :) Ok muzikaal lag het niveau natuurlijk anders dan bij trance-feestjes. Maar ik heb zelden een feest meegemaakt met zoveel hoogtepunten. Muzikaal was het eigenlijk nog beter dan verwacht. De echte "foute" platen waren in de minderheid. De muziek bestond vooral uit eurodance, met bij momenten zelfs wat trance zoals Rui Da Silva - Touch Me enz..
Het is natuurlijk nog afwachten op de line-up, maar hoogstwsl ben ik er volgend jaar weer bij! |
|
|
| FenixStyle |
| quote: | Originally posted by Devilex
Nadien was het dan de beurt aan Sash, ik dacht dat hij vooral eigen werk ging draaien maar de set was redelijk gevarieerd.
Regi heb ik niet meer aan het werk gezien want ik was serieus moe aan het worden :(
|
Ge bedoelt dat ge bij Regi gewoon buiten wat zijt gaan chillen omdat ge te moe waart? Want naar huis kunt ge nog niet gegaan zijn aangezien Sash na Regi kwam ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|