return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 
Technoforia 15/3 @ Röda Sten Göteborg

Krippe
Det var på Röda Sten och inte Röda Rummet. Röda Sten är en tusen gånger bättre lokal och de kör en hel del elektroniska klubbar där.
Sen tror jag att det går att köra techno/trance och liknande grejjer på röda rummet med även om vi aldrig kört där. Bland annat skall en fest som heter Infection köra där snart (tror jag iaf) och de har haft en del liknande saker där innan.

Hur som helst blev denna Technofofora-kväll en massiv succé. Mycket folk, kanon stämning och tryck på dansgolvet ända till stängning. Nu laddar vi inför nästa fest på Stars'n'Bars om ungefär en månad. Stay tuned...
RebeL9
quote:
Originally posted by Krippe
Det var på Röda Sten och inte Röda Rummet. Röda Sten är en tusen gånger bättre lokal och de kör en hel del elektroniska klubbar där.
Sen tror jag att det går att köra techno/trance och liknande grejjer på röda rummet med även om vi aldrig kört där. Bland annat skall en fest som heter Infection köra där snart (tror jag iaf) och de har haft en del liknande saker där innan.

Hur som helst blev denna Technofofora-kväll en massiv succé. Mycket folk, kanon stämning och tryck på dansgolvet ända till stängning. Nu laddar vi inför nästa fest på Stars'n'Bars om ungefär en månad. Stay tuned...

jag måste druckit för många koppar grönt te när jag skrev det där. jag syftade på Röda Sten men skrev Röda Rummet (som för övrigt också haft trancefester tidigare).

Men som sagt. Hur lyckades ni skaffa tillstånd på Röda Sten? Var det svårt?
Krippe
Nja jag tror inte att det var så svårt. Men det beror kanske på vad det är för event man vill köra. Jag antar att de flesta lokalägare vill ha klubbar som innebär att det kommer mycket folk och dricker öl samt att arrangörerna är proffsiga och ordnar sin klubb utan problem. Vi har ju hållt på ett tag nu och har inte längre några större problem med att ordna lokaler (hoppas det håller i sig).

Du får väl traska dit och snacka med dem.

Sen vet jag inte riktigt vilken del av Röda Sten du syftar på. Huset är ju ett jättekomplex med många olika rum och även olika ägare. Det utrymmet vi körde i var alltså restaurang/bar/cafe-delen där de flesta klubbar kör. Det går även att hyra utrymmet bakom denna lokal ibland beroende på vad de har för utställningar och aktviteter där just då.

Den klassiska jättelokalen en våning upp som det kördes en del fester i på mitten av nittiotalet (och även elektron-festen lite senare) tror jag är väldigt svår att få hyra då den förvandlats till en konstutställningshall.
RebeL9
quote:
Originally posted by Krippe
Den klassiska jättelokalen en våning upp som det kördes en del fester i på mitten av nittiotalet (och även elektron-festen lite senare) tror jag är väldigt svår att få hyra då den förvandlats till en konstutställningshall.

det var den vi försökte hyra. fast de där utställningarna är ju oftast temporära. iallafall är det där en fantastisk lokal för en rejäl fest.
Krippe
Jepp, den lokalem är helt fantastisk, antagligen den fetase lokalen i gbg. En stor fest där vore riktigt grymt.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden