return to tranceaddict

Cue files voor MD?

Cosmic Guy
Eigenlijk moet ik zeggen: hoe kan ik een MD opnemen op mijn MD-desk vanaf mijn CD-speler inclusief de split-track notering. ALs ik nu een mix opneem, komt ie als 1 geheel op mn MD te staan. (Kheb een Sony MDS JE 520 serie) Het moet met de techniek van tegenwoordig toch mogelijk zijn om ook op MD aparte nummers te krijgen? Iemand?
Blik
op mijn MD zit een speciaal knopje die cue-files erin zet, kun je gewoon doen tijdens het luisteren, best handig (nu dat ding nog gebruiken....)
ScuL
ahhumzzz..
ik heb ook de MDS-JE520
(top deck overigens maargoed)

je kunt het op 3 manieren doen:

1 - automatisch - Neem een CD speler met een Digital out (optisch of coaxiaal), en verbindt deze met je deck. Vervolgens hoort ie de trackmarks van de CD automatisch over te nemen als je de digitale input selecteert.
2 - handmatig - (tijdens het opnemen) - Steeds op de record knop drukken als er een nieuwe track komt maakt een trackmark aan
3 - handmatig - (achteraf) - Volgens de welbekende methode de tracks via het options menu aanmaken..
ScuL
Uit een PM:

quote:

Cosmic Guy wrote on Today 16:58:
Ik denk wel dat jij er verstand van hebt. Ik ben geintereseerd optie 1....
Ik heb wel zo'n kabeltje, een met aan het ene eind zo'n vierkant uiteinde en aan de andere kant gewoon een plug. (is dat wel de goede?) Die vierkantje gaat zeker in je digital out van je cd speler,maar waar gaat dat andere end in? Optical ofzo?

Ik neem altijd mn MD mee onderweg naar school en als het een mix cd of een liveset is is het soms handig om een nr te skippen (als jean weer aan het prutsen is ofzo:stongue: )

hm ik weet niet zeker of het de goeie plug is, je hebt Optical plugjes in 2 varianten, een kleine lange en een kortere met vierkant blokje. In vaste apparatuur (decks) moet je gebruik maken van de kabel met de korte plug. In portable apparatuur gebruik je diegene met de lange plug. Een kabel met een korte en een lange plug is dus voor een verbinding dus een MD-walkman en een Deck.

Voor een link tussen je CD-speler en je deck heb je een kabel nodig met die van die korte plugjes (met vierkant blokje). Die zit bij je MDS-JE520 bijgeleverd als het goed is!

Die vierkante gaat dus inderdaad in de Dig.Out van je CD-speler en de andere kant (ook vierkant) moet in de Dig.In van je MD-deck.
Dan zie je aan de rechterkant van je MDS-JE520 een schakelaar zitten, de input selector, die moet op Opt(ical) ipv Analog.

Stel je versterker nu af op je CD-speler, doe er een CD in die trackmarks bevat, en gebruik de CD/MD synchro mode om over te nemen (zie je handleiding). Je MD pakt nu je trackmarks mee van de CD.

Ik heb zelf ook een portable (MZ-R35), is relatief oud maar ook een goed beestje.. Mijn zelfgemixte Trance CD's heb ik op deze manier altijd bij de hand (met trackmarks)..
Kamaya
Als je niet helemaal begrijpt hoe en wat welk kabeltje voor wat waar in moet staat dat natuurlijk ook gewon in de handleiding!! Owja en dus dat vierkante blokje in je cd-speler (dig. out) en dat jack-achtige plugje in je digital line-in of wat er ook maar op staat met line in. Dan is het meestal gewoon op play & rec. tegelijk drukken ofzo en dan pakken de cd&md-speler het automatisch goed op.

Wat die cue-files betreft, er is volgens mij niks voor md. Wat ik zou doen is gewoon op de pc zo'n setje cue-en, want dat is overzichtelijker dan op de md-speler. Fikken (met cuepunten dus) en dat cd-tje op md zetten. Moet je wel een brander hebben natuurlijk, maar wie heeft dat tegenwoordig niet?

Succes!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland