return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 
Eurosong 2008

FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Real
Blackie heeft gelijk. :)

idd

puur weggegooid geld
djcresto
quote:
Originally posted by Bl@ckOut
Als we nu eens gewoon niemand sturen? Iedereen weet ondertussen wel van de vriendjespolitiek en van het feit dat het nummer op zich tegenwoordig van ondergeschikt belang is bij dat hele Eurosong-gebeuren en elk jaar opnieuw is België na veel te hoge verwachtingen zo teleurgesteld en aangeslagen omdat we weer maar eens bij de laatsten eindigden. Doe dan gewoon nimeer mee met diene opgeblazen zever en laat de rest onder zich uitmaken welk oostblokland er wint. Case closed.

Volledig die voorrondes zijn een kijkerkanon voor de VRT als ik mij niet vergis. Afvoeren zullen ze dat zeker niet doen.
Devilex
Ik ben ook volledig akkoord met wat Bl@ckout zegt hoor. Het zal 9 kansen op 10 weer beslist worden tussen de oostbloklanden en de balkan.

Maar zoals eerder aangehaald is Eurosong telkens een kijkcijferkanon op zondagavond, ook voor sommige artiesten kan dit een duwtje in de rug zijn.

ma 28/01/08 - België treedt aan in de eerste finale van het Songfestival in Belgrado. De loting voor de verdeling van de 38 Songfestivalkandidaten is vanmiddag bekendgemaakt.

De European Broadcasting Union (EBU) organiseert voor het Songfestival dit jaar twee halve finales, eentje op dinsdag 20 mei en eentje op donderdag 22 mei.

Met een extra halve finale hoopt de EBU de stemvoorkeuren te doorbreken en de West-Europese landen meer kansen te geven.

België komt in de eerste voorronde uit op 20 mei. In dezelfde poule zitten onder meer Nederland, Noorwegen, Rusland en Israël. De startvolgorde wordt pas op 17 maart bepaald.

De eerste halve finale wordt in de wandelgangen ook wel de "poule des doods" genoemd omdat veel Oostbloklanden in die poule zitten.

Wie ontmoet België in de eerste voorronde ?

Montenegro, Finland, Griekenland, Ierland, Israël, Polen, Bosnië & Herzegovina, Estland, Nederland, Roemenië, Moldavië, San Marino, Slovenië, Noorwegen, Andorra, Armenië, Azerbeidzjan, Rusland

Wie moet in de tweede halve finale optreden ?

Kroatië, Denemarken, Bulgarije, Portugal, Oekraïne, Zwitserland, VJR Macedonië, IJsland, Cypus, Letland, Wit-Rusland, Hongarije, Albanië, Zweden, Turkije, Litouwen, Georgië, Tsjechië, Malta
De "grote vier" moeten stemmen voor halve finale

Tijdens de loting is ook bekendgemaakt dat zowel Duitsland als Spanje, twee landen die al verzekerd zijn van een plaats in de grote finale op 24 mei, verplicht zijn om de eerste halve finale uit te zenden. Daarnaast moeten beide landen verplicht stemmen.

Engeland en Frankrijk, de landen die eveneens al een plaats hebben in de finale, zullen de tweede halve finale uitzenden. Ook in deze landen moet gestemd worden.

Gastland Servië zal zowel de eerste als de tweede finale uitzenden maar hoeft alleen in de tweede ronde een stem uit te brengen.
djcresto
quote:
Originally posted by Devilex
Ik ben ook volledig akkoord met wat Bl@ckout zegt hoor. Het zal 9 kansen op 10 weer beslist worden tussen de oostbloklanden en de balkan.

Hier ga ik nie direct met akkoord. Er is enorm veel vriendjespolitiek tussen de landen. Dat is een feit. Maar de laatste jaren was de winnaar toch telkens terecht vond ik.
djcresto
Triestige voorronde vandaag trouwens. Tania Dexters vond ik zowaar het beste. Die Urban Trad klonen kregen wel veel positieve commentaar. Het is ongetwijfeld "cool" om alternatief te zijn.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium