return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 
21.03.2008 : Rebuilding @ Factory - Aalst

Progrez
De sound van extreme kenmerkte zich vooral door de progressive trance. Met platen als two flying stones, phil rodriguez, quantum leap, resistance d en nog 100 andere die ik uit mijn mouw kan schudden.

Het waren meestal die typische mysterieuze platen waar een subtiele melodie in terug te vinden was.

Helaas was vrijdagavond die subtiele melodie zelden te horen, en verviel het muziekaanbod net iets te vaak in ietwat saaie en monotone progressive waarvan ik betwijfel of het de pick-ups van extreme zou halen moest de zaak nog open zijn.

We hebben ons vermakelijk geamuseerd, maar ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat er meer had ingezeten.
elkewelke
quote:
Originally posted by Progrez
De sound van extreme kenmerkte zich vooral door de progressive trance. Met platen als two flying stones, phil rodriguez, quantum leap, resistance d en nog 100 andere die ik uit mijn mouw kan schudden.

Het waren meestal die typische mysterieuze platen waar een subtiele melodie in terug te vinden was.

Helaas was vrijdagavond die subtiele melodie zelden te horen, en verviel het muziekaanbod net iets te vaak in ietwat saaie en monotone progressive waarvan ik betwijfel of het de pick-ups van extreme zou halen moest de zaak nog open zijn.

We hebben ons vermakelijk geamuseerd, maar ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat er meer had ingezeten.

mmmm......de platen die je aanhaalt zijn juist uit de tranceperiode van Extreme: 2de helft van de jaren '90.......nadien kwam de progressive periode......en die was in 2000 en 2001 zeer dark en deep....(waarvan jij zou zeggen monotoon en saai en zonder melodie)

ik begrijp al zeker niet de opmerking dat de meeste platen van vrijdag niet de pickups van extreme zouden halen.....ze werden namelijk o.a. gedraaid door PhiPi en Cosmo.....de residents van Extreme on monday
ik heb juist die nacht commentaren gehoord van oude Extreme gangers die zeiden...."het is toch raar...het is toch andere muziek dan toen maar toch hoort ge dat het phiphi is".....

kijk......de tranceperiode ligt nu toch al bijna 10j. achter ons....jammer dat de muziek niet aan uw verwachtingen voldeed....smaken verschillen nu eenmaal.....maar het was nochtans heel duidelijk gezegd geweest dat het GEEN retro party ging zijn.......laat staan een tranceparty...
PhiPhi heeft trouwens wel een rmx van Sasha's Xpander gespeeld.....alsook Forzza en Soulphonic hebben een aantal progressive trance parels (Starkid crayons, LFO,....) gespeeld....
ik kan er wel mee akkoord gaan dat Forzza voor het uur dat hij speelde idd iets té "flat" heeft gedraaid...maar phiphi en cosmo ??! ik vond het juist 1 van zijn betere sets de afgelopen maanden

en in de kantlijn....Extreme on monday was meer dan alleen de bekendere trancehits die ge opnoemt he......PhiPhi draaide toen al zeer diepe en rechtlijnige platen...dat kenmerkte juist zijn draaistijl.....ik heb een set van '94 die uit de darkste periode van 2001 zou kunnen komen........ wat wel jammer is dat de meeste sets die men kan afhalen meestal sets zijn van de "piektime"....en laat dat nu juist het ogenblik zijn waar de "hits" worden gespeeld.....wat ervoor of erna gebeurde.....

enja......Rebuilding heeft juist als doel die diepe sound te brengen......de 1ne vindt het saai....de andere vind het een verademing... enja.....een echt groot publiek zal het nooit kunnen aantrekken...maar dat is niet de bedoeling he :)
Progrez
Het was me op voorhand wel voldoende duidelijk dat het geen echte retro-avond of zelfs trance-party (voor wie ziet u mij aan?) zou worden. Veel oude nummers verwachtte ik dan ook niet. Dat is niet het probleem.

Wat ik verwachtte was dezelfde sound waar Extreme voor stond in haar gloriejaren. En wat mij betreft staat die sound toch garant voor dezelfde stijl van platen die je hoort tijdens -bijvoorbeeld- een Extreme reunion; donkere platen gekoppeld aan subtiele melodieën. Ik heb er tientallen sets van.

Tijdens deze nieuwe rebuilding bleef het allemaal iets te vaak donker en zonder 'peaktime'. En dan mag er nog een phiphi of cosmo achter de pick up staan, dat doet niets af aan het resultaat. Ik heb al meer gevarieerde sets van hen gehoord.

Over smaken valt niet te twisten maar als ik dan toch mijn voorkeur mag geven: Organiseer volgende keer nog maar een clas-sick in de Negasonic of 't Craeyeken. Dat sprak me veel meer aan.
elkewelke
quote:
Originally posted by Progrez
Het was me op voorhand wel voldoende duidelijk dat het geen echte retro-avond of zelfs trance-party (voor wie ziet u mij aan?) zou worden. Veel oude nummers verwachtte ik dan ook niet. Dat is niet het probleem.

Wat ik verwachtte was dezelfde sound waar Extreme voor stond in haar gloriejaren. En wat mij betreft staat die sound toch garant voor dezelfde stijl van platen die je hoort tijdens -bijvoorbeeld- een Extreme reunion; donkere platen gekoppeld aan subtiele melodieën. Ik heb er tientallen sets van.

Tijdens deze nieuwe rebuilding bleef het allemaal iets te vaak donker en zonder 'peaktime'. En dan mag er nog een phiphi of cosmo achter de pick up staan, dat doet niets af aan het resultaat. Ik heb al meer gevarieerde sets van hen gehoord.

Over smaken valt niet te twisten maar als ik dan toch mijn voorkeur mag geven: Organiseer volgende keer nog maar een clas-sick in de Negasonic of 't Craeyeken. Dat sprak me veel meer aan.

Daarvoor zijn er die Extreme Reunions in Pulse he.....

Rebuilding is gewoon een ander concept.....Rebuilding brengt dezelfde diepe rechtlijnige sound maar dan wel met hedendaagse "platen" en soms met een classic ertussen.
En die rechtlijnigheid botst met uw definitie van variatie.......wie mee is met die muziek ondekt daar ontzettend veel variatie in......andere vinden het monotoon....daar is helaas niets aan te doen....dat is identiek hetzelfde als toen de trance aanhangers niets moesten weten van de opkomende progressive.......

Bv de Extreme reunions in de Pulse Factory he....die vind ik niet slecht...dat zijn goeie feestjes....maar ondanks dat al de platen die er worden gespeeld, Extreme platen zijn.....is dat toch niet 100% hetzelfde als in Extreme.....er is niet zo een opbouw in die set, er ontbreken van die specfieke mixmomenten enz......het is niet omdat men alle Extreme classic's achtereen draait dat men een echte Extreme sound heeft he....

en ik heb Extreme zelf meegemaakt van de tranceperiode (97-98) naar zijn progressive periode en nadien ook de periode met Phi Phi in Pulp en op Rebuilding........enja daar werd rechtlijnig en diep gespeeld......al zijn er misschien wel 100 sets die het tegendeel zouden kunnen bewijzen....die 90 opgenomen minuten zijn nog altijd maar een momentopname he......het nacht duurde meestal van 11u 's avonds tot 10u-11u smorgens.....de opbouw van een nacht kan men nooit op die 90 minuten vastleggen.......

En de Clas-sick in het T Crayeken, ja dat bracht juist de progressive van anno 1999-2004....dat was een "retro-progressive" party...Weeral dat was een ander concept.

Ik kan alleen zeggen....PhiPhi en Cosmo hebben mijn verwachtingen alvast volledig ingelost.....en hélaas bij u niet
Gladius
kortademige dame precies

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium