return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
aDSL aanbieders onder de loep genomen :)

Henkie_henk
Hallo beste mensen...

ik heb beetje rondgekeken naar adsl aangezien chello zuigt.. en de upload speed van dsl vooral erg aantrekkelijk kan zijn :) Prijzig kan het ook zijn :)

Hier zijn wat urls voor dsl aanbieders

http://www.truedsl.nl/produkten.html
http://www.cistron.nl/
http://www.tweakdsl.nl/
http://www.eweka.nl/html2/

------------------------------------------

TrueDSL

Heeft best leuke regels enzo.. zo mag je je pc sharen thuis (zoals iedreen toch al doet met chello) Je mag ook voor niet commerciele doeleinden je pc als server neerzette. Allemaal wel rlxt.. (op de idjoot hoge prijzen na van dsl maarja)
Geachte heer/mevrouw

K heb de lieve mensen van truedsl alvast ff gemeeld.. om wat opheldering te vragen :) op mijn vriendelijke manier :)

quote:

De huidige ontwikkelingen rondom mijn kabelaanbieder doen mijn switchen tot een dsl aanbieder.. Maar wat kom ik tegen in uw algemene voorwaarden? Voordat u misbruik gaat maken via de door u gecreeerde machtspositie zou ik graag willen weten hoeveel "redelijk" gebruik is. Graag zou ik dat ook vastgesteld zien per type abonement. Ik heb namelijk geen behoefte aan een aangepast datalimiet (naar beneden aangepast) als het wat slechter gaat met het bedrijf. Ook heb ik geen zin in verwijzingen naar vage limieten zoals deze. Bij voorbaat al dank voor de opheldering.

10.5 TrueDSL is gerechtigd de Vergoeding tussentijds te factureren indien een door TrueDSL in redelijkheid vastgestelde gebruikslimiet wordt overschreden of indien het gebruik dat van de Dienst wordt gemaakt in aanzienlijke mate afwijkt van het gangbare gebruik van de Klant.

E-mail versturen en ontvangen incl. eigen POP3 e-mail adres,
Usenet nieuws lezen en versturen,
Ruimte om eigen homepage te plaatsen op http://[gebruikersnaam].truedsl.nl,
1 vast IP adres, meerdere op aanvraag mogelijk (tegen meerprijs), Indien gewenst kan de configuratie uitgebreid worden met een DSL modem.
DSL modem, preconfigured. De meerprijs van dit modem bedraagt € 200,- en kan alleen bij een nieuwe order worden besteld, niet los.

Prijzen

TrueDSL 512a
512 kbit downstream / 256 kbit upstream
€ 55,- per maand

TrueDSL 1024a
1 Mbit downstream / 512 kbit upstream
€ 75,- per maand

TrueDSL 2048a
2 (tot 8) Mbit downstream / 512 kbit upstream
€ 95,- per maand

SDSL

TrueDSL 1024s
1 Mbit downstream / 1 Mbit upstream
€ 175,- per maand

TrueDSL 2048s
2 Mbit downstream / 2 Mbit upstream
€ 195,- per maand

+200 eurotjes dus (de meerprijs van dit modem bedraagt € 200,- en kan alleen bij een nieuwe order worden besteld, niet los.)

Cistron

Dan kom ik aan bij cistron.. ik heb gehoord (en gelezen op oa tweakers forum) dat die gastjes problemen hebben met goeie modems :s..

Ook hebben bepaalde servers nu traagheid.. Ach een goed begin is het halve werk.. of de 1e klap is een daalder waard.

E-mail ontvangen en versturen. (gebruikersnaam@cistron.nl)
POP E-mailbox met 20 MB ruimte.
Usenet nieuws lezen en versturen.
Een eigen homepage. (http://www.gebruikersnaam.cistron.nl/ (Maximaal 5 GB dataverkeer per maand.)
50 MB ruimte om een homepage te plaatsen.
Beschikking over een aantal standaard CGI-scripts. (Zie CGI-Scripts)
Statisch IP-adres.
Shell toegang op een van Cistron's Unix-servers.
Gratis gebruik van onze helpdesk.
Upgrade naar ander pakket (Een downgrade kost € 50,-).

Prijzen

Downstream Upstream Datalimiet p/m per jaar
512 512 kbps 256 kbps 10 GB € 53,- € 583,-
1024 1024 kbps 512 kbps 20 GB € 69,- € 759,-
2048 2048 kbps 512 kbps 35 GB € 89,- € 979,-
MAXX 7800 kbps 512 kbps 100 GB € 99,- € 1089,-

Aan alle abonnementen zijn eenmalige set-upkosten verbonden van € 238,- (incl. BTW.) Voor deze kosten:

regelen wij de omzetting van uw telefoonlijn van KPN Telecom naar Cistron Broadband
regelen wij uw verbinding in en testen wij uw DSL-verbinding.

Verder dient u te beschikken over een DSL-modem. Cistron levert het volgende modem:

Allied Data Copperjet Ethernet versie a € 175,- .*
Lucent Cellpipe a € 135,-;

TweakDSL

Producten
TweakDSL is een product van Tweakers.net in samenwerking met TrueServer en Tele-Projects. Hiermee zijn de krachten gebundeld om ons in staat te stellen o..blabla bla

Ofterwijl.. ga voor je info niet naar tweakers. kijk beters op wat onafhankelijke sites

Voor de rest hadden ze ook nog beetje wat afgekeken bij cistron (zie boven)

Zoals je misschien al hebt gelezen zijn op het moment ADSL modems over ISDN slecht leverbaar.
Wij hebben er voor gekozen om vooralsnog enkel modems te leveren welke in de CPE-lijst van bbned zijn terug te vinden. dit heeft als gevolg dat wij op dit moment geen ‘ADSL over ISDN’ modems kunnen leveren.
Uiteraard kun je er voor kiezen om met een ander modem te werken, hou er echter rekening mee dat dit modem er voor kan zorgen dat de verbinding niet stabiel is of helemaal niet werkt.

Wij excuseren ons voor dit ongemak en willen benadrukken dat de analoge modems in principe wel normaal beschikbaar zijn.

Was niet aanwezig.. schijnbaar niet belangrijk ofzo? Duidelijk voordeel dus op de rest (Y)

Prijzen

TweakDSL abo Max.Downstream Max Upstream Dataverkeer Prijs
SurfDSL 512 kbps 256 kbps 15 GByte € 55,-
ProDSL 1.024 kbps 512 kbps 35 GByte € 70,-
UltraDSL 8.192 kbps 512 kbps 80 GByte € 95,-

Aan alle pakketten zijn eenmalige set-upkosten verbonden van € 238,- ( €200,- excl. BTW).

Eweka

Dit lijkt wel het meest ideale.. Ook zo leuk met "gegarandeert" privacy.. maar ze zullen vast de standaard privacy wet hanteren netzoals de rest maarja.
Geen data limiet is wel rlxt.. alleen chello zei dat ook en die handelt nu ook anders.

Voor de rest hebben ze maar een knake site met die nerd pop ups.. maak eens frames man. Voor de rest ook weinig informatie. "quotes van klanten".. debielste wat k heb gezien. Net of niet iedre jan lul deze kan verzinnen.

Prijzen/

53,- per maand
ADSL Basic:
Specificaties :
- 512/256 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam

69,- per maand
ADSL Deluxe:
Specificaties :
- 1024/512 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam

92,50 per maand
ADSL Premium:
Specificaties :
- 7800/512 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam

Extra Opties :
Eigen Domeinnaam ( www.uwnaam.nl ) + onbeperkt aantal email adressen
€ 3,- p/m

Installatie Firewall + Antivirus software voor virusvrij e-mail verkeer
€ 3,- p/m

Vaste IP adressen ( per stuk / per maand)
€ 2,- p/m

Mja.. wat moet k hier van zeggen? Hou je bij je eigen stuff? Ja dat kank welles zeggen.."hou je bij je eigen stuff"
Alhoewel meerdere ip adressen? ;)

Aanschaf modem?? Weekveel.. zal wel niet op die knake site staan.

note:
Deel de snelheid door 8
Lees de algemene "wij naaiien jou wel even" voorwaarden
Kijk ff goed of k installatie/aanschaf kosten van modem wel heb meegepakt :p
ADSL is volgens mij overal voor 1 jaar abonement (fat beter) Meestal 45 dagen van te voren schriftelijk opzeggen. Anders weer een jaartje! (yee)

Asjullie blieft jongens..

Nou mag je
je mening geven
of
je ervaring :)
of
je andere sites :)
-=WVG=-
Sjezus wat een onderzoek...

Mijn tip: verhuis naar Brabant en schaf een abonnementje op @home aan...:)
Henkie_henk
quote:
Originally posted by -=WVG=-

hebben ze daar ook stroom?
Gekhous
heb gewoon mxstream met kpn/planet, doet het ook goed hoor
Blik
quote:
Originally posted by -=WVG=-

ja man, kwaliteit ten top, met een download accelerator erbij haal je snelheden van ruim 500 kb/s!!
upload swel minder....

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland