return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 [4] 5 
Trance or Progressive

FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by jeronimo_jd
Ik vind het ook wel straf dat iedereen ineens begint te kakken op Deadmaus, in tegenstelling tot toen hij net bekend was. Ok; hij heeft missch een overproductie aan tracks, en altijd dezelfde opbouw en sound but so what?, kies gewoon de tracks die je goed vindt en de rest laat je liggen. Als hij hiervoor kiest is dat zijn zaak; bij de kenners zal hij echter al snel beugehoord zijn en als tè 'mainstream' beschouwd worden, maar zelf zal hij er in ieder geval niet slechter van afkomen.

ik kak niet op Deadmaus, ik vind hem gewoon overroepen en dat is al van de release van "Faxin Berlin" zo. T is een degelijk plaatje, maar niet meer dan dat en verdiende in mijn ogen de hype niet.
jeronimo_jd
Tjah, een hype verdienen verdient niemand he;), maar ik wil gewoon zeggen dat hij als producer wel goed is en dat ge da nu ni meer zou vinden omdat hij een beetje overkill aant doen is zou een beetje hypocriet zen want de meeste vonde hem int begin ook wel geweldig.
Tzou idd zonde zijn dat hij nu overal gevraagd wordt om te draaien want hij kan egl niet draaien. Iemand da interview met hem gelezen in de Release? Ik dacht dat er in stond dat hij eigenlijk niet kon mixen en als hij ergens gaat draaien is da zowieso met computer, want hij kan gewoon niet draaien me twee draaitafels (kan ni beatmatche). Da zou der pas over zen als die nu overal als DJ gaat staan:rolleyes:
Push2005
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
+2

Zonde eigenlijk, want Faxing Berlin was echt een geniale plaat. Unieke sound, geweldige opbouw, ongeloofelijk dramatisch, echt pure klasse. En daarvoor had hij al enkele degelijke electrotracks gemaakt ook. Maar ja, dan breek je door, pikken grote trancedj's met grote marketingmachines erachter je tracks op, en voor je het weet zit je in het bandwerk-straatje waar het geld overvloedig rolt en de fanboys snel tevreden zijn met inferieure kwaliteit. Can't blame the guy, maar hopelijk beseft hij dat hij zijn reputatie op lange termijn wel volledig kapot aan het maken. Als ook de fanboys en de grote dj's de Deadmau5 sound beu worden ist gedaan vrees ik.

Dat eerste vind ik nogal kort door de bocht. Hij maakt nog even goede 'underground' tracks vol kwaliteit zoals zijn Teaser remix of Everything's complicated.
Hij brengt ook regelrechte brol uit; maar dat was zo te horen ook al het geval als ik zijn pre-Faxing Berlin discografie beluister.

Het is volgens mij eerder de ingesteldheid die domineert bij je in de aard van "Ik wil me onderscheiden van de rest; dus ik mag gehypte zaken niet goed vinden". En dat is bij nog meer mensen precies wel het geval.

Dat er veel producers zijn sound namaken klopt idd wel en is vervelend.
jeronimo_jd
terug ontopic:
als ik dan ècht moet kiezen, kies ik voor progressive, omdat er onder dit genre (als ik het nu even heel breed bekijk) veel meer uitkomt wat ik goed vind, dan wat er nog uitkomt onder het genre trance (wat geassocieerd wordt met ASOT)

en ik sluit mij aan bij het standpunt van Push
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Push2005
Het is volgens mij eerder de ingesteldheid die domineert bij je in de aard van "Ik wil me onderscheiden van de rest; dus ik mag gehypte zaken niet goed vinden". En dat is bij nog meer mensen precies wel het geval.

Dat is in ieder geval bij mij NIET het geval. Ik heb "Faxin Berlin" ten tijde van de 'hype' opgezocht en beluisterd om dan vast te stellen dat ik die track al eerder had gehoord. Mijn mening is toen gewoon dezelfde gebleven, nl. dat ik het niets meer dan een degelijke track vond. Verder heb ik behoorlijk weinig tracks gehoord dit jaar van Deadmau5. In de sets die ik het laatste half jaar heb beluisterd kom ik zijn tracks nauwelijks tegen en de samples van zijn tracks die ik heb gehoord doen mij niet bijzonder veel.

Gewoon niet echt de muziek waar ik enorm wild van wordt, maar daarom niet slecht :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium