return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
Gaming anno 2008!

Bertn
Ooit is hier al eens een gamingthread geopend, maar dat is al een eindje geleden. vandaar een nieuwe!

Ik speel al enkele jaren spellekes op mijn PC, en sinds een jaar of 2 hebben we ook een PS2 thuis. Allemaal zeer fijn, maar omdat mijn laptop wat oud begint te worden voor die nieuwe games, en de PS2 ook van mijn broers is, zoek ik iets voor op mijn appartement te Gent!

Nu twijfel ik tussen twee pistes: een Wii en een PS3.

De goedkoopste oplossing is natuurlijk de Wii. Ik zit ook met een vriendin die niet moet weten van alles wat met consoles en spellekes te maken heeft, dus de vrouwfactor van de Wii kan haar misschien op die manier ontdooien... Langs de andere kant vrees ik dat ik die motion sensor-gimmick vrij snel beu ga zijn, en dat er te weinig spellekes naar mijn goesting zullen uitkomen voor het platform. Mario party, metroid prime, Zelda, enz... zijn allemaal geen spek voor mijn bek. Dan speel ik liever games à la Call of Duty 4, GTA, enzovoort.

De andere oplossing is de PS3. Ook al is die gezakt naar 400 euro, dan moet je nog een tweede controller kopen, en die spellekes zijn ook behoorlijk duur. Daarnaast geeft deze console wel HD graphics (ik heb een plasmascherm, en dat verschil is wel duidelijk zichtbaar) en zit er een Blu-Rayding in. Probleem is hier natuurlijk dat playstation bijna enkel spellekes aanbiedt die niet weggelegd zijn voor mijn vriendin...

Moeilijke keuze! Zijn er mensen die ervaring hebben met één van deze consoles of die een voorkeur hebben? Of zou ik het beter houden bij een Xbox360 of een tweede PS2? (ik ga geen nieuwe pc kopen)
The_G0dfather
quote:
Originally posted by Bertn
nieuwe pc kopen)

:p

cant help you, heb alleen ervaring met PS2 en PC

ooit keer bij een maat op een X-box gespeeld maar dat is 't dan ook

Wat de Wii betreft, kan je daar eigenlijk ook met gewone consoles mee spelen. Zo niet, lijkt me dat idd niet meteen ideaal om aan te schaffen (maar dat is persoonlijk natuurlijk).
Push2005
quote:
Originally posted by Bertn
Langs de andere kant vrees ik dat ik die motion sensor-gimmick vrij snel beu ga zijn, en dat er te weinig spellekes naar mijn goesting zullen uitkomen voor het platform. Mario party, metroid prime, Zelda, enz... zijn allemaal geen spek voor mijn bek. Dan speel ik liever games à la Call of Duty 4, GTA,

Als je niets zult vinden aan Mario Galaxy, Zelda Twilight Princess en Metroid dan moet je zeker geen Wii kopen; tenzij het is om ganse dagen onnozel te doen; maar zoals je zelf zegt zul je dat snel beugeraken.

Ikzelf heb een Wii sinds de launch (maar ik heb eigenlijk alles van Nintendo). Dat blijft gewoon fun omdat ik 3 broers heb om af en toe tegen te spelen; en de paar sologames die er op uitkomen zijn dan ook geweldig goed, als je ervoor te vinden bent. Zo heb ik gisteren Mario uitgespeeld :p

Ik zou ook liever 'volwassenere' games spelen af en toe; maar de PS3 is veel te duur voor wat het maar is. Heb er al op gespeeld bij anderen en het is toch dat niet; en als ge geen supersterke TV hebt dan ben je niets met die zogezegde adembenemende graphics.
Als je een budget wilt uittrekken t.w.v. PS3; spaar dan gewoon voor een nieuwe PC en smijt je geld niet weg :-). PC is nog steeds het krachtigst.
djcresto
quote:
Originally posted by Push2005
maar de PS3 is veel te duur voor wat het maar is.

Dat durf ik toch in twijfel trekken. Als je de PS3 enkel als console gebruikt is die inderdaad duur. Vergeet wel niet dat er een blue ray speler bijzit en als je die los koopt kosten die soms op zich al meer dan de ps3. Met je ps3 kan je ook surfen, chatten en het kan ook dienen als media center. Handig als ge een draadloos netwerk hebt en je ps3 op een versterker hebt staan.

Als je een ps3 zou aanschaffen zou ik wel voor de dure versie gaan. Als ik mij niet vergis kan je op die goedkopere (lichtere) versie geen ps2 spelletjes mee spelen.

Vriend van me heeft ook een x-box en is daar zeer tevreden van. Over de Wii hoor ik ook meestal wel leuke verhalen. De kostprijs van de games zijn bij alle merken ongeveer hetzelfde dacht ik.
Bertn
quote:
Originally posted by Push2005

Ik zou ook liever 'volwassenere' games spelen af en toe; maar de PS3 is veel te duur voor wat het maar is. Heb er al op gespeeld bij anderen en het is toch dat niet; en als ge geen supersterke TV hebt dan ben je niets met die zogezegde adembenemende graphics.
Als je een budget wilt uittrekken t.w.v. PS3; spaar dan gewoon voor een nieuwe PC en smijt je geld niet weg :-). PC is nog steeds het krachtigst.

dat is het hem net. ik heb een vrij grote HDTV, dus die adembenemende graphics zouden daar wel mooi op uitkomen:). Ik ben zelf nogal een "scherp beeld-fan", dus die blu-ray zou daar ook nog eens mooi bijkomen. Zoals ik hierboven al heb beschreven ligt het grootste probleem dan ook bij de vriendin-factor. Moet ik kiezen tussen een systeem dat supergraphics heeft maar waar de vriendin dan niet zo mee gediend zal zijn, of voor een systeem dat wel enkele leuke SPgames heeft (zoals MOH 2) en ook enkele leuke partygames voor de vriendin?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium