return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
Gaming anno 2008!

Progrez
Ik ben van plan een PS3 aan te schaffen.

Ik beschik al geruime tijd over een meer dan degelijke flatscreen (Samsung), maar het is geen HD-versie. In principe zou mijn beeld dus niet zo fantastisch zijn.
Nochtans hoor ik andere bronnen die zeggen dat het verschil tussen HD en geen HD al bij al niet zo groot is. De kwaliteit van de PS3-games op een TV zonder HD zou dus nog steeds meer dan voldoende zijn.

Wat is er nu van aan?
Push2005
quote:
Originally posted by Progrez
Nochtans hoor ik andere bronnen die zeggen dat het verschil tussen HD en geen HD al bij al niet zo groot is. De kwaliteit van de PS3-games op een TV zonder HD zou dus nog steeds meer dan voldoende zijn.

Wat is er nu van aan?

Dat klopt; simpelweg omdat de developpers nog niet kunnen programmeren naar de maximale capaciteiten van een PS3; en de third parties dat ook nooit zullen doen. Daarom blijft het op uw gewone tv ook best genietbaar.
Een PS3 kopen louter met het argument "maar de graphics zijn zoveel beter" getuigt van weinig inzicht; want de 360 doet het amper slechter.

Hier is een screenvergelijking voor beide systemen:
http://www.gamespot.com/features/6162742/p-2.html/

Het resultaat: betaal geen 300 euro meer voor wat extra pixels en shade-corrections die je niet nodig hebt.

quote:
Originally posted by Lolo
push, je moet is afkomen dak u met Gears en Lost planet laat spelen. Het is echt abnormaal goe die 2 op den xboxke.

Grtjs
L.

Dat zal er wel eens van komen :toothless
Bertn
quote:
Originally posted by Push2005
Dat klopt; simpelweg omdat de developpers nog niet kunnen programmeren naar de maximale capaciteiten van een PS3; en de third parties dat ook nooit zullen doen. Daarom blijft het op uw gewone tv ook best genietbaar.
Een PS3 kopen louter met het argument "maar de graphics zijn zoveel beter" getuigt van weinig inzicht; want de 360 doet het amper slechter.

Ik denk dat je de vraag niet goed begrepen hebt, want zowel xbox360 als ps3 zijn HD ready he. OP een HD Ready TV ga je tussen beide systemen geen verschil in scherpte zien (en zéker niet op een tv die niet HD ready is, zoals die van Progrez). Wat progrez bedoelt: is er een verschil tussen SD (standard definition) en HD Ready. En het antwoord daarop is: jazeker, maar enkel als je een HD ready TV hebt. op een tv die niet HD ready is zullen de graphics van de PS3 of van de X360 niet scherper zijn dan bv de PS2. Maar op een scherm dat wel HD is is het echt MIJLEN verschil imo. Daarom vind ik dan ook: koop nog geen PS3 (of Xbox360) als je scherm geen HD is.
Langs de andere kant: Progrez, ben je er zeker van dat je TV niet HD ready is? Het kan zijn dat hij niet Full HD is (enkel ondersteund door PS3) maar dat hij wel HD ready is hoor (ondersteund door zowel PS3, X360 en zelfs de Wii in sommige gevallen). Post anders eens het typenummer van uwe TV.

In geval van dat laatste (het verschil tussen HD ready en Full HD) kan ik zeggen: het verschil is merkbaar, maar enkel op supergrote TV's (50 inch of groter). Enkel de PS3 kan op dit moment 1080p aan, maar er zijn denk ik niet veel mensen die ook zo'n tv hebben:)
Progrez
quote:
Originally posted by Bertn
Wat progrez bedoelt: is er een verschil tussen SD (standard definition) en HD Ready.

Dat bedoelde ik inderdaad. Maar ik moet Push2005 toch bewonderen voor het feit dat hij geen kans onbenut laat om de PS3 de grond in te boren.

Bon, ik weet al dat ik beter geen PS3 koop als mijn TV niet HD-ready is. Welnu, mijn TV is de Samsung LE20S51B. (Made in Slovakia )
Is hij HD-ready of niet? In de handleiding is niet onmiddellijk iets te vinden dat er naar verwijst.
FenixStyle
quote:
Originally posted by Progrez
Is hij HD-ready of niet? In de handleiding is niet onmiddellijk iets te vinden dat er naar verwijst.

Normaal staat dat toch duidelijk aangeduid op het toestel zelf, op de doos in de brochures,... met het HDReady-logo..

Indien het er niet opstaat, veronderstel ik dat het geen HD(ready) is.. :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium