|
|
| Snowave |
| Men vafan kommer det inte va nån fest i amsterdam på fredagen orka åka ut till utrecht sedan tillbaka till hotellet när hotellet är i amsterdam. bläh =/ hmmmm carl b & galen behr. Man vill ju liksom hehehe |
|
|
| Vizay |
För er som precis osm mig sitter hemma idag och inte är nere och partar på TE så kan man iaf lyssna och drömma sig bort ikväll :D
http://true.nl/streams/dancetunes.pls
Just nu är det värmning men det blir livesändning därifrån senare :) |
|
|
| jofawe |
måste säga .. not worth the commotion..
fy fan vilket strul det var att ta sig hem, någon hade knappat in fel flygplats på gpsen (düsseldorf, som är 9 mil fel) så när vi kom fram till att vi var jättefel så var det bara att vända och tokköra.
9 mil på under 26 minuter, det kändes sådär säkert.
När sen bilarna som körde framför oss på småvägarna till weeze smällde, då fick jag nog!
Men vi kom fram, 3 minuter efter att incheckningen stängt (då var ju även internetincheckningen avstängt pga uppdateringen. STRUL STRUL!) och de vägrade, tokvägrade att släppa på oss.
Kändes inte bra att se planet lyfta när man var strandad på en flyglpats mitt i ingenstans.
Men vi hade kvar våra hyrbilar, så det var bara att börja kolla alternativen:
Köra bilarna till sverige (hyringen var lugnt vi hade nästan ett helt dygn kvar på hyran): 1500€ för att Hertz skulle hämta bilarna i sverige sen, PER BIL! Det alternativet placerade vi långt ner.
Dock kunde vi dumpa bilarna på vilket hertzkontor som helst i tyskland utan extra kostnad.
Så vi började leta flygbiljetter, hittade 10 st med Germanwings.com för 940kr stycket. (Kan rekommendera det bolaget, är ju Lufthansas lågprisalternativ med fräsha plan och snygga flygvärdinnor ;))
Sååå .. in i bilarna å köra till Kölns flygplats och hitta någon skön soffa att sova i, planet gick inte förrens 6.55 (å kl var ungefär 20 när vi lämnade weeze)
Men, vi kom hem iallafall, tillslut.
Surt att ta flygbussen till skavsta för att HÄMTA sin egen bil dock :P
Kortfattat: halvdan fest med jobbig resa hem.
MEN, sällskap å allt sånt var mys å kul å träffa folk igen! :) |
|
|
| Snowave |
| quote: | Originally posted by jofawe
måste säga .. not worth the commotion..
fy fan vilket strul det var att ta sig hem, någon hade knappat in fel flygplats på gpsen (düsseldorf, som är 9 mil fel) så när vi kom fram till att vi var jättefel så var det bara att vända och tokköra.
9 mil på under 26 minuter, det kändes sådär säkert.
När sen bilarna som körde framför oss på småvägarna till weeze smällde, då fick jag nog!
Men vi kom fram, 3 minuter efter att incheckningen stängt (då var ju även internetincheckningen avstängt pga uppdateringen. STRUL STRUL!) och de vägrade, tokvägrade att släppa på oss.
Kändes inte bra att se planet lyfta när man var strandad på en flyglpats mitt i ingenstans.
Men vi hade kvar våra hyrbilar, så det var bara att börja kolla alternativen:
Köra bilarna till sverige (hyringen var lugnt vi hade nästan ett helt dygn kvar på hyran): 1500€ för att Hertz skulle hämta bilarna i sverige sen, PER BIL! Det alternativet placerade vi långt ner.
Dock kunde vi dumpa bilarna på vilket hertzkontor som helst i tyskland utan extra kostnad.
Så vi började leta flygbiljetter, hittade 10 st med Germanwings.com för 940kr stycket. (Kan rekommendera det bolaget, är ju Lufthansas lågprisalternativ med fräsha plan och snygga flygvärdinnor ;))
Sååå .. in i bilarna å köra till Kölns flygplats och hitta någon skön soffa att sova i, planet gick inte förrens 6.55 (å kl var ungefär 20 när vi lämnade weeze)
Men, vi kom hem iallafall, tillslut.
Surt att ta flygbussen till skavsta för att HÄMTA sin egen bil dock :P
Kortfattat: halvdan fest med jobbig resa hem.
MEN, sällskap å allt sånt var mys å kul å träffa folk igen! :) |
Hahaha stackare jag vet exakt hur det kändes.
Jag hade också strul vägen hem. Allt var bra till jag kommer till flygplatsen. först så flög jag med klm som inte var alls skyltat på flygplatsen vilket jag fick fråga till mig sedan så när jag komm till checkin maskinen så sa biljet maskinen att jag var inceckad och fick ingen biljett hänvisade mig till kassa check in istälet jag tog mig dit efter 1 timma sedan hänvisade dem mig till en annan kassa dock jag började bli nervös iom att jag såg att tiden börja ticka bort. jag fick fråga mig fram i kön för att jag sa att mint plan kommer gå ganskla snart så snällt folk släppte mig fram sedan fick komamfram fick min biljett sedan var tvungen att stressa migtill säkerthets kontrollen där ena röntgen maskinen krånglade så även då frågade jag mig fram snällt om jag fick komma före och då svetgtades insåg att det var knappt 15min kvar tills flyget drog från sciphol. komm förbi där packade ihop sprang allt vad jag kunde till sista checkin där då det var 4min kvar och de vägrade släpp mig på planet vilket var jäkligt taskigt iom att jag var inom den tiden ansåg jag men inte enligt dem vid gaten och klockan var brevid så jag fick då info av dem nej du kom försent nu får du köpa en ny biljett för 240eur sa dem jag sa nej bröt ihop totalt fick sammanbrott iom att jag hade min party urtstyrsel med lurviga öron ihop bruten så tittade jag mot dem med hund ögon och så gav de upp sa ok du får en ny biljett gratis bara på vår bekostnade bara för att du ser ut så. och lova att du får inte göra om det men jag var ju i tid ansåg jag men ändå saken då fick jag åka med planet som mina vänner hade bokat in senare mitt plan gick 9.20 på morgonenn nästa gick 20.30 på kvällen fick inte sova helle de schasade runt mig på flygplatsen du fick inte sova där sa vakten så fick jag flytta plats till ett mellan läge mellan alla gates där man kund sitta och vila. sedan fick jag reda på att de bytte gates så jag fick byta gates 3 ggr innan det var bestämt innan planet skulle lyfta och mest irriterande var jag på att de säger att det var mitt fel när deras inchecknings system var helt fel. i sig och att jag var på flygplatsen nästan 3 timmar innan avgång för det är idioti att behöva ta så lång tifd för att checka in. och flera hade samma problem med incheckning som jag hade och därmed så måste flygbolaget ta ställninge till deras fel och inte köra lägner som coverups för deras misstag. plus 240eur det hade jag verkligen inte på mig och jag ingen som kunde ha gjort insättning på så mycket pengar. även dem jag var med och parta på t.e. hade inte dem pengarna. Damen på klm var snäll dock men KLM Som bolag suger dock service som servering på planet var dock bättre fick macka och dricka vilket ska vara standard på de större bolagen vilket är ok.
fördel med flyget är att slippa bli väckt och utslängde från bussen vid varje stopp pallade inte det med i år. Även om man gillar trevliga gängen från t.c. <3
Det som var kul jag åkte på fredag partade frdxag till lördag morgon sov 4timmar åkte till van gogh museet och shoppade i amsterdam sedan powernappade jag hos polarna på hotellet sen förfestade vi där sedan drog vi till t.e. som var massiv. Kvällen innan var askull ställe klubb 84 i amsterdamm vilket de lirade tribal/psy house/techy stil på vilket var intressant stil. gillade musiken. dock t.e. var jag var nästan besviken på vissa saker. som future stage var dålig volym på och att de placerade artister som borde ha vart på main eller clubstage enligt mig. vilket gjorde att man kände det down lite. sedan club stage fan va najs nic chaggall var körde remix på motorcycle med minimalistisk techno beat med accapella vilket var skönt sound som var lite mer oväntad. Tiësto leverade bra musik tycker jag intro med universal nations eller vad den hette med pulser vilket då man visste direkt att det var bra starts klassiker =). Sedan marco V var ok. Jag hade lite mer förväntningar. Dock ernesto & bastian körde tema låten. dock det är bra låt men jag ösnkade att den hade haft mer driv som marcel woods advanced för det var något som alla nynnande på när marcel körde igång där. minns att någon av dem lirade
ronski speeds the space we are. fast i eb ny tappning en remix. något slags nästa bootleg känsla över det hela vilket var kul "lät all that you can give" loopades om. Får se om man är pigg på resa iväg nästa år. nästa steg är mondaybar kryssningen som jag beslutade iaf i sista minut hänga med på. ha det så bra ses.
Mvh Snowave |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|