|
|
| FCB_Fanatic |
Gisteren omstreeks 17u30 thuis vertrokken om eerst nog vlug iets naar binnen te happen in Bocholt "city". Daarna doorgegaan naar Weert (NL) waar we om half 8 onze bus hadden richting Utrecht. Het zal niemand verwonderen dat we als Belgjes serieus in de minderheid waren :toothless
Iets voor 21u zijn we dan aangekomen en hebben we ons onmiddellijk naar de ingang begeven. Niet te lang moeten wachten alvorens de grote toegangspoort open ging en tegen half 10 dan in de Hard Stage geraakt waar Sied van riel al bezig was. Niet slecht, maar ook niet geweldig ... leuk eerste half uur als opwarmertje. Daarna vlug naar de Main hall gegaan om zeker het begin niet te missen van Kyau & Albert. Ik was er persoonlijk niet zo een voorstander van om hen te gaan bekijken gezien hun "cheezy" reputatie. Mijn verwachtingen lagen alvast niet te hoog en ik verwachtte vooral cheezy vocal trance die ik nie zou kunnen luchten :p. Der zaten uiteindelijk ook een aantal vocal platen tussen, maar al bij al een goeie tranzy set gehoord (mede dankzij mijn lage verwachtingen :D).
Daarna volgde Ferry Corsten en die heeft toch wel een ENORM leuke trance set neergezet. Ik vond hem in 2006 op Tomorrowland ook niet slecht, maar deze keer was hij toch nog een pak sterker. Enorm leuk om tracks als "Gouryella - Gouryella" en "System F - Out Of The Blue" eens op zo een groot geluidssysteem te horen. Echt enorm sterke Ferry gehoord!!!!
Daarna was het de beurt aan Marco V. Na Ferry zijn sterke (tranzy) set had ik toch nog eventjes hoop dat hij ook eens de goeie ouwe trance tour ging opgaan ... maar al vlug bleek dat niet het geval. Niet erg, want ik kon de afwisseling wel smaken :). Na een dik half uur dan toch de zaal verlaten om John O'Callaghan eens bezig te zien in de Future stage. En dat was toch wel een enorme teleurstelling ... Hij heeft mogelijk wel goed gedraaid, maar het geluid stond naar mijn mening veel te stil om de muziek echt goed tot zijn recht te laten komen. We zijn dan ook niet te lang gebleven aangezien we ook al vreesden dat het tijdens Tiësto zn set wel eens een enorme overrompeling zou kunnen worden.
En gelijk kregen we ... het was blijkbaar zelfs zo erg dat er op een bepaald moment niemand de zaal meer in mocht. De afwezigen kunnen het zich alvast beklagen want Tiësto heeft DE set van de avond gespeeld. Hij begon ENORM goed met "Push - Universal Nation", gevolgd door "Mojado - Kaktus". Daarnaast draaide hij ook een aantal leuke eigen platen: het prachtige "Tiësto - Nyana" en ook "Tiësto - Elements of Life" en dat in combinatie met enkele leuke classix waaronder "Rank 1 - Airwave (Original mix)". Afsluiten deed hij met het TE Anthem van 2006: "Marcel Woods - Advanced". Vond het een geweldige set van Tiësto !!! (kan wel niet meer vergelijken met die keer in de Versuz, is al TE lang geleden)
Na Tiësto dan een korte pauze ingelast om het slot van de avond goed door te komen. Zo hebben we nog de laatste 40min van Rank 1 kunnen meepikken in de Hard Stage. We hebben oa "Vincent de Moor - Fly Away (Cosmic Gate Remix)", "Niels van Gogh - Pulverturm" en "Rank 1 - Airwave" nog kunnen horen. Daarna ging het wel bergaf toen er meer en meer werd teruggegrepen naar de tegenwoordig allom gekende Rank 1 stijl (die ik meer en meer beu word). Ik kon het echt niet meer smaken en was blij dat de set gedaan was en ik naar de laatste set van de avond kon: die van Mark Sherry op de main stage. Ik had mij op voorhand al afgevraagd wat die man op de Main stage ging doen, hij was mij vrij onbekend en na zijn set heeft hij mij ook niet kunnen overtuigen dat hij terecht zn plaats op de main had. Een aantal leuke platen gedraaid, maar verder weinig boeiend en teveel van hetzelfde.
Daarna naar de bus gegaan en op de terugweg een beetje slaap proberen in te halen (en er niet echt goed in geslaagd). Ik ben ondertussen meer dan 24u wakker en ik denk dat ik mij nu toch nog maar effe ga neerleggen want om 18u heb ik nog zaalvoetbal en morgen moet ik er ook weer vroeg uit om half 6 :toothless
Conclusie: een enorm leuke avond gehad en zeker over te doen volgend jaar (afhankelijk van de line-up natuurlijk). Wel opvallend dat ik dit jaar het anthem nergens heb gehoord, in tegenstelling tot vorige jaren waar die meermaals aan bod kwam in verschillende area's.
OP NAAR HET VOLGENDE FEESTJE !!!! |
|
|
| jeronimo_jd |
Even zeggen wat ik ervan vond:
+sied van riel viel goed mee
-jochen miller: typische jochen miller platen, en een veel te energiek manneke
+leuke set van Ferry Corsten, de eerste man van de avond die zijn naam waar maakte
-John o'callaghan had ik meer van verwacht, maar lag ook aan het slechte geluid in de future stage.
+Tiësto zijn eerste 2 platen waren veelbelovend, maar daarna sprak het mij nie meer zo aan en ben dan weggegaan na 1.5 uur, wat ik missch beter niet gedaan had, want daarna heb ik toch nog een aantal vette platen moeten missen zo te horen (Airwave, Woods - Advanced), maar kzat ook nogal low on energy en moest (weeral) even gaan zitten. Vond het ook wel stom dat hij die remix van nyana draaide, die toch wel tenonder doet voor het origineel.
+Phynn; lekkere trance en een leuke dj, met als hoogtepunt phynn - lucid natuurlijk (stond zeer dicht vanvoor bij de boxen waar het geluid dan toch meeviel) en Ernesto - stop 9.5 (phynn remix):crazy:
+daarna ff Rank 1; geluid stond veeel te hard?
+afsluiter in future stage: Ultraform! man man, dit moest je gewoon meegemaakt hebben. Ik hoop dat mensen dit gefilmd hebben want met woorden is het moeilijk uit te leggen.
ook nog
++ genoeg en goed eten voor niet tè veel geld; 2.5 euro voor broodje kroket/frikandel
++nergens echt moeten wachten voor food en drinks
++toiletten gratis |
|
|
| Config |
| opende Tiesto nu niet met 'The Legacy'? :/ |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|