|
|
| Vitryss |
Fatta att "allt eller inget" principen inte fungerar...*suck*
Det finns inte svart och vitt, bara gråzoner.
Går inte att kräva att alla målare ska sluta för att sedan ge dem hjälp. Det måste man göra fast en del klottrar på "fel" ställen. Tar lång tid men så småningom fungerar det. Finns alltid dem som inte håller sig till reglerna, även om det finns lagliga väggar.
Stöd graffitti istället samtidigt medan man jobbar med att ändra kidsens inställning till att måla på "fel ställen".
Sverige är verkligen fan(t)a(s)tiskt |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vitryss
Stöd graffitti istället samtidigt medan man jobbar med att ändra kidsens inställning till att måla på "fel ställen".
|
hur skulle jag kunna stödja min stads förfall? jag tycker ju inte om nedklottrade väggar :conf: |
|
|
| 303 |
hederskodex säger att de som målar på kyrkor, privata bostadshus etc ej skall respekteras. tror det kan vara svårt för de som ej är insatta i det hela att förstå hur starkt detta verkligen efterlevs.
att man sedan kör throwups, spaggar eller whatever på hyreshus, bostadsrättshus är en helt annan sak...
//
vad det kommer till sl´s förhavanden och påstenden angående skadegörelse, kostar sanering utav själva "målningar" på tåg i stort sett ingenting (det är inte mycket mer än en välbehövlig tvätt iaf), dock när det kommer till ren trashing, såsom att slå sönder rutor och bomba invändigt i tåg är kostnaderna mer påtaglig...
om man fokuserar på vad som händer kring spår osv, känns det ju rätt meningslöst att sanera en annars grå och livlös betongyta såsom broar osv...skillnad vore väl om dessa ytor var "utsmyckade" med diverse konstverk eller tex landskapsvyer etc..
nej bättre vore att införa hårdare tag mot "plankare".... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by 303
att man sedan kör throwups, spaggar eller whatever på hyreshus, bostadsrättshus är en helt annan sak...
|
detta gör mig arg
de husen är väl för fan också privata, dvs ägda av någon??? |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by reveal
detta gör mig arg
de husen är väl för fan också privata, dvs ägda av någon??? |
det är fan inte samma sak! allt ägs av någon, däremot påverkas inte alla ägare av graffiti och klotter på samma sätt som andra! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|