return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 
Trance-skiss

reveal
jag håller med Aendy fullständigt

går aldrig att försvara att man förstör för andra

parallell: ni som säger att droger bara förstör för er själva och att det är ok med droger därför, då måste ni ju tycka det samma om klotter (aka grafitti)... men det kan ni ju OMÖJLIGT säga endast är för en själv, det är ju för att visa upp sig (eller nåt) man ritar...
(observera, jag vet INTE om det är samma personer hör på forumet som är för graffitti som är för droger, så klanka inte ner mig på det)
mindshooter
quote:
Originally posted by King of Clubs
Dessutom finns det en massa dårar som klottrar, men inte målar eller är del av kulturen... Man kan inte ena alla.
[/url]

Hur ska man sklija dom åt då? ska man sätta dit dårarna men inte dom andra?

En fråga... Tycker ni att det ska vara lagligt att klottra på offentlig plats? Om inte...varför tror ni att det sker då? För att få lagliga väggar? Tro mig...det måste vara det sämsta sättet att få det på.

annars sa Aendy ungefär det som jag skulle säga....
fruktsoppa
quote:
Originally posted by Aendy

Det finns skitmånga konstnärer som målar utan att andra behöver se det, musiker som gör musik utan att andra hör den m.m. Många gör det därför att de inte har något behov av att behöva exponera sina verk utan gör dessa för sin egen skull, andra har ingen möjlighet att exponera den för att det inte finns utställningslokaler. En del konstnärer och musiker m.m. finansierar sina egna utställningar ocg föreställningar för att de tror folk vill se/höra det.

klart det finns såna som målar för sig själva också. och dom har inte så mycket annat val än att köra på olagliga ställen. men de lagliga väggarna är juh till för alla. oavsett om dom kör för sig själva eller för att bli stora..

[qoute]mindshooter:
annars sa Aendy ungefär det som jag skulle säga....[/qoute]

haha. tillåt mig att skratta
Vitryss
Nu vill jag lägga mig i, :)

Här är jag dock en lekman, kan _rättså_ mycket mer om droger... :rolleyes:

Vad är det för fel med lagliga väggar då? Är inte riktigt relevant, tycker jag, att jämföra med "vanliga" konstnärer. Sen får väl vanliga konstnärer mycket mer stöd eftersom det är mer accepterat. Finns liksom en marknad att jobba på.
Laglia väggar för kidsen verkar juh as-smart, ser inga som helst nackdelar. När staten betalar kids för att spela ROLLSPEL, (www.sverok.se) så kan dom fan sälja ut like sketna betongväggar som Fruktis kan köra lite sköna målningar på när det går hur bra som helst att sälja ut alla hyresrätter och tvinga mig att bo kvar hemma...

Klart det skulle minska klottret. Måste väl vara bättre att få spreja upp din grej på en vägg som inte saneras Fruktis?
Aendy
quote:
Originally posted by Vitryss
Är inte riktigt relevant, tycker jag, att jämföra med "vanliga" konstnärer. Sen får väl vanliga konstnärer mycket mer stöd eftersom det är mer accepterat. Finns liksom en marknad att jobba på.
Laglia väggar för kidsen verkar juh as-smart, ser inga som helst nackdelar. När staten betalar kids för att spela ROLLSPEL, (www.sverok.se) så kan dom fan sälja ut like sketna betongväggar som Fruktis kan köra lite sköna målningar på när det går hur bra som helst att sälja ut alla hyresrätter och tvinga mig att bo kvar hemma...

Det är väl upp till sprayarna att skaffa en marknad åt sig själva, rollspelarna klarade det trots att de var ett hot mot allt som samhället stod för.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden