|
|
| Aendy |
Var uppe och fotade på Hammarbybacken ikväll, nedanför stod där ett gäng ungdomar och klottrade på foten av den höga skorstenen. Efter en halvtimme hörde vi så helt plötsligt "POLISEN, STANNA DÄR NI ÄR ANNARS SLÄPPER VI HUNDEN!" och tre livrädda smågrabbar slängde sig på marken som om de sett för många amerikanska snutrullar, mage ner och händerna bakom nacken, de två övriga flyr för livet. Tagna på bar gärning, härligt att se! Det sköna var att polisen inte ens hade någon hund, jag tror dock att grabbarna fortfarande inte hade kopplat detta när vi passerade dem på nedvägen.
Kolla till höger så ser ni en av poliserna spana på gänget
 |
|
|
| Vizay |
| fan va klockrent, rätt åt dom! :D |
|
|
| reveal |
| Rätt åt dem, coola bilder! Ska du ge dem till polisen eller det behövs kanske inte iom att de blev tagna på bar gärning? |
|
|
| GyLLe |
vadå rätt åt dom..???
va fan gör de o dom målar lite på nån pelare.. stör sej nån på om de är målat på en (bro)pelare??? kan förstå om dom hade målat i centrum, men inte när de redan är 15 lager målningar redan!!! kan inte polisen göra nå vettigt istället??? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by GyLLe
vadå rätt åt dom..???
va fan gör de o dom målar lite på nån pelare.. stör sej nån på om de är målat på en (bro)pelare??? kan förstå om dom hade målat i centrum, men inte när de redan är 15 lager målningar redan!!! kan inte polisen göra nå vettigt istället??? |
Kan ju vara så att de lägger tid på dessa slynglar eftersom Hammarby i sommmar upplevt en jätteboom av klotter på fasader, butiker och husväggar. De tränar på pelaren och sedan går kör de sina grejer i Hammarby på natten... Orsak och verkan... Som tidigare klottersanerare kan jag säga att jag mös och rös av välbefinnande i hela kroppen när de låg som små rädda harar på marken! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|