|
|
| AC. |
man kan så klart ifräga sätta vad som är konst och vad som är förstörelse. Den konst som för tillfället tilltalar mig mest är så kallad streetart detta eftersom graffitin har(hade?) tagit en liten paus i sin utveckling med alla dessa silver piecear i reason style, snabbt gjorda och enkla utformade i 3 färger (vit svart och silver) även om street art kanske inte heller var så ny skapande så har det iaf varit nya saker för mig som tilltalat mig.
En annan sak ang den dära artikeln är ju faktiskt att SL siffror inte stämmer utan de räknar in en massa andra kostnader i siffran som representerar skadegörelse på tågen (dvs inte bara graffiti)
http://www.streetzone.com/content/n...yhet.asp?n=2066
en artikeln som ger en annan synvikel på saken |
|
|
| lonne |
Ok Mindshooter, har inga problem att förstå din tankegång...
Tycker också att det vore trevligt med ett samhälle som bestod av lojala medborgare som ställde upp för varandra.
Men dessvärre så tror jag din önskan om denna sk drömvärld inte kommer
inträffa.
Det kommer alltid finnas människor som inte orkar gå den långa vägen, utan finner sin egen.
Om detta är rätt eller fel, skulle säkert hela det här forumet kunna diskutera i månader...
Solong |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by lonne
Det kommer alltid finnas människor som inte orkar gå den långa vägen, utan finner sin egen. |
Frågan är om man ska tillåta dom att göra det eller inte....jag pratar inte om ett samhälle där ingen kan vara fri...lagar finns för att dom behövs...om ingen bröt dom skulle dom inte finnas. En person som jag kan känna sig fri fastän det finns lagar. För min syn på frihet ligger inom dom ramar som finns. Ingenting fungerar om alla springer runt och gör som dom vill. |
|
|
| Icarus |
| quote: | Originally posted by reveal
tycker det verkar lite som om ni menar att det är mannens eget fel att han blev dödad :rolleyes: |
Naturligtvis är det inte hans fel. Men minns du mannen som ingrep mot BEVÄPNADE POSTRÅNARE ?? Han måste ha varit påverkad. |
|
|
| Vizay |
men jag förstår inte riktigt er som säger att ni inte skulle ringa polisen pga. olika skäl...vart tog medkänslan vägen?
medkänsla för offren som råkat illa ut? tror ni att man en vecka efter att man haft en pistol i nyllet går å sätter sig å jobbar på samma arbetsplats igen helt iskallt....en sån människa tror jag inte existerar...
ofta får offren sjukskriva sig en längre tid pga rädsla...rädsla för att jobba kvar på samma plats ifall det skulle hända igen, rädsla för att gå ut om kvällarna, rädsla att ens gå ut överhuvud taget (jag säger inte att det är såhär för alla men för många inträffar nog detta)
å sen säger ni att ni hellre ställer er på rånarnas sida för att dom har övertaget...rånarna som har förtört en medmänniskas liv
de jag vill säga e bara tänk till...tänk på omständigheterna innan ni tar fel persons parti...det finns ingenting som kan ge en person rätt att förstöra en oskyldig människas liv |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|