return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 
Trance-skiss

mindshooter
quote:
Originally posted by AC.
Där har du faktiskt fel, graffiti är beroende på precis samma sätt som tex MDMA, psykiskt. Jag vet inte riktigt om jag tror på iden med rehab för writers. det hela ligger i spänningen att skapa något för många ögon, skapa något vakert, väcka reaktion, något att vara stolt över. på ett sätt som det inte går genom att göra det lagligt. (jag tror inbte heller på en legalisering av graffitin)

tycker att det är en dum jämförelse... Så du menar att om en graffare åker på t.ex kollo då..och inte får ha med sig sina burkar...han får heller inga pennor...kan ha då få fysiska men och bli tvungen att åka till sjukhus? Har svårt att tro det. Jag vet vilken spänning det är du pratar om... Jag har själv varit en av dom som sökt den. Sen upptäckte jag att det kanske inte var så kul att förstöra för andra iallafall och sen dess har jag aldrig tyckt om det.
AC.
Jag säger att graffiti är beroende på precis samma sätt som MDMA på ett psykiskt sätt inte som cigaretter tex som är beroende på ett fysikt sätt
King of Clubs
quote:
Originally posted by mindshooter

Men du skulle ringa polisen vid ett bankrån? Skulle du ringa till polisen om du såg någon som klottrade? nej? Varför inte? Det är ett brott! Men det är ett brott som du inte anser är ett brott...varför då? *åter till diskussionen* :)

Nej, jag skulle verkligen inte ringa polisen vid ett bankrån.

Jag tycker att exemplet med MDMA som AC. målade upp var riktigt bra. Det är båda saker som är psykiskt beroendeframkallande, men som man egentligen inte behöver. Man söker kicken. Sanning.
reveal
quote:
Originally posted by King of Clubs

Nej, jag skulle verkligen inte ringa polisen vid ett bankrån.

du kan väl ändå inte mena allvar???
King of Clubs
quote:
Originally posted by reveal

du kan väl ändå inte mena allvar???

Blodigt allvar.

När någon rånar en bank så kommer ofta ingen till skada. Någon kund kanske blir rädd och söker vård för chock, men får inga bestående men. Dom hemska tjuvarna lyckas med att lura systemet och ta sig fram. All cred till dom! Hellre klappar jag dom på axeln än att ta upp telefonen. Skjut mej!

Jag är ledsen, men jag delar inte vissas goda rättspatos. Som jag ser det så är systemet inte byggt för alla, utan bara för dom som är anpassade till systemet. Alla kan helt enkelt inte ta sig fram den långa vägen och då beskyller jag inte dom som naturligtvis söker sina egna lösningar (dock inom vissa ramar, för sådana finns alltid).

Världen är orättvis och det här är en naturlig konsekvens.
Vissa föds med pengar/goda förutsättningar, andra skaffar sig dom bäst dom kan.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden