return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
hjälp!

Trancefella
ska hålla ett föredrag om DJ:ing. kommer troligtvis ha tillfälle att spinna lite trance för att visa hur det går till [att mixa då] o jag behöver lite hjälp:

vad tror ni är extra viktigt att ta med i föredraget [förutom om skivspelarna, mixern]? och vilken låt tror ni funkar på "otrance frälsta"?

tack! :)
Beamish
det mesta med lyrics brukar ju funka då...

Delerium - Silence airscape rmx exempelvis
King of Clubs
quote:
Originally posted by Trancefella
och vilken låt tror ni funkar på "otrance frälsta"?

Delerium - Silence (Tiesto Mix) brukar funka bäst för mej när man vill få folk att uppskatta trance....
Dj_Activated
Jag tycker du ska berätta lite om historien om hur dj'ing kom till, vem/vilka som kom på idén och vart/hur det utvecklades till vad det är idag! Berätta om kända dj's, hur scratchningen kom till (tänker på öl reklamen på tv:n hehe), Kända dj's som scratchar bra (t.ex. Mixmaster Mike m.fl.)
Det är iaf saker som jag skulle vilja veta :D

Hoppas det hjälpte, lycka till!

//DJ_A
mindshooter
Jag har varit på ett kort DJ seminarie en gång och där fick jag lyssna på nån DJ från P3 osv osv....dom pratade om allt möjligt men en grej som han sa som är viktigt...kanske du kan ta med:

Många verkar inte förstå det men en DJs främsta jobb är att underhålla. Hur han/hon gör det är hans eget val. Det spelar ingen roll om man mixar via dator, cd, vinyl you name it. Så länge publiken gillar det så har du lyckats som DJ. Du ska alltid köra din grej men ändå vara öppen för nya saker.

Detta har jag läst också:

"Know your music" som betyder att DJing inte handlar om att stå och se cool ut med vinylspelarna inför publik. Känn din musik. Känn till dom låtar du spelar. Spela för att du gillar musiken inte för något annat.

Detta är juh lite du kan ha med ifall du inte redan har det :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden