|
|
| fruktsoppa |
softish...
det är juh lite ravekulturen att knapra piller på rave... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Gött!! Dom har fan inte där att göra! Det är dessa personer som ger trance och ravekulturen ett dåligt rykte! Och dom idioterna som var bänga! Vad fan sysslar dom med!? Räcker inte musik och alkohol! |
Ledsen, men jag måste instämma. Tycker oxå det är gott när de åker fast. Lika gott som när Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller när någon kör rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan glädjas åt att de som bryter mot reglerna åker dit. Det är minst lika stor risk att man blir våldsbenägen av knark som alkohol. Egentligen borde båda förbjudas bara av den anledningen, sen finns det en drös anledningar till varför sådana här substanser borde förbjudas men det känns som jag predikat om detta förr. |
|
|
| 303 |
geeez...lite dansande har väl aldrig skadat någon annan än sig själv..errr
vill man knapra får man väl göra det. det är ju inget våldsbrott som begåtts... |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ledsen, men jag måste instämma. Tycker oxå det är gott när de åker fast. Lika gott som när Muhlegg torskar i en dopingkontroll eller när någon kör rattonykter. Det vet att de tar en risk och jag tycker man kan glädjas åt att de som bryter mot reglerna åker dit. Det är minst lika stor risk att man blir våldsbenägen av knark som alkohol. Egentligen borde båda förbjudas bara av den anledningen, sen finns det en drös anledningar till varför sådana här substanser borde förbjudas men det känns som jag predikat om detta förr. |
Det finns olika former av regler. Muhlegg fuskade i en idrottstävling, så det exemplet tycker jag är helt irrelevant. Drogmissbruk går inte att jämföra med OS. Det är ingen form av tävling och ingen annan än dej själv som drabbas.
När man är rattonykter så riskerar man att utsätta andra än en själv för väldigt stor kroppslig skada. Här, bara sig själv.
Och jag tror inte för fem öre på att folk blir lika våldsbenägna av "knark" som av alkohol. Men, självklart händer det och framförallt om man blandar. Som när dumdristiga ungdomar blandar Rohypnol med alkohol. Jag kan inte säga så mycket mer här eftersom jag inte vet vad begreppet "knark" syftar på.
Jag vet att du är mot alkohol också, så jag tänker inte försöka dra några paralleller.
Jag tycker det är vidrigt att glädjas åt andras misslycka på det här sättet. Ser ni inget problem med att moralisera över andras liv så här? Hur kan det väcka glädjekänslor att folk som valt att ta droger, inte gjort er något ont på nåt sätt åker dit? Det här är rent förakt och inte bättre än rascism i mina ögon.
Aendy, du säger att du kör väldans fort. Ska jag stå vid trottoaren och skratta när du förlorar körkortet bara för att du bryter mot en regel?? Argumentet är inkonsekvent. |
|
|
| x-dream |
| Du kunde inte ha sagt det bättre Kungen.....Håller med dig där till 100%..... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|