|
|
| Ouwe Dwaas |
Bron: http://www.clubcharts.nl
ben zeer benieuwd, krijg hem morgen in de bus.

| quote: |
Eindelijk is er dan de opvolger van het in 2005 verschenen 1e deel uit de Passport serie: Passport - Kingdom Of The Netherlands. Deze keer is gekozen voor de United States of America, wat niet geheel vreemd is aangezien hij onlangs met een bus (Road To Voodoo Tour) door Amerika tourde, iets wat tevens te bewonderen valt op de bijgeleverde bonus dvd.
Vorig jaar bracht Ferry zijn 2e artiesten album genaamd L.E.F. (Loud Electronic Ferocious) uit, wat een mix was tussen zijn eigen geïntroduceerde electro sound en het meer trancier geluid. Wat me echter opviel uit zijn sets de laatste tijd is dat hij weer wat meer trancy platen draait, ik ben benieuwd of dat nu ook zo het geval is op deze mixcd.
De cd begint met een meer duistere proggy plaat, die echt de geluiden van deze tijd bevat en een beetje Neotrance aandoet, de track knalt er gelijk lekker in. Vervolgens wordt het tempo opgeschroefd met een aantal zomerse rustige vocale platen, met daarbij speciale aandacht voor de Signalrunners remix van Summer Sessions, een uiterst originele track die het de aankomende maanden goed gaat doen op de dansvloer denk ik.
Wat echter opvalt is dat hij veel gebruik heeft gemaakt van vocale platen. Track 7: Megashira is eigenlijk de eerste track zonder echte vocalen. We vervolgen de reis met zijn laatste eigen productie Beautiful, wat tevens 1 van de hoogtepunten was van zijn album. Deze plaat wordt op dit moment grijsgedraaid door alle toonaangevende trancedeejays (en terecht) aangezien deze track alles bevat wat een goede trancer nodig heeft.
Bij FKN feat. Jahala - Why? neemt Ferry even wat gas terug om vervolgens de laatste 5 tracks nog even flink los te gaan. Het laatste deel van de cd bevat echte typische Ferry Corsten tracks met als uitschieter de nieuwe Breakfast (Binnenkort te verschijnen op Ferry zn label Flash-Over).
Kortom: dit is een zeer waardige opvolger van het 1e deel uit de serie. De cd doet lekker zomers aan. Gelukkig is de echte zware electrosound verdwenen (dit geeft de burger moed voor de toekomst) en zijn er toch weer meer trancy tracks op te vinden, die toch die echte Ferry sound erin hebben zitten. De cd laat zien dat Ferry een unieke sound heeft, wat hem onderscheid van de rest. Bovendien is de bijgeleverde DVD een leuk extraatje, waarin je Ferry volgt op zijn tour door Amerika en een beeld krijgt hoe zijn leven als deejay eruit ziet. |
Tracklisting:
01. Poison Pro - Say Hello (Original Mix)
02. The Doppler Effect - Beauty Hides In The Deep
03. Solarstone - Late Summer Fields (Deeper Sunrise Mix)
04. Wippenberg - Promisedland (Nic Chagall Remix)
05. Summer Sessions ft. Tiff Lacey - By My Side (Signalrunners Fierce Mix)
06. Mind One - Hurt Of Intention
07. Marc Marberg with Kyau & Albert - Megashira (Original Mix)
08. Ferry Corsten - Beautiful (Original)
09. Rafaël Frost - Worlds
10. FKN feat. Jahala - Why? (Original Mix)
11. System F - Insolation (Ferry Corsten Flashover Remix)
12. Ronnie Allstar - Good Morning Sunshine (Original Mix)
13. JPL - Mirakel (Supüer Mix)
14. Breakfast - The Sunlight (Original Mix)
15. Lemon & Einar K - Hope (Original Mix)
Bonus DVD:
01. Road To Voodoo Tour (Behind The Scene Footage)
02. Ferry Corsten - Junk (Music Video) |
|
|
| MennoB |
| Ben benieuwd..! Zijn vorige cd: Passport - Kingdom Of The Netherlands, was erg goed!! |
|
|
| Ouwe Dwaas |
| quote: | Originally posted by MennoB
Ben benieuwd..! Zijn vorige cd: Passport - Kingdom Of The Netherlands, was erg goed!! |
Inderdaad, die vond ik ook heerlijk.
Ik heb de Amerikaanse versie en dat waren 2cds.
Ben nog steeds niet uit wat de verschillen zijn qua tracks.
Het is in totaal 17-18 tracks. |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by Ouwe Dwaas
Inderdaad, die vond ik ook heerlijk.
Ik heb de Amerikaanse versie en dat waren 2cds.
Ben nog steeds niet uit wat de verschillen zijn qua tracks.
Het is in totaal 17-18 tracks. |
Bedoel je het verschil tussen de europese en amerikaanse versie? Er zitten een paar tracks tussen die op de europese versie niet staan. Lijkt wel of hij die cd 2 keer heeft opgenomen.. Want op de europese versie hoor je toch niet dat er verschillende tracks zijn weggelaten.
Edit:
1cd versie
2cd versie |
|
|
| Ouwe Dwaas |
| quote: | Originally posted by MennoB
Bedoel je het verschil tussen de europese en amerikaanse versie? Er zitten een paar tracks tussen die op de europese versie niet staan. Lijkt wel of hij die cd 2 keer heeft opgenomen.. Want op de europese versie hoor je toch niet dat er verschillende tracks zijn weggelaten. |
Ja er is een verschil tussen de europese en amerikaanse versie.
ik heb net even op amazon en bol gekeken en dit is het verschil:
Europse Versie
1. Tonepushers / Daydreamer (Bill Hamel Remix)
2. Yilmaz Altanhan / Eighties (Özgür Can Remix)
3. Rachel Starr / Till There Was You (Gabriel and Dresden Club Mix)
4. Varian / Endless Desire (Mark Otten Energetic Remix)
5. Solid Globe / Lost Cities
6. Ferry Corsten / Galaxia
7. BT / Force Of Gravity (Ferry Corsten Bootleg Remix)
8. Airbiscuit / Lately (Riley and Durant Mix)
9. Ronski Speed / 2Day
10. Dogzilla / Without You
11. Purple Haze / Adrenaline
12. Ferry Corsten / Sublime (Thrillseekers Remix)
13. System F / Underwater
14. FB feat. Edun / Whos Knockin (Ferry Corsten Remix)
15. Misja Helsloot / Blue Monkey (Pierre Hiver Remix)
Amerikaanse Versie
Disc: 1
1. Cassino & Laben "Leaving Panic Behind" (Flash Brothers Remix)
2. Matthew Adams pres. Stratosphere "Sunscape" (Alucard Remix)
3. Tonepusher's "Daydreamer" (Bill Hamel Remix)
4. Yilmaz Altanhan "Eighties" (Özgür Can Remix)
5. Sublunar "Sanctuary" (Antidote's Tech Mix)
6. Varian "Endless Desire" (Mark Otten Energetic Remix)
7. Solid Globe "Lost Cities"
8. Ferry Corsten "Galaxia"
9. BT "Force Of Gravity" (Ferry Corsten Bootleg Remix)
Disc: 2
1. Airbiscuit "Lately" (Riley & Durrant Mix)
2. Ronski Speed "2Day"
3. Dogzilla "Without You"
4. Purple Haze "Adrenaline"
5. Ferry Corsten "Sublime" (Thrillseekers Remix)
6. System F "Underwater"
7. FB feat. Edun "Whos Knockin'?" (Ferry Corsten Remix)
8. Misja Helsloot "Blue Monkey" (Pierre Hiver Remix)
9. JPL "A Place Called Home" (Passiva Remix) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|