TMF The DJ's @ home
|
View this Thread in Original format
Jasperovitsj |
Iedereen kent waarschijnlijk wel het legendarische programma van TMF waar eind jaren '90 een hoop jonge dj's op tv de kans kregen om 12 minuten lang hun kunsten te vertonen vanuit hun living, slaapkamer, kelder of waskot. Soms zaten er geweldige dj's bij, soms leverde het gewoon heerlijk hilarische en marginale tv op. :D Het gaf mij als muziekliefhebber en later ook als beginnende dj in ieder geval een enorme boost.
Na al die jaren stilte is The DJ's @ Home eindelijk terug op de buis!
Het concept is nog min of meer hetzelfde, hoewel er nu blijkbaar ook een wedstrijd aan verbonden is en 2 dj's wekelijks tegenover elkaar moeten strijden voor een plaats in de volgende ronde. De beelden van de afleveringen zijn steeds te vinden op de volgende link:
http://www.tmf.be/v4/campaigns/djsathome
Als forum voor jong talent vond ik het vroeger een ideaal concept, maar als dj-contest dan weer een pak minder. Het is in ieder geval toch steeds leuk om andere home-dj's aan het werk te zien :) En ook leuk om de bedenkelijke selectie van de programmamakers te zien en vooral te horen :o |
|
|
_Jedi |
^ah tof,
kga es kijken naar den eerste contest, kzen curieus... |
|
|
_Jedi |
Bon de eerste aflevering
DJ Jaimy Vs DJ Serial Killer
Persoonlijke jury mening=
*DJ Jaimy:
Muziekkeuze 1,5/5 (to my taste)
Techniek 1/5
Mixing 2/5
Facts 2/5
Totaal = 6,5/20
Personal Quotes:
-Euhm zou hier veel kunnen leren (van de BeTa's) zeker qua muziekkeuze! Pastte niet in het rijtje: Put Your Hand's Up!? :whip:
-Techniek & Mixing ...tis nogal beke flauw en niet geheel foutloos...ondanks de 3.5 jaar ervaring.. maar ja zenuwen misschien?
-Facts.. euhm kzeg het hij moet hier op leerschool zie maar =
Best Record: Regi - No Music?
Best DJ: Regi? :rolleyes:
Op zen affiche tegen de muur stond wel wat beters dan dat...
-DJ Serial Killer
Muziekkeuze 1/5 (to my taste)
Techniek 4/5
Mixing 3/5
Facts 3/5
Totaal= 11/20
Personal Quotes:
-Tja het groove/electro springt bij deze hoogtij... maar die naam, kdacht dat we wat Jump/Harddance gingen horen, tenzij je van Groove/Electro nu ook al een Serial Killer zou worden?
-Techniek & Mixing zit wel goed, zeker als hij zich maar 8 maanden zou bezig houden met DJ'n!
-Facts... tja je hoort dat hij een Versuz bezoeker is.
Besluit:
Serial Killer wint het hier voor mij.
Vooral op Mixing & Techniek... eigenlijk jammer want khoopte meer op Jaimy.
Nu moet ik wel zeggen dat een 13 minuten eigenlijk wat kort zijn om een volledige beoordeling te geven.
Khad vooral de indruk dat ze alletwee (te)veel platen in 12 minuten wilden mixen. |
|
|
Progrez |
Binnen dit en een maand haalt er een idioot zijn laptop boven en begint daarmee te mixen.
Let op mijn woorden. |
|
|
Jasperovitsj |
Hallucinant trouwens dat die Jaimy naar eigen zeggen al 3,5 jaar draait, maar blijkbaar nog niet tot het besef is gekomen dat die schuif rechtsbeneden op een draaitafel dient om de snelheid te veranderen, zodat je niet heel de tijd manueel je plaat moet versnellen of vertragen... |
|
|
Push2005 |
Lol, toen da programma vroeger op TV liep was ik zelf nog niet bezig met mixen; maar ik vond het meestal maar een belachelijke vertoning ze :p
Ik weet nog dat er ene was die gewoon cassetjes oplegde en met het volume speelde :wtf: |
|
|
Config |
DJ's at work is eigenlijk het enige programma in al die jaren TMF waarin ik me interesseerde , khoop alleen dat het achter een paar afleveringen weer niet gaat stikken van jumpdj's .. van deze 2 vond ik die Serial Chiller nog de beste.. wel jammer dat die op alle platen nog vocals moet gooien .. in the beginning there was Jack heeft iedereen al 1000 keer gehoord :o |
|
|
massiveK |
lol dj jaimy is een ramp :stongue: De andere kerel mix sinds 8 maanden en is echt beter..
Best dj: dj regi.. ok dat zegt genoeg :tongue3 |
|
|
jeronimo_jd |
jah, die jaimy zijn mixen waren wel van zeer bedenkelijke kwaliteit, en fan van regi...jong en onwetend zeker?
Ik had zelfs de indruk dat er met de beelden/geluid geknoeid was, want ge kon ne mix horen en die was helemaal nix aant doen:conf:
En van vroeger herinner ik mij nog dat die dj's ook een score kregen op 'dansbaarheid'. Der werd dan gekeken hoe hard die hun maten aant dansen waren op hun kamer:)
Tis in ieder geval een goei programma om EDM wat meer in de kijker te zetten, want daar hoorde spijtiggenoeg nie veel van op al die muziekzenders. Allee soms wel maar dan zijn het meestal programmas over regi of over dè TranceGod Tiesto:rolleyes: |
|
|
lemon squash |
dj jaimy: foi foi foi foi foi foi foi...
dj's @ home: waar is den tijd dat ze gingen filmen bij ene op zolder, die de ene boozywoozy-schijf na de andere opgooide. Mixen trok op geen klote, en zijn ma stond daar vollebak te shaken met een bierfleske in haar pollen... priceless :wtf: |
|
|
Jasperovitsj |
quote: | Originally posted by lemon squash
dj jaimy: foi foi foi foi foi foi foi...
dj's @ home: waar is den tijd dat ze gingen filmen bij ene op zolder, die de ene boozywoozy-schijf na de andere opgooide. Mixen trok op geen klote, en zijn ma stond daar vollebak te shaken met een bierfleske in haar pollen... priceless :wtf: |
Jaaaaah, die geweldige fooraap uit Brecht, ik ben zijne naam kwijt. Zijn marginale maten met buffalo's vollen bak aant hakken terwijl hij de ene Dixies-schijf na de andere aan elkaar trainwreckte. Hij maakte ook van die totaal ongepaste en verkeerd getimede bewegingen met zijn faders en equaliser, genre Johan Gielen of DJ Jean. Die bewegingen deed hij wel uiterst geconcentreerd alsof hij een kaartenhuisje aan het bouwen was, en als hij daarmee klaar was ging zijn duim richting camera omhoog alosf hij net iets geweldigs gedaan had. Terwijl het net het tegendeel was. En alsof dat nog niet genoeg was gooide hij soms ook zijn handen in de lucht bij bepaalde nummers, en ook dat zag je hem met opperste concentratie timen en voorbereiden. Spontaniteit en muzikaal gevoel nihil. Hij droeg dan ook zo'n fluoriscerend bouwvakkersvestje, en heel zijn discobar was beplakt met stickers van blote vrouwen en Tien Om Te Zien artiesten als Sam Gooris en The Spice Girls. Het toppunt was wanneer in beeld kwam wat zijn favoriete plaat ooit was... "Barthell - On the moving" :stongue:
Memorabele aflevering :toothless |
|
|
Config |
loll , dat wil ik wel es zien :p |
|
|
|
|