|
|
| Frenkieee |
Ik begin steeds meer last van mn oren (vooral mn rechteroor) te krijgen als ik een avondje ga stappen. Zeker op plekken waar het geluid te hard/onzuiver is, doet mn rechteroor gewoon pijn. Of als iemand me iets wil zeggen en dus op 1 cm van mn oor iets aan het schreeuwen is heb ik het soms het idee dat er iemand met een mes in mijn oor steekt (lichtelijk overdreven ;)) Ook heb ik regelmatig last van een suis/piep als ik naderhand in bed lig.
Nou heb ik al wel vaker mensen gehoord over transparante oordopjes die al het onzuivere geluid filteren. Vorig jaar op Mysteryland stond er een standje waar je ze ter plekke kon laten maken. Ze kostten daar iets van 80-90 euro. Mijn vraag aan jullie: is er nog onderscheid tussen merken en waar kan ik ze een beetje goedkoop krijgen? Of ze aan te raden zijn hoef ik denk ik niet te vragen, want dat lijkt voor zich te spreken. |
|
|
| Fkwebeman |
| quote: | Originally posted by Frenkieee
*knip*
|
Ik heb zelf Elacin ER20 S dopjes. Die ik alleen gebruik bij feesten in binnenlocaties. Ik wil eigenlijk dopjes op maat gemaakt voor als ik ga stappen. Ervaar de dopjes die ik nu heb als zeer prettig, omdat ik goed kan genieten van de muziek, maar geen last heb van een piep in de oren en ook nog eens de mensen om me heen goed kan verstaan.
De dopjes filteren niet het geluid, maar verlagen het aantal decibels tot een acceptabel niveau.
Nadeel is alleen dat ze niet op maat zijn en het na een uurtje of 3 a 4 dragen wel prettig is om ze een kwartiertje uit te doen, valt best mee dus. Cosmetisch is het zo dat je 2 stengeltjes uit je oren hebt steken, die sommige mensen opvallen, andere niet.
Ze kostten me 20 euro en zijn goed voor een jaar intensief gebruik. Aangezien ik ze alleen in binnenlocaties gebruiktte en niet bij het normale stappen, doen ze het 4 jaar later nog uitstekend.
Vanwege het "normale" uitgaan en het niveau van lawaai wat je in cafe's tegenwoordig hoort, wil ik toch eens kijken naar dopjes op maat. Maar die zijn wel weer flink prijzig, maar vallen wel weer minder op.
kwaliteit is wel hetzelfde. |
|
|
| Little Theseus |
Ik kan alleen maar zeggen: LAAT ZE OP MAAT MAKEN en wel zo snel mogelijk!
Heb nu anderhalf jaar op maat gemaakte oordopjes. Bij de toko waar ik ze heb laten doen (Opticien Aalsmeer) was het 75 eu per dop maar omdat ik ze gebruik tijdens het draaien heb ik duurdere filters genomen + verzekering = 210 euro.
(had op dat moment een financiele meevaller, van het overige geld heb ik mn tattoeage laten zetten :D)
Had ik JAREN eerder moeten doen (die oordopjes dan he)!
Heerlijk als je thuiskomt na een avond draaien/stappen, die dingen uitdoet en je gewoon nergens last van hebt. En wakker wordt. Zonder piep.
Ik kan het iedereen aanraden, omdat ik jaren in discotheken heb gedraaid heb ik al permanente schade bij mezelf, dat merk je zo nu en dan gewoon, heb er echt echt spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan. |
|
|
| AirPole |
Wat grappig, dit. Er gaat echt een wereld voor me open, ik had hier dus echt nog nooit van gehoord!
Ik heb (even afkloppen) wel de mazzel dat ik tot nu toe geen last van mijn oren heb, terwijl ik ook echt vaak, vooral voordat ik ga slapen, muziek luister met koptelefoon/oordopjes. |
|
|
| Donna |
| quote: | Originally posted by Little Theseus
(had op dat moment een financiele meevaller, van het overige geld heb ik mn tattoeage laten zetten :D)
|
pics or stfu:D |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|