|
|
| RedCircle |

Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions
Datum: 2007-06-08 - 2007-06-09
Plats: Trädgårn
Pressrealese / Sub7 Sessions 8 Juni / Eric Prydz & Hertz @ Trädgårn.
Insläpp från kl. 22.00 150 Kr innan 00.00 180 Efter.
Eric Prydz (Pryda / Ministry of Sound)
Mannen som förändrade House-scenen i Sverige kommer äntligen till vår stad. Året var 2004 och sommaren hade precis lagt sig över Sverige. Runt omkring landets alla nattklubbarbörjade det helt plötsligt strömma Svensk house ut högtalarna och för första gången någonsin fick svennarna en upplevelse utöver den vanliga på dansgolvet. Låten blev en succé och tack vare Eric Prydz fick Svenskarna faktiskt upp ögonen för hur elektronisk musik faktiskt kan låta. Idag är Eric Prydz större än någonsin och med sina skivbolag Pryda och Mouseville dominerar Svensken stora delar av house-scenen. Med en massiv support från Eric Morillo, Bob Sinclair och David Guetta steg Erik ner från den stekiga stilen och fann sig själv i det mer djupgående undergroundfacket. Idag ser man Eric tillsammans med namn som Carl Cox, John Digweed och Sebastian Leger vilket det i sig avslöjar en framgång som säkerligen kommer göra honom till superstjärna måååånga år framöver. Eric tar idag i princip inga spelningar i Sverige förutom Grodan i Stockholm där man ibland ser honom ta med sig en del sköna vänner i dj-båset. Det är därför jag är otroligt stolt för att presentera denna producent och utsökta discjockey till vår klubb i Göteborg. Denna festen blir med största sannolikhet största festen Eric Prydz spelar på i Sverige och missar ni honom här kommer ni ångra er djupt. Jag tror detta blir både den största och bästa festen Sub7 arrangerat.
Hertz (Pierre Jerksten/Q-park)
Pierre är en legend bland technopubliken i Göteborg och övriga landet han har arbetat med musik så länge att när du och jag satt och sög på napp stog han svettig och spelade skivor på stans största nattklubbar. Det har tisslats och tasslats i flera år om arrangörer som sagt sig boka Hertz och ännu kan vi inte minnas att vi sett någon annan lyckats locka denna gigant. När nu Sveriges absolut största discjockey kommer på besök ville vi inte spara på krutet och la ut en förfrågan på Hertz - och YES! Han tog det. Pierre Jerksten tog över P3 Dans för ett par månader sedan och vi på Sub7 har lyssnat mycket på dessa
lördagskvällar. Musiken som mister Hertz står för är blandad, funkig och man hör hans mörka undertoner som kommer direkt från technons magiska värld. Med gigs bakom sig som Dancevalley, Awakenings och nu bara någon månad sedan spelade på den Madridbaserade Fakric (Fest Code32). När det inte vänds plattor på klubbar och festivaler har han minst sagt fullt upp med sina skivbolag Sway, Q-Records, Hz Trax, Abyss Records och självklart sitt eget alterego Hertz. |
|
|
| Braxen |
| Stort, GBG känns lite avlägset dock tyvärr, men han spelar i Stockholm söndag den 10e :cool: |
|
|
| [SWE]Helios |
Vilken tid spelar Pryda?
Själv kommer jag befinna mig på Club Peak 22-02 :cool: :D |
|
|
| Jeremy H |
I'll be there! :)
Kul att det håller på till 05 och dessutom är på trädgårn! Jag antar att uteserveringen/golvet kommer vara öppet? :) |
|
|
| Laszlo |
Hade det inte varit för pumptömningen på stallarna samma dag (du robban har ju spelat där med din vapendragare cekon) där vi ska kötta house på utegården hela kvällen så hade jag inte tvekat en sekund. Hertz har jag alltid velat se. Men misströsta icke, jag lär dyka upp någon gång i sommar :)
Det är klass på affischen btw! Inga krusiduller, pang på rödbetan liksom. Jävligt clean men inte för steril. Mycket snyggare än de gamla kört med... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|