|
|
| Apoptosis |
Las k net ff op teletekst...
| quote: | Minister Korthals van Justitie heeft zijn collega's in de VS op de vingers getikt over de arrestatie van de 23-jarige Utrechtenaar Menno B. Dat zei Korthals in de Tweede Kamer. B. is in Chicago opgepakt wegens poging tot seks met een minderjarige. Korthals verwijt de VS uitlokking. Die opsporingsmethode is in Nederland streng verboden.
De man reisde in augustus naar Chicago om een 14-jarig meisje te ontmoeten dat hij had leren kennen via een chatbox. Het meisje bleek een volwassen agent van de Amerikaanse opsporingsdienst FBI. Toen B. in Chicago aankwam, werd hij direct door de FBI opgepakt.
Om een zware straf van maximaal vijftien jaar te voorkomen, heeft B. toegegeven dat hij met het 'meisje' heeft gekletst over seks. Nu hangt hem een straf van 24 tot dertig maanden boven het hoofd. Aan het einde van de volgende maand doet een Amerikaanse rechter uitspraak over de zaak.
In Nederland is de methode van de FBI, uitlokking, streng verboden. "We hebben laten weten deze hele gang van zaken allesbehalve fraai te vinden en dat we hier bepaald niet van houden", aldus Korthals. De chatsessie van de man is in Nederland niet strafbaar. |
Waar slaat dit nou op?! Je gaat je tog niet voor de lol voordoen als 14-jarig meisje op de chatbox om zomaar een WILLEKEURIG persoon, die verder (waarschynlyk) nix fout doet in het leven, te lopen naaien?! ***-Amerikanen (nou ja, niet alle natuurlyk :o) denke echt dat ze alles kunne maken!! :whip:
zag ook laatst een Amerikaanse reality show op tv... Zo'n gore vuile politie-wyf ging doen alsof ze prostitué was. Ging ze ZELF naar een ouwe netjes uitziende vent toe, die misschien wel depressief was of wanhopig, en ging ze hem ZELF versieren. Toen viel op een gegeven moment het 'magische' woord en BAM zooitje FBI-gasten erop afgestormd... Nou, trots dat ze waren dat ze deze 'zware' crimineel hebben gearresteerd :rolleyes: :rolleyes: !!
Nee, dat Amerikaanse systeem klopt egt van geen kanten... (nee, k ben niet anti-amerika, zoals een aantal vrienden van my dat wél zyn. maar ook duidelyk niet pro :p)
ltr :) |
|
|
| Sandman |
Amerikanen vind ik daarin echt zwak... Lekker uitlokken.
Laat ze wat beters doen of zo..... zoals parkeerbonnen uitschrijven of zo :D :D
Die Menno zelf spoort volgens mij ook niet helemaal... je gaat toch niet een 14 jarig meisje ontmoeten..... laat maar, hier over doe ik geen uitspraken :( :(
Verder vind ik dat er geen kont klopt van dat amerikaans rechtsstelsel. 1 voordeel wel --> de straffen zijn iets zwaarder dan in Nederland. voorbeeldje: moord krijg je in Amerika heus geen 240 uur werkstraf!
Sandman |
|
|
| serialkillah |
| het probleem met Amerikanen is dat ze zich superieur voelen tengenover de rest van de wereld......... |
|
|
| DJ Bazz |
| echt wel een vuile streek, maarik vind het ook wel dom aan de ene kant, ik bedoel je gaat toch niet naar iemand toe omdat je hem/haar alleen van het chatten kent. bel dan iig wel fftjes zodat je weet met wie je praat |
|
|
| New Wave |
Amerika zuigt echt kwa wetgeving........stelletje egoisten....
Stel dat de kat van je buren je goudvis opeet...ken je al snel 5000$ eisen via de rechtbank.......emotionele waarde......rot op.............stelletje hoeren....:p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|